0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaké palivo vybrat, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, automobilky, německá vozidla, francouzská vozidla, italská vozidla
Teinka
počet příspěvků12
datum registrace14.10.2014
Úterý 14.10.2014 10:23, Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?
Dobrý den, jsem v koncích. Představovala bych si auto v naftě, s nízkou spotřebou, cenou do 60 000Kč. Vyhlédla jsem si Peugeot 307 2.0hdi, Ford focus 1.8tdci nebo Fiat Stilo...Jenže nevím, které z nich si vybrat a zda jsou vůbec správnou volbou. Budu jezdit cca 3krat týdně do školy (cca 70km). Chtěla bych, aby bylo auto pěkného vzhledu (bílé, černé či šedé barvy). Co si myslíte o mém výběru? Doporučili byste mi jiné auto? Děkuji
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 14.10.2014 10:50, diesel jen neztočený
Poradil bych asi jen jediné. Vzhledem k tomu, že 90 procent ojetin dovážených do ČR jsou auta buď se stočeným tachometrem (že mají servisní knížku nic nezmanená. Jsou to padělky.), nebo jsou po vážné havárii, případně jako poslední možnost jsou se stočeným tachometrem a zároveň ještě jsou po vážné havárii, tak bych vám asi doporučil koupit si vozidlo, které bylo zakoupeno jako nové v ČR. Jestli má nebo nemá servisní knížku je jedno (lze velmi snadno padělat) a raději si nechat vybrané vozidlo ověřit přes spol. CEBIA (lze udělat online), nebo u autorizovaného prodejce značky.
Leckdo by mohl namítnout přes CEBIA lze přeci ověřit i dovezenou ojetinu. Nelze. Potřebujeme znát data za celý "životní cyklus" vozu. U ojetiny zejména z Itálie neví CEBIA vůbec nic. Takové vozidlo má záznam až po stočení který získá při absolvování dovozové technické. Proto dovozy raději ne (nemáte li za přítele/manžela schopného automechanika co by podvod poznal).
Takže doporučený postup heslovitě:
1) výběr vozu ideálně prodaného jako nový v ČR
2a) prověření přes CEBIA nebo autorizovaný servis (na základě VIN čísla)
2b) ověřit (online) zda není vozidlo v majetku leasingové společnosti
3) na vozidlo se jet podívat s někým kdo tomu co nejvíce rozumí (ideálně automechanik). Není li takový po ruce, tak poprosit majitele, zda by s vámi nezajel do autorizovaného servisu, kde by se ke stavu vozu vyjádřil technik.
4) teprve po té případně koupit

-----
Ověření zda není vozidlo na leasing, nebo není hlášeno jako kradené lze udělat například zde:
http://www.cebia.cz/nase-sluzby/check-lease.html
(toto je zdarma)

Historii ujetých kilometrů a další info lze zjistit např. zde:
http://www.zkontrolujsiauto.cz
(za toto se platí 498,- Kč)
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 14.10.2014 11:11, diesel
Ješte bych se vyjádřil k dieselovému motoru a jeho kilometrovému nájezdu, který lze očekávat. Vzhledem k tomu, že turbodieselový motor stojí při pořízení nového vozu o desítky tisíc korun více než motor benzínový, tak první majitel vozu (umí li počítat) si takový vůz pořídil vysoce pravděpodobně na překonávání velkých vzdáleností. Logicky. Proč by připlácel při koupi nového vozu např. 60 tisíc korun a potom jezdil jen k lékaři a Lidlu?
Mohli bychom předpokládat že tedy takové vozidlo najede v průměru cca 30 tisíc km ročně. Je to zvláštní, ale vetšina našeho národa asi nedávala na základní škole v matematice moc pozor a tak skoro nikomu nepřijde divné, že dieselová ojetina v bazaru stará 4 roky má najeto 120 tisíc km (zde s se tomu dá i věřit) ale že stejných 120 tisíc má i ojetina stará 8, 12 či 25 let.
Asi zázrak. Toužíte li tedy po 10 let starém voze (= rok výroby cca 2004) očekávejte typický nájezd kolem 300 tis km. Je li to méně, je potřeba vždy údaj nějak ověřit.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Úterý 14.10.2014 11:28, RE: Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?
Teinka napsal:
Dobrý den, jsem v koncích. Představovala bych si auto v naftě, s nízkou spotřebou, cenou do 60 000Kč. Vyhlédla jsem si Peugeot 307 2.0hdi, Ford focus 1.8tdci nebo Fiat Stilo...Jenže nevím, které z nich si vybrat a zda jsou vůbec správnou volbou. Budu jezdit cca 3krat týdně do školy (cca 70km). Chtěla bych, aby bylo auto pěkného vzhledu (bílé, černé či šedé barvy). Co si myslíte o mém výběru? Doporučili byste mi jiné auto? Děkuji


