Paul napsal:
Mini je Mini ale vzhledem k ročnímu nájezdu mi příjde vhodnější Fiesta ST. Je servisně poměrně nenáročná, rozhodně je praktičtější a podvozek není tak tvrdý jako u Mini takže se lépe hodí na české cesty, přitom je velmi jistý a ve svém důsledku se s ní dá užít větší zábava, protože nemusíte jezdit s pocitem že vám na hrbolaté cestě "upadnou kola". Není sice tak emotivní a stylová jako Mini, ale kdybych měl najet ročně 30 000 v malém autě, byla by to určitě Fiesta ST nebo případně Fabia RS (i kdy...
Mini Cooper S r.v.2003 vlastní přítelkyně a jiné auto nechce ani vidět.Je tvrdé,jde cítit i přejetý mravenec,ale jestli někdo jezdil s tuningovým podvozkem,tak je to srovnatelné s jinými hatchi.Pokud je zájemce fanda,UŽ HO Z TOHO AUTA NEVYTÁHNOU ANI HEVEREM a ostatní pragmaticky založení,to stejně nepochopí.To auto vás zkrátka dostane a těch 30tkm,se s ním dá normálně ujet (jezdí s ním cca 20tkm ročně).Spotřeba se pohybuje v průměru kolem 10l,s většinovým podílem městských jízd.Nejezdí s ním na krev,ale dost svižně.Dálnice tacho 160km/h,mimo město kolem 120km/h,má krátké převody,na 6ku se dá jet už od 80km/h.Pokud by byla delší,spotřeba by šla aspoň o 0,5l ještě dolů.Umím si představit na okruhu(nebo jízdě naplno) spotřebu i 15-20l.Pokud se najede,ale většina km po dálnici,není to vhodný výběr,nejlepší je kvalitní okreska.Co se týče konkurence,můj názor je,že žádná neexistuje.Žádný není od počátku tak neprakticky konstruovaný jen pro radost z jízdy,všechny jsou jen sportovně vyladěnými deriváty běžných malých aut,zaměřených na masové prodeje.Někomu se může více líbit např.zmíněné MITO,ale Mini je jen jedno(Mito jsem včera viděl poprvé naživo v Tescu a působí na mě dojmem nafouknuté bubliny,stejně jako nová Fiesta).