Úterý 05.04.2022 11:22,
Zakladni motor
Byl to základní motor, zvláště verze 111CDI ale nejede úplně špatně. Problém je, když Vám to tam na dálnici pošle kamión před čumák, podřadíte až za 4 a i tak se tomu moc nechce. Velké plus je skutečně nízká spotřeba, dá se jezdit i za 7L. Zmiňovaná hlučnost je překvapivě nízká, i na té dálnici na vytočenou 4. Výrobce řešil v záruce nějaká ta dmychadla, ale jinak tomu motoru nic nebývalo. Pozor, "předokolky" mají slabší brzdy. Vynikne to zvláště pokud srovnáváme se "zadokolkou" nebo čtyřkolkou s příplatkovými 17" brzdami. Přechod na Euro 6 si vyžádal převrtání na cca 1,75L a přepracování tohoto původem Renaultího motoru. Těchto aut se již však nestihlo moc prodat, výrobce je již nějakou dobu nenabízí, nové modely 110 a 114CDI FWD citelně posílily, ožila hlavně verze 114 (pozor, existovala a existuje i 114 se zadním pohonem). Překvapení, již ne tak pozitivní, z přepracovaného motoru jsou o něco vyšší spotřeba, asi 7,5L (avšak stále pod úrovní zadokolek - důvodem jsou emise, které nový motor plní) a vyšší hlučnost (již citelně nad úrovní mercedesího motoru, kterým se nově stal dvoulitr naopak velice tichý OM654). Zvláště nová syrová auta s Renaultem řachtala až děsivě.
reagovat