70 km, jedna cesta, 2 cesty nebo všech 6 cest? To dost hraje roli.
Chrochta za 60? To bych se skutečně bál a je tady dost poptávajících kolem této částky a odpověď je vždy stejná. Vyberte auto v nejlepším stavu. Ze zmíněných bych to viděl buď na benzínového Focuse nebo, když už chrochtu, tak asi to Stillo JTD. Od vzhledu bych se oprostil, za ty peníze si skutečně moc vybírat nemůžete.
A pozor, provoz není jen palivo, je toho dost i bokem. Počítejte základní cenu jednoho km za min. 4 Kč (palivo, pojistky, údržba, opravy), abyste si mohla udělat alespoň základní rozvahu, jestli na to máte.
Apropos auto za 60 tisíc mám doma, ale je ve stavu, kdy prodat ho je naprostý nesmysl. Proč to píšu? Abyste věděla, že všechny ty auta, co si budete prohlížet, nějaký důvod k prodeji mají a Vy musíte přijít na to, jaký to je, abyste koupila to nejlepší. Ideál je, dostal jsem služebáka, tak to dávám hned pryč nebo umřela mi tetička a já mám novější auto.
Co neuslyšíte: už mi to vibruje při rozjíždění, servisáci dávají spojce se setrvákem maximáne 5 tisíc km; nechal jsem testovat vstřikovače, protože to při přidání dost čoudí a jsou zralé na výměnu; ztrácí se mi dost oleje; padá mi to do nouzáku, občas to vůbec netáhne, musím to chcípnout a znovu nastartovat.

Tak přeju hodně štěstí.......s tém pertinaxem (víme z čeho to je?)
reagovat
Teinka
počet příspěvků12
datum registrace14.10.2014
Úterý 14.10.2014 17:25, RE: diesel jen neztočený
free78 napsal:
Poradil bych asi jen jediné. Vzhledem k tomu, že 90 procent ojetin dovážených do ČR jsou auta buď se stočeným tachometrem (že mají servisní knížku nic nezmanená. Jsou to padělky.), nebo jsou po vážné havárii, případně jako poslední možnost jsou se stočeným tachometrem a zároveň ještě jsou po vážné havárii, tak bych vám asi doporučil koupit si vozidlo, které bylo zakoupeno jako nové v ČR. Jestli má nebo nemá servisní knížku je jedno (lze velmi snadno padělat) a raději si nechat vybrané vozidlo ověřit přes spol. CEBIA (lze udělat online), nebo u autorizovaného prodejce značky. Leckdo by mohl namítnout přes CEBIA lze přeci ověřit i dovezenou ojetinu. Nelze. Potřebujeme znát data za celý "životní cyklus" vozu. U ojetiny zejména z Itálie neví CEBIA vůbec nic. Takové vozidlo má záznam až po stočení který získá při absolvování dovozové technické. Proto dovozy raději ne (nemáte li za přítele/manžela schopného automechanika co by podvod poznal). Takže doporučený postup heslovitě: 1) výběr vozu ideálně prodaného jako nový v ČR 2a) prověření přes CEBIA nebo autorizovaný servis (na základě VIN čísla) 2b) ověřit (online) zda není vozidlo v majetku leasingové společnosti 3) na vozidlo se jet podívat s někým kdo tomu co nejvíce rozumí (ideálně automechanik). Není li takový po ruce, tak poprosit majitele, zda by s vámi nezajel do autorizovaného servisu, kde by se ke stavu vozu vyjádřil technik. 4) teprve po té případně koupit ----- Ověření zda není vozidlo na leasing, nebo není hlášeno jako kradené lze udělat například zde: http://www.cebia.cz/nase-sluzby/check-lease.html (toto je zdarma) Historii ujetých kilometrů a další info lze zjistit např. zde: http://www.zkontrolujsiauto.cz (za toto se platí 498,- Kč)


