Středa 15.10.2014 00:23,
Past vedle pasti
Dotaz jaké auto za 50 (60, 70, ...) tisíc je svým způsobem nezodpověditelný.
Existují 2 cesty.
Lepší varianta je, že na auto nespěchám. Počkám si, až bude na prodej auto příbuzných nebo známých. V menších městech se v místním bazaru může objevit v komisi auto někoho místního a snáze tak ověříte jeho historii (takhle mi o chlup uniklo garážované Stilo za 40.000,- Kč s reálnýma 67.000 km na tachometru). Pokud je servisní historie doložitelná, není volba dieslu tolik riziková - za předpokladu, že už v minulosti nějaká repas vstřiků a vysokotlakého čerpadla proběhla.
Druhá varianta - velký anonymní bazar nebo cizí majitel je vždy riziková. Člověk musí zavřít oči a říct si, buď to vyjde nebo ne. Na diesel zapomenout. Na druhou stranu, prodávají se takhle denně stovky aut a rozhodně všechny nejsou zralá na vrakoviště.
Obecně - jedná se o starší povozy za cca desetinovou cenu nového auta. V první řadě je třeba mít peníze i na první servis. Rozvody, dvě nové pneu, brzdové desky, nějaká drobnost a hned jste na deseti tisících. V obou případech je třeba znát průserové motorizace vybraných modelů a těm je třeba se vyhnout. V Auto - Diskontu jsem takhle viděl krásnou Vectru C jen za 55.000,- Kč. Přijdu blíž a bylo mi to jasné - motor 2,2CDTI beztak opravený aby přežil cestu hejla domů. Taky znám příběh hezkého Focusu TDCI za 50.000,- Kč na splátky. Jenom trošičku kouřil "to víte, tak nový to není, ale je to držák". Držák se za půl roku zastavil a diesel servis vystavil verdikt. 24.000,- Kč repase vstřikovačů, ale radši by zrepasovali i čerpadlo a to dohromady za 40.000,- včetně slevy a bez DPH. Focus skončil rozprodán za 12.000,- Kč na náhradní díly.
Obecně se doporučuje spíše benzín, ale pozor, taky se umí pokazit. Zapalovací rampa, potenciometr škrtící klapky, krokový motorek nastavení vačkové hřídele (za 8.000,- Kč - motor 1,6 16V v Meganu II), lambda sonda. Ale zpravidla to nabývá taková raketa jako u dieslu. Pokud se vám bude znát zvuk motoru nějaký hrubý a prodejce řekne, že jen trochu probublává výfuk, zbystřete. První díl s katalyzátorem stojí docela ranec a k tomu se vám možná nepodaří vypreparovat původní lambda sondu. Taky můžou být prasklé svody. Dále třeba koncernová 1,6 MPI (Octavie I) začne po 200.000 km papat olej. Nebo PSA 1,8 a částečně i dvoulitr. Není to pravidlo, ale je třeba být na to připraven.
reagovat