Marketka napsal:
Zdravím chtěla bych se poptat na termostat při jízdě se auto nezahřeje více jak na 70-75 stupňů a když vozidlo stojí tak se teplota vyšplhá na 90 a začne chladit ale takovým způsobem že to šíleně dělá rachot jako kdyby ta vrtule o něco mlátila prostě jako by to auto chtělo vybuchnout
jelikož jsem holka tak bych potřebovala nějakou radu děkuji. Jinak je to 1.1. 44kw. R.v.2000
V podstatě tady vše už zaznělo. Problémy jsou 2:
1) termostat nedovírá, takže se motor zahřeje na provozní teplotu až v okamžiku, kdy auto zastaví, ale to se ohřeje celá vodní náplň, a proto sepne ventilátor.
2) ventilátor má buď vadné ložisko, nebo lopatkám něco zavazí a drnkají do toho. Zkusil bych na studeném vypnutém motoru zkontrolovat volnost chodu ventilátoru rukou a pokud někde vrtule vázne, tak odstranit překážku a pokud jde o ložisko (vrtule se ničeho nedotýká, ale otáčení klade alespoň v jednom místě citelně větší odpor nebo je slyšet zvuk), tak to znamená vyměnit ventilátor. Možná chvilkově pomůže použít kolem hřídelky nějaké mazadlo ve spray. Tím už se nic nemůže zkazit.