Reno napsal:
bude k mání tak deset a více let staré géčko. použitelný je pětiválec 270D nebo benzínový osmiválec - G500. Upřímně: půl mega je na géčko strašně málo. Dobré kousky začínají tak na miliónu. to auto si drží hodnotu absolutně nechutně. S takovým ročním nájezdem bych géčko ani nekupoval, protože prostě auta v téhle cenové relaci musí mít najeto tak 300-500 tisíc km. zadní sedačky jsou absolutně příšerné, známý tomu říkal "trestná lavice". jezdil jsem s atmosférickým 5,5litrem 387hp a dynamika byla naprosto skvělá. měl jsem vyzkoušet i aktuální 63ku s biturbo 5,5litrem a kupodivu, spotřeba byla nižší, vevnitř to auto je naprosto nádherné.400CDI nekupovat nikdy, jsou levnější, ale motor i převodovka jsou průser. Existovala i atmosférická verze G55 AMG a později přeplňovaná kompresorem, obě vysoce výkonné a i teď, po tolik letech si drží cenu přes milión.nabídnul bych alternativu ale žádná není. Defender je něco úplně jiného, i když svádí k porovnávání. Géčko je kategorie sama pro sebe a je to auto pro bohatý. I ojeté.
Smutná pravda, to auto je prostě ikona, ale viděno s odstupem a racionálně, co na tom autě vlastně je? Pohodlný není, jízdní vl. nic moc (silnice, v terénu je to jiný kafe, ale tam to většinou brzo skončí, protože málokdo na tom má terénní gumy), antikorozní ochrana mercedesu žádná sláva, i za volantem je málo místa (příčně), v kufru málo místa, servisní i provozní náklady astronomický, jedině ta výjimečnost, a ta se hlot tvrdě platí. Přiznávám, že i mě se to auto líbí, ale mít bych ho nechtěl.
Já bych pánovi doporučil slevit, vykašlat se Géčko, protože na něj fakt nemá, a zkusil bych Jeep Wrangler Rubicon, což je naturelem asi nejblíž Géčku, a hlavně už se dá za 1/2 mega sehnat slušný kus, v terénu bude géčku rovnoceným soupeřem, na silnici asi ne, tam na tom bude ještě hůř.