Pátek 25.08.2017 09:38,
320 CDi OM 642 (165kw)
K motoru om 642 - 320 cdi by som doplnil nasledovné.
Ten motor je naozaj super voľba pretože vie byť úsporný ( v s211 vie jazdiť v priemere za 7 litrov), tichý a má neskutočný ťah, ale musí mu byť dopriaty adekvátny servis (nedodržiavať inštrukcie výrobcu, ale skracovať intervaly na výmenu vzduchových filtrov + adaptácia, pomôže aj skrátiť výmenu oleja z 25 tis na 15tis km).
Mercedes mal s ním problémy z dôvodu neustále stekajúceho oleja vo V - červené tesnenie a sacie parohy inovovali cca 4x, stekajúci olej kazil motor naklápania sacích klapiek. Malé vzduchové filtre, ktoré sa rýchlo zanesú spôsobujú, že motor z odvetrávania ťahá viac oleja a v spojitosti s vyššie uvedeným červeným tesnením zase dookola. Taktiež v prvých ročníkoch tesnenia olejového výmenníka trpeli na horúce V. Najčastejšie na ňom odchádza relé žhavenia a elektrická regulácia turba, zanáša sa vedenie k snímaču tlaku výfukových plynov - motor potom nemá taký ťah. Pri vyšších km nábehoch vedia urobiť zle úlomky z výfukových zvodov a môže začať chrastiť reťaz.
Pre toho, kto si vyššie uvedené ošetrí bude mať spoľahlivý motor a verím že bude mať aj s neho radosť.
reagovat