0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot 307 SW - jaký vybrat motor?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaký typ motoru vybrat, technické dotazy, francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 07:14, ufff
Jak můžete tvrdit, že doporučení výrobce je blbost??? To zase nějakej Troněk z Tipcars vyplodil kravinu... Jasně že se dřívější výměnou nic nezkazí, ale zdvojnásobí se náklady! Zbytečně... Z mých zkušeností s doporučenými intervaly výměn dílů je to tak, že vždycky vydrží mnohem, mnohem, mnohem déle než udává výrobce.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 09:07, 240.000km a výměna řemene?
vážený pane,

možná se to zdá jako blbost.Ale nevidím jediný důvod, proč by to v praxi nemohlo takto fungovat. A taky funguje a důkazem je toho předepsaná výměna u 1,6HDI až ve 220.00km. Řemen totiž zvládne tak 3x tolik, v tom problém není. problém. problém může nastat po havárii, kdy se může zdeformovat víko kryjící rozvody a pak se může stát, že začne mechanická potíž s kladkami a šponovákem.

Jinak na rozdíl od Vás, já jsem s "blbým" 8mi ventilovým motorem 2,0HDI 80kW najel přes 180.000km a dnes má P406 slouží kamarádově synovi a má najeto přes 350.000km. To vše be jediného problému typu dvouhmoťák, FAP, EGr a další - tyto problém yprostě u těchto motorů nejsou a nebudou, protože 2hmoťák není ani FAP a uzel regulace turba a EGr je tak dokonalý, že tam probléme nastávají jednou za světelný ro (což se nedá říct o motorech napřklad TDI od VW Group).

A ještě perličku - v r. 1995 jsem si jako 1. naftový vůz koupil P306 s 66kW motorem TDI. A nemohl jsem na něj říct křivého slova-sice výkonově nedosahoval pocitu jako 66kW TDi u Oktávky, ale zato najel - světě podrže se- přes 500.000km do okamžiku, než šlo auto do šrotu jako celek pro celkové opotřebení - sloužilo jako stavební vozidlo, kde se vozilo vše od cementu po traverzy... Tak tolki spolehlivost motorů pežot.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 09:37, FAP
Pokud bych vybíral diesel, porozlédnul bych se po verzi bez filtru pevných částic - u Peugeota nazývaného FAP...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 09:54, RE: 240.000km a výměna řemene?
Zdeny60 napsal:
vážený pane,

možná se to zdá jako blbost.Ale nevidím jediný důvod, proč by to v praxi nemohlo takto fungovat. A taky funguje a důkazem je toho předepsaná výměna u 1,6HDI až ve 220.00km. Řemen totiž zvládne tak 3x tolik, v tom problém není. problém. problém může nastat po havárii, kdy se může zdeformovat víko kryjící rozvody a pak se může stát, že začne mechanická potíž s kladkami a šponovákem.

Jinak na rozdíl od Vás, já jsem s "blbým" 8mi ventilovým motorem 2,0HDI 80kW najel přes 180.000km a d...
Doufám, že použitá jednotka světelný rok se vztahuje k ujeté vzdálenosti a ne k času mezi poruchami. To jen na okraj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 11:11, Elektrika
Problémové motory (hlavně nafta) nejsou devizou Peugeotu,ale spíše Renaultu.Nicméně těch 240 tisíc bych s tím asi neriskoval,ale možná mě ovlivňuje zkušenost s Audi,kde byla předepsána výměna po 120 tisících,ale řemen se rozpadnul v 90 tisících.

Nicméně největší bolestí 307 (dosud řádně nevyřešenou) je elektrika,celé auto si takříkajíc žije vlastním životem a dělá si co chce nezávisle na potřebách a přáních majitele.Ať už jsou to prblémy s počítačovou jednotkou kdy po zastavení motoru nejdou zhasnout potkávací světla nebo se nesklopí vnější zpětná zrcátka (pokud je touto funkcí vůz vybaven).Různá chybová hlášení na palubce taky nejsou nic neobvyklého,až po velmi zvláštně se chovající PP.Tohle auto je prostě bezedná studnice elektrických problémů v kombinaci s velmi málo odolnou přední nápravou (především diesel) a divně řešeným ABS,kdy odvzdušnění brzd zvládne jen autorizovaný servis nebo hodně zkušený mechanik
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 11:52, RE: 240.000km a výměna řemene?
Zdeny60 napsal:
vážený pane,

možná se to zdá jako blbost.Ale nevidím jediný důvod, proč by to v praxi nemohlo takto fungovat. A taky funguje a důkazem je toho předepsaná výměna u 1,6HDI až ve 220.00km. Řemen totiž zvládne tak 3x tolik, v tom problém není. problém. problém může nastat po havárii, kdy se může zdeformovat víko kryjící rozvody a pak se může stát, že začne mechanická potíž s kladkami a šponovákem.

