Pondělí 26.06.2017 12:41,
Všechno špatné s dieselu se nacpe do benzínu
Postupně vidím, jak všechny technologie, které komplikují diesely se postupně začínají používat i u benzínových aut, čímž z nich dělají ty stejné křápy, kterých se teď postupně budeme zbavovat. Nemohu si pomoci. A to jen kvůli modle zvané CO2, neboť z hlediska čistoty emisí je EURO IV a VI pro benzín prakticky totožná, pravda momentálně nevím, co chystá Euro VII.
A konkrétně u FAPu mám na mysli otázku, zda by se těm sazím nedalo spíše předcházet, než je potom chytat. Jestli s nimi nepřímovstřikové motory neměly problém, tak by se přece dal kombinovat nepřímý vstřik s přímým, aby se dalo využít výhod obého řešení, spotřeba by byla nízká, udržely bychom NOxy i prach a motor by nekarbonoval.
Prostě by řízení motoru spolupracovalo s oběma systémy a přerozděloval by pouze množství paliva na dvojici trysek. Takže např. studený motor by jel na nepřímý vstřik a prudké sešlápnutí plynu taktéž, a všechny ostatní režimy by byly poměrem mezi přímým a nepřímým vstřikem.
Odpadly by denox katy, FAPy, zvýšená spotřeba oleje vlivem karbonování, ventily budou čisté za cenu paralelního benzínového rozvodu se sadou nepřímých vstřikovačů.
reagovat