mockrát děkuji za postup :) určitě se bude hodit
reagovat
Teinka
počet příspěvků12
datum registrace14.10.2014
Úterý 14.10.2014 17:26, RE: diesel
free78 napsal:
Ješte bych se vyjádřil k dieselovému motoru a jeho kilometrovému nájezdu, který lze očekávat. Vzhledem k tomu, že turbodieselový motor stojí při pořízení nového vozu o desítky tisíc korun více než motor benzínový, tak první majitel vozu (umí li počítat) si takový vůz pořídil vysoce pravděpodobně na překonávání velkých vzdáleností. Logicky. Proč by připlácel při koupi nového vozu např. 60 tisíc korun a potom jezdil jen k lékaři a Lidlu? Mohli bychom předpokládat že tedy takové vozidlo najede v průměru cca 30 tisíc km ročně. Je to zvláštní, ale vetšina našeho národa asi nedávala na základní škole v matematice moc pozor a tak skoro nikomu nepřijde divné, že dieselová ojetina v bazaru stará 4 roky má najeto 120 tisíc km (zde s se tomu dá i věřit) ale že stejných 120 tisíc má i ojetina stará 8, 12 či 25 let. Asi zázrak. Toužíte li tedy po 10 let starém voze (= rok výroby cca 2004) očekávejte typický nájezd kolem 300 tis km. Je li to méně, je potřeba vždy údaj nějak ověřit.


ne vždy to tak je, moji rodiče mají takové auto..rok 2003 a najeto 122tis....
reagovat
Teinka
počet příspěvků12
datum registrace14.10.2014
Úterý 14.10.2014 17:28, RE: Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?
David V napsal:
Teinka napsal:
Dobrý den, jsem v koncích. Představovala bych si auto v naftě, s nízkou spotřebou, cenou do 60 000Kč. Vyhlédla jsem si Peugeot 307 2.0hdi, Ford focus 1.8tdci nebo Fiat Stilo...Jenže nevím, které z nich si vybrat a zda jsou vůbec správnou volbou. Budu jezdit cca 3krat týdně do školy (cca 70km). Chtěla bych, aby bylo auto pěkného vzhledu (bílé, černé či šedé barvy). Co si myslíte o mém výběru? Doporučili byste mi jiné auto? Děkuji
70 km, jedna cesta, 2 cesty nebo všech 6 cest? To dost hraje roli. Chrochta za 60? To bych se skutečně bál a je tady dost poptávajících kolem této částky a odpověď je vždy stejná. Vyberte auto v nejlepším stavu. Ze zmíněných bych to viděl buď na benzínového Focuse nebo, když už chrochtu, tak asi to Stillo JTD. Od vzhledu bych se oprostil, za ty peníze si skutečně moc vybírat nemůžete. A pozor, provoz není jen palivo, je toho dost i bokem. Počítejte základní cenu jednoho km za min. 4 Kč (palivo, pojistky, údržba, opravy), abyste si mohla udělat alespoň základní rozvahu, jestli na to máte. Apropos auto za 60 tisíc mám doma, ale je ve stavu, kdy prodat ho je naprostý nesmysl. Proč to píšu? Abyste věděla, že všechny ty auta, co si budete prohlížet, nějaký důvod k prodeji mají a Vy musíte přijít na to, jaký to je, abyste koupila to nejlepší. Ideál je, dostal jsem služebáka, tak to dávám hned pryč nebo umřela mi tetička a já mám novější auto. Co neuslyšíte: už mi to vibruje při rozjíždění, servisáci dávají spojce se setrvákem maximáne 5 tisíc km; nechal jsem testovat vstřikovače, protože to při přidání dost čoudí a jsou zralé na výměnu; ztrácí se mi dost oleje; padá mi to do nouzáku, občas to vůbec netáhne, musím to chcípnout a znovu nastartovat. Tak přeju hodně štěstí.......s tém pertinaxem (víme z čeho to je?)


děkuji Vám za rady, určitě je třeba vše ověřit. Do školy to mám 70km(tudíž jedna cesta tam, další zpět..) pertinax? co je to?
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 15.10.2014 09:39, RE: diesel
Teinka napsal:
free78 napsal:
Ješte bych se vyjádřil k dieselovému motoru a jeho kilometrovému nájezdu, který lze očekávat. Vzhledem k tomu, že turbodieselový motor stojí při pořízení nového vozu o desítky tisíc korun více než motor benzínový, tak první majitel vozu (umí li počítat) si takový vůz pořídil vysoce pravděpodobně na překonávání velkých vzdáleností. Logicky. Proč by připlácel při koupi nového vozu např. 60 tisíc korun a potom jezdil jen k lékaři a Lidlu? Mohli bychom předpokládat že tedy takové vozidlo najede v průměru cca 30 tisíc km ročně. Je to zvláštní, ale vetšina našeho národa asi nedávala na základní škole v matematice moc pozor a tak skoro nikomu nepřijde divné, že dieselová ojetina v bazaru stará 4 roky má najeto 120 tisíc km (zde s se tomu dá i věřit) ale že stejných 120 tisíc má i ojetina stará 8, 12 či 25 let. Asi zázrak. Toužíte li tedy po 10 let starém voze (= rok výroby cca 2004) očekávejte typický nájezd kolem 300 tis km. Je li to méně, je potřeba vždy údaj nějak ověřit.
ne vždy to tak je, moji rodiče mají takové auto..rok 2003 a najeto 122tis....


