Čtvrtek 19.02.2015 19:14,
multivan
Multivana mám už třetího, první byl ojetý a další dva nové. První dva s motorem 2,5 R5 a ted mám 2,0 CR. Když jsem kupoval prvního nového byl jsem se podívat i na viano. Bylo lepší v tom že mělo možnost více variant, ale interier má řešený lépe multivan. U viana jsem všude viděl dodávku, i ve vyšší výbavě, multivan to uměl lépe skrýt. Nakonec ale rozhodlo že viano se silným motorem nešlo objednat jako čtyřkolka.
U obou multáků s pětiválcem jsem po cca. 150t km řešil alternátor a poloosu a preventivně vodní pumpu, to je klasika. Jinak vůbec nic, zbytek auta je držák. Sedadla neprosedíš a pokud koupíš kožený interier máloco bude vypadat luxusněji. Ale pozor na motor 2,5 R5, je vyloženě nutné měnit olej včas a ne žádný longlife. Potom s ním není žádný problem. U ojetiny bez původu bych se toho dost bál, při longlife odejdou postupně vačky a oprava je drahá.
V nižších výbavách (do vyšších se nedával) může být zajímavá volba 1,9tdi a načipovat ho, na transporterclubu ho měl kluk a když nemusíš nic tahat tak jede hezky.
Ted mám 2,0 CR biturbo 4motion AT a při 90t km absolutně bez problému. Znám kus který má 360t km a mění se jen spotřebák. Ale na to vám uvedený finanční limit stejně nestačí.
O vianu můžu jen říct že koho jsem znal co ho měl uváděli jen jeden problem - koroze. Ale poměrně značná. Jako čtyřkolka bylo viano problémové a s tím pohonem na zadek jsem jich pár z parkoviště na horách sám vytahoval. Viano ale vyjde o dost levněji než stejně starý a vybavený multivan, má i lepší motory, zejména V6 CDI.
Byl jsem se podívat na současnou řadu V a musím říct že pokud se mi nebude líbit nový multivan co má být letos vůbec by mi ten mercedes nevadil.
reagovat