nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, plánuji koupi ojetého rodinného kombíku a oproti ceně upřednostňuji hlavně spolehlivost vozu a únosné provozní náklady při nájezdu kolem 15tis km ročně. Hlavními kandidáty jsou MB třídy E nebo R (speciálně o něm toho bylo napsáno velmi málo), BMW řady 5, popřípadě Audi A6. Vůz by neměl být starší než 3 roky. Děkuji za odpověď na nelehkou otázku. Nejsem rychlostí posedlým řidičem a nepotřebuji vítězit na křižovatkách.
Mercedes R bude nejlevnejsi, ale je i technologicky nejstarsi, protoze je staven jeste na platforme stareho MLka, coz je deset let stara platforma. Interier je rovnez prevzaty z te doby, takze dneska zejmena v porovnani s ostatnimi uz to neni zadna velka hitparada. Dalsim problemem Rka je, ze bude vyrobene v USA kde ta vyrobni kvalita nedosahuje kvality Mercedesu z domaci fabriky. Vyhodou je prostor zejmena v longove verzi na ktery se ani jeden z uvedenych konkurentu nechyta.
Mercedes E aktualniho modelu je velmi kvalitni auto, asi momentalne jedno z nejlepe udelanych aut jake se daji koupit. Po prusvihu s W211 se Mercedes vratil ke korenum a Ecko se zase dela tak ze se na nej da spolehnout. Nevyhodou jsou extremni ceny ojetin, kde se masivne priplaci za nadstandardni vybavu (zejmena Airmatic) a pak vyssi spotreba dieselovych motoru ve kterych Mercedesu ponekud ujel vlak. Pozor na ctyrvalcove verze, v prvnich letech vybavy maji jeste staricky petikvalt, ktery je sice spolehlivy, ale uz uplne nestiha dnesni dobu.
BMW 5 F10 je narozdil od predchozi E60 uz opet kvalitni auto, tedy za predpokladu ze ho koupite s osvedcenymi sestivalcovymi diesely, nebrat dieselove ctyrvalce, ktere nic nevydrzi a benziny, ktere jsou ale stejne skoro neexistujici.
Nezminenou variantou je BMW 5 GT ze kterych se stava celkem zajimava ojetina s velkym vnitrnim prostorem a extremne pohodlnym interierem. Navic narozdil od beznych petek jsou GTcka povetsinou v plne vybave.