david_s napsal:
Viano jsem používal často a jsem vděčný, že je to firemní auto a neplatím servis.Dle mého názoru Viano je další ostuda tohoto výrobce.Ano, má pár výhod, verze XL se šestí samostatnými sedadly je prostorná a uveze neuvěřitelné množství zavazadel.Pokud vyndáte jedno sedadlo ve třetí řadě (má 3 řady po dvou křeslech) tak pohodlně naložíte 3 horská kola vedle sebe a vedle kol stále zůstane místo pro 8 kufrů.Na Vianu je však příliš vidět jeho původ v užitkové verzi Vito. Je hlučné, všechno drnčí, obyčejné plasty všude kam se podíváš. Pouze zadní náhon je na zimu tragédie, běžně uvíznete v "prohlubní" v 5 cm sněhu. Motor 2.2 CDI s cca 170k a 6-ti stupňovou převodovkou se snaží, dokáže slušně rozhýbat těžké auto s přijatelnou spotřebou a jde pohodlně udržovat vyšší cestovní tempo. Ale pouze na kvalitní silnici. Na nerovnostech poskakuje jako koza a v táhlých zatáčkách se houpe a vlní jako Karosa. Auto se trochu zklidní po naložení min. 500 kg "užitečné" hmotnosti. Antikorozní ochrana je tragédie, na střeše se sloupal lak už po 5-ti letech a po 8-mi letech se objevila koroze na dveřích a blatnících.Spolehlivost je ehm.... špatný vtip. Ve 100tis. odešlo poprvé turbo, následně vstřiky, alternátor, aku, mezitím poruchy elektroinstalace od zhaslých světel po nefunkční stahování oken, kdy okno sjelo dolů a už nešlo zavřít, totálně ucpané filtry pevných částic (auto jezdí jen dlouhé trasy!! ), úpné selhání ABS, nefunkční stěrač zadních dveří, neustále špatně fungující parkovací senzory vepředu i vzadu, ve 150tis znovu turbo!!! , upadlé držáky v autě, prorezlý výfuk, už dvakrát měněné zadní ložiska, hlučné ložisko kardanu, různé pazvuky..... závad bylo tolik, že když se toto viano objeví v servise (po celou dobu pouze ZNAČKOVÝ SERVIS) tak se mechanici drží za hlavu..S auty má chlap trpělivost, jako se ženou, dokáže odpustit nejednu "nedokonalost", ale když vás auto několikrát nechá ve štychu na cestě, s rodinou na palubě, kdy sháníte o víkendu v Rakousku opravnu nebo v noci na Chorvatské dálnici přemýšlíte kde soudruzi ze Španělska udělali chybu (ne, Viano se nedělá v Německu), tak pohár přeteče.A když jsem se přistihl, že nepřemýšlím jaká bude dovolená, ale co to je za zvuk a jestli vůbec auto dojede, tak jsem to vzdal. Takže za mně, Viano ANO, ale nové do 100tis km, pak prodat. Starší ani náhodou.
Zajímavé. Známý popisoval svoje zkušenosti s Vianem koupeným od novoty podobně. Multivan je, ale to už píše tazatel sám, někde úplně jinde. Možná bych zvážil koupit osobního Transita. To se mi jeví jako varianta pro obyčejné lidi daleko vhodnější.