free78 napsal:
Ekologické to dle mého názoru je, neboť čím vyšší EURO, tím méně je opravdových škodlivin ve výfukových zplodinách.
To, že jako produkt dokonalého hoření zbyde ještě H2O a megahustě zlé CO2 je potřeba brát jako fakt.
Ani voda ani kysličník uhličitý neovlivňují zdraví spoluobčanů - tudíš nevidím smysl v jejich démonizování (nějaké teoretické - neprokázané oteplování bych sem netahal).
Otázka tedy zní - Má společnost právo nařizovat a dozorovat jak (jízdou v autě, spalováním v kotli) občan nakládá...
Megahustě zlé CO2 mě pobavilo. Nepopírám, že EURO IV je přísnější, ale srovnejme data:
EURO II má 2,2 g/km CO a 0,5 g/km HC+NOx
EURO IV má 1,0 g/km CO a 0,18 g/km HC+NOx
Přepočtu-li podle toho najeté km pro obě skupiny, aby emise škodlivin zůstaly konstantní, respektive, vyberu si tu přísnější složku zplodin, tak mi vychází: 60000 s EURO IV versus 21,600 s EURO II.
Závěry z tohoto výpočtu nechť si každý odvodí svoje.