Ano. Ne vždy to tak je. Ale to je právě o tom, že vaši rodiče si nespočítali návratnost a proto investovali do dieselu (nechtějí slevu zadarmo ;) ).
Podstata je ale v tom že takových dieselových ojetin se skutečnými 122tis. km na trhu opravdu moc není a v bazarech se jejich počet limitně blíží k nule.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Středa 15.10.2014 10:09, RE: Jaké auto vybrat ? s nízkou spotřebou v naftě, do 60 000 Kč?
Teinka napsal:
David V napsal:
Teinka napsal:
Dobrý den, jsem v koncích. Představovala bych si auto v naftě, s nízkou spotřebou, cenou do 60 000Kč. Vyhlédla jsem si Peugeot 307 2.0hdi, Ford focus 1.8tdci nebo Fiat Stilo...Jenže nevím, které z nich si vybrat a zda jsou vůbec správnou volbou. Budu jezdit cca 3krat týdně do školy (cca 70km). Chtěla bych, aby bylo auto pěkného vzhledu (bílé, černé či šedé barvy). Co si myslíte o mém výběru? Doporučili byste mi jiné auto? Děkuji
70 km, jedna cesta, 2 cesty nebo všech 6 cest? To dost hraje roli. Chrochta za 60? To bych se skutečně bál a je tady dost poptávajících kolem této částky a odpověď je vždy stejná. Vyberte auto v nejlepším stavu. Ze zmíněných bych to viděl buď na benzínového Focuse nebo, když už chrochtu, tak asi to Stillo JTD. Od vzhledu bych se oprostil, za ty peníze si skutečně moc vybírat nemůžete. A pozor, provoz není jen palivo, je toho dost i bokem. Počítejte základní cenu jednoho km za min. 4 Kč (palivo, pojistky, údržba, opravy), abyste si mohla udělat alespoň základní rozvahu, jestli na to máte. Apropos auto za 60 tisíc mám doma, ale je ve stavu, kdy prodat ho je naprostý nesmysl. Proč to píšu? Abyste věděla, že všechny ty auta, co si budete prohlížet, nějaký důvod k prodeji mají a Vy musíte přijít na to, jaký to je, abyste koupila to nejlepší. Ideál je, dostal jsem služebáka, tak to dávám hned pryč nebo umřela mi tetička a já mám novější auto. Co neuslyšíte: už mi to vibruje při rozjíždění, servisáci dávají spojce se setrvákem maximáne 5 tisíc km; nechal jsem testovat vstřikovače, protože to při přidání dost čoudí a jsou zralé na výměnu; ztrácí se mi dost oleje; padá mi to do nouzáku, občas to vůbec netáhne, musím to chcípnout a znovu nastartovat. Tak přeju hodně štěstí.......s tém pertinaxem (víme z čeho to je?)
děkuji Vám za rady, určitě je třeba vše ověřit. Do školy to mám 70km(tudíž jedna cesta tam, další zpět..) pertinax? co je to?


Začnu od zadu: Honě štěstí s tém pertinaxem.... je hláška z filmu "Jáchyme hoď ho do stroje. Pertinax je izolační hmota používaná v elektrotechnice na bázi pryskyřic - to jen pro úplnost.

A teď k věci:
Pokud je do školy 1 cesta, najedete týdně 420 km, což je měcíčně skoro 1700 km. Jen palivo bude stát cca 4200 Kč při spotřebě 7 ltr benzínu (ano nafty bude méně, ale tam to můžete hravě dohonit na nějaké dieselovské údržbě - třeba setrvačník, ať nejsem škarohlíd), k tomu jsou další náklady, jako gumy, ručení, olej a u auta za 60 tisíc s tímto vytížením i sem tam nějaká oprava. Můj dolní odhad je 6500 měsíně za provoz. Zhodnoťte zda to jako studentka utáhnete nebo zkuste najít lokálně levnější ubytování, pokud dojíždění veřejnou dopravou je z jakéhokoliv důvodu nemožné.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.