Svoro1 napsal:
Už z tej recenzie je vidieť, že človeka to auto baví. Preto určite neberie čas strávený pri ňom, ako nejakú záťaž. Alebo stratu času. Ja som na tom takisto. To ale pochopí len človek, ktorý má ku autu naozaj blízky vzťah. Preto mu aj určite veľa vecí odpustí. A čo sa týka bezpečnosti, treba porovnávať autá rovnako staré, samozrejme, že oproti dnešným je to katastrofa, ale aj ja svoj staručičký Citroen AX 1,4 TRD budem tiež ešte asi dlho využívať. Máme aj novšie auto, ale toto mi naozaj tiež prir...
Přiznávám, že auto mne baví. Ale vztah se vytváří od počátku: Když je člověk socka, váží si věcí jinak. Já jsem se při koupi auta zadlužil - půjčil jsem si skoro celých těch 70 000, co mě stálo, protože předchozí 205 mi ukradli, já jsem zrovna dokončoval školu a byl jsem dokonale švorc. A ono se mi autíčko za tu důvěru dokonale odvděčilo. Odvezlo nás na spoustu krásných dovolených (Itálie, Švýcarsko, Pobaltí, cesty na letiště a zpět atd.), vozilo nás do práce, stěhovalo sestru na studijní pobyt do Německa i zpět atd.
Jsem rád, když si spoustu věciček můžu udělat sám. Pracuji hlavně hlavou a sedím celé hodiny u počítače, takže je to svým způsobem relaxace - jako když se staráte o zahrádku. Když si poprvé něco na autě uděláte, bývá závěr zpravidla ten, že to nebylo tak těžké a příště do toho jdete znova (výměny olejů, žárovek atd.). Postupem času a s rostoucí životní úrovní zjišťuji razantní nárůst lenosti, takže můj mechanik občas dělá i věci, které bych si dřív asi dělal sám.
V recenzi jsem zapomněl uvést jednu důležitou myšlenku (děkuji, že zazněla v diskusi): Pokud nejste mechanik-amatér (což je u starších jednodušších aut asi ideální), je provoz takhle starého vozu mnohem levnější, když máte spolehlivého a levného garážníka. Já mám to štěstí, že jsem jednoho meloucháře našel cca 5 km od mého bydliště. Má náhodou tady 205 D a opravy na mém autě nosí v hlavě spolehlivěji než já. Snaží se mi vždy vycházet vstříc a hledat úspory kde se dá. Každý provozovatel takových dědečků by si měl nějakého najít, jinak se provoz může přestát vyplácet. Na druhou stranu ani mnohem modernější auta nebývají bez problémů a když slyším o cenách oprav u mých známých, utvrzuji se v tom, že dobrá ojetina by neměla jít z domu jen kvůli nějakým módním rozmarům. (Viz reakce kolegů v práci, když jsem jim ukazoval fotku po bouračce - všichni si mysleli, že mám už alespoň 206ku, když toho autíčka tak lituji