Jinak na rozdíl od Vás, já jsem s "blbým" 8mi ventilovým motorem 2,0HDI 80kW najel přes 180.000km a d...
Máte pravdu, že většina věcí na autech vydrží mnohem déle než jsou předepisované výměny výrobcem. Ovšem jen za určitých předpokladů. Kde máte jistotu, že ojetina má reálný kilometrový nájezd a že s vozem nebylo brutálně zacházeno? Pokud se podíváte do servisních doporučení, interval výměny je sice 240 tkm, ale za předpokladu, že vůz nebyl provozován na krátké vzdálenosti, v mrazech atd. Poté se jeho výměna zkracuje na 120 tkm. Preventivní výměnou ještě nikdo nic nezkazil ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 11:53, RE: ufff
fabia2 napsal:
Jak můžete tvrdit, že doporučení výrobce je blbost??? To zase nějakej Troněk z Tipcars vyplodil kravinu... Jasně že se dřívější výměnou nic nezkazí, ale zdvojnásobí se náklady! Zbytečně... Z mých zkušeností s doporučenými intervaly výměn dílů je to tak, že vždycky vydrží mnohem, mnohem, mnohem déle než udává výrobce.
Máte pravdu, že většina věcí na autech vydrží mnohem déle než jsou předepisované výměny výrobcem. Ovšem jen za určitých předpokladů. Kde máte jistotu, že ojetina má reálný kilometrový nájezd a že s vozem nebylo brutálně zacházeno? Pokud se podíváte do servisních doporučení, interval výměny je sice 240 tkm, ale za předpokladu, že vůz nebyl provozován na krátké vzdálenosti, v mrazech atd. Poté se jeho výměna zkracuje na 120 tkm. Preventivní výměnou ještě nikdo nic nezkazil ...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 12.05.2010 12:57, RE: 240.000km a výměna řemene?
Zdeny60 napsal:
vážený pane,

možná se to zdá jako blbost.Ale nevidím jediný důvod, proč by to v praxi nemohlo takto fungovat. A taky funguje a důkazem je toho předepsaná výměna u 1,6HDI až ve 220.00km. Řemen totiž zvládne tak 3x tolik, v tom problém není. problém. problém může nastat po havárii, kdy se může zdeformovat víko kryjící rozvody a pak se může stát, že začne mechanická potíž s kladkami a šponovákem.

Jinak na rozdíl od Vás, já jsem s "blbým" 8mi ventilovým motorem 2,0HDI 80kW najel přes 180.000km a d...
K problémům, co nejsou a nebudou: že se to nestalo Vám a několika Vašim kamarádům stále neznamená, že se to nemůže stát dalším tisícovkám řidičů, z vašich zkušeností statisku dělat nelze. A tomu jak je EGR ventil úplně dokonalý u motorů HDi nerozumím, ale fakt je, že se jedná o naftový motor, tedy poměrně složitý mechanismus, který má mnoho komponentů, které se pokazit můžou a taky se kazí. O ekologii nafotvých motorů a jejich projevu nemluvě
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.05.2010 08:03, RE: Elektrika
Rover623 napsal:
Problémové motory (hlavně nafta) nejsou devizou Peugeotu,ale spíše Renaultu.Nicméně těch 240 tisíc bych s tím asi neriskoval,ale možná mě ovlivňuje zkušenost s Audi,kde byla předepsána výměna po 120 tisících,ale řemen se rozpadnul v 90 tisících.

Nicméně největší bolestí 307 (dosud řádně nevyřešenou) je elektrika,celé auto si takříkajíc žije vlastním životem a dělá si co chce nezávisle na potřebách a přáních majitele.Ať už jsou to prblémy s počítačovou jednotkou kdy po zastavení motoru nejdou zh...
Já bych se toho ABS nebál. Ty nejblěji řešené ABSka vyžadují aby se spouštěly přepouštěcí ventily (pístky) během odvzdušňování. Drátek snad má doma každý ...
Každý slušný člověk má el. schéma své ojeté rachotiny, ne ? (to byl vtip, samozřejmě).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 13.05.2010 17:05, RE: 240.000km a výměna řemene?
Zdeny60 napsal:
vážený pane,

možná se to zdá jako blbost.Ale nevidím jediný důvod, proč by to v praxi nemohlo takto fungovat. A taky funguje a důkazem je toho předepsaná výměna u 1,6HDI až ve 220.00km. Řemen totiž zvládne tak 3x tolik, v tom problém není. problém. problém může nastat po havárii, kdy se může zdeformovat víko kryjící rozvody a pak se může stát, že začne mechanická potíž s kladkami a šponovákem.

Jinak na rozdíl od Vás, já jsem s "blbým" 8mi ventilovým motorem 2,0HDI 80kW najel přes 180.000km a d...
Moje zkušenost je taková, že auta, která najedou za rok desetitisíce km (normálním způsobem) se opotřebovávají tak nějak méně než tzn. sváteční popojíždědla. Hlavně u dieselů mají časté dlouhé cesty na motor blahodárný vliv. Schválně se projeďte ve dvou stejných autech, v jednom služebním co nakrouhá ročně 40000 km po dálnici a v druhém rodinném co najede do 15000 výletním tempem po městě a okreskách.Měl jsem tu možnost a rozdíl byl opravdu velký. U opotřebení záleží nejen na najetých km, ale taky na celkovém stáří a způsobu používání. Rozvoďák u služebáku klidně může vydržet přes 200 000, ale u rodinného, s častými studenými starty atd. nevím nevím. Opravdu raději měnit dřív,zase tak hrozná suma to není. Pořád lepší než potkané písty a ventily,hm?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 15.05.2010 18:30, Jak je to s těmi 2,0 HDi u Peugeotů.
Dvoulitry HDi v 307 u nás:
RHY - 66 kW
RHZ - 80 kW
RHS - 79 kW (FAP)
RHR - 100 kW (FAP)
Jinak chodím denně se psem kolem bazaru, který se zabývá dovozem zlatých ojetin z ciziny převážně D,F,Nl Také tam občas postávali 307, které měli uváděný výkon u 2,0 HDi 72 kW, také 74 kW. Příčinou uváděného výkonu jsou údajně sazby povinného ručení v některých zemích, které mají stanovené výše podle výkonu motoru a vybavení. Konkrétně Francie má prý na 307 až 14 sazeb. Takže bych doporučoval opatrnost u 307 před facelitem. Ta se 72 kW tam před časem stála přes rok. Za tu dobu ji poklesla cena o 184 tis. Kč. Je vidět, že zájemci nejsou zase až tak hloupí.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.