0
zpět
 

diskuze k tématu: Ojetý Peugeot 308 – jaký je benzínový motor 1.6 VTi?

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Úterý 16.09.2014 08:26, 1,6 VTi
Jako majitel auta (C3 Picasso) vybaveného tímto motorem mám jedinou radu - raději si kupte 1,4 VTi. Menší verze motoru je spolehlivější, v městském provozu spotřebuje méně paliva a do rychlosti cca 110 km/h jede prakticky stejně jako 1,6 VTi.
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Úterý 16.09.2014 14:38, 1,6 VTi
Je to tak, 1,6 VTi NEBRAT. Je to výsledek spolupráce Peugeotu s BMW, o kterém si mnozí myslí že je zárukou kvality, leč právě BMW v Peugeotu znamená velký problém.
A copak 1,6 Vti, ale co teprv 1,6 THP 150 - 270 PS ?? = TOTÁLNÍ PROBLÉM.

Nevím kam inženýři v Peugeotu tou spoluprácí s BMW dali rozum, když staré dobré 1.8 a 2.0 benzín (XU / EW) a zejména 16 ventilové 1,4 a 1,6 (TU) byly příkladem spolehlivosti.

Pravda, 1,4 16V je na 308 dost slabá, ale bezproblémová. 1,6 16V se bohužel dával jen do 307. A i tam to není výkonově zázrak, ale opět - bezproblémová.

Obzvlášť nepochopím tu spolupráci s BMW když to má za následek takové poškození značky. Pokud to bylo kvůli emisním limitům, bral bych, ale to by tu nesměla být stará dobrá 1,6 16V s variabilním časováním sacích ventilů, plnící normu EURO5, která se , pokud vím, dávala jen do 301ky. PROČ???
Pokud šlo o škálu silnějších benzínových motorů, plnících EURO5 a v budoucnu i 6, jistě by bylo spousta lepších řešení . Třeba pohonné jednotky od jiných značek. Tento krok Peugeot stejně akceptoval už před lety (FORD, IVECO, TOYOTA, MITSUBISHI).

Takže souhlas s redakcí, raději 66kW HDI, kvalitní olej, výměnami do 15000km, popř při výměnách výplachy. Aditivum do nafty a měnit paliv. filtr. Pojede to stejně jak 1,6 VTi a bezproblémově.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 17.09.2014 07:30, raději něco jiného
Peugeot 308 může být zajímavý pouze cenou a protikorozní ochranou, ale i v této neprémiové kategorii jsou lepší auta. Bohužel si koncern PSA s motory Vti a THP dost zavařil, podobně jako VW s prvními malými TSI. Chtěli ,,katovat kosty´´ spoluprací s BMW a ještě tím splnit nová EURA, jenže netušili, že BMW už katovalo před tím. Samo šlo s kvalitou cca od r. 2005 dost dolů (načančanost interiéru novějších aut nerovná se kvalita) a majitelé jedničkových Baworáků a Mini se stejnými motory si taky ,,užívají´´, takže není to tím, že by koncernu PSA posílali druhou jakost, jak už jsem párkrát slyšel... Lepší službu a možná ještě za menší peníze vám odvede třeba současná generace Megane s živým a spolehlivým 1.6 16V, nebo taková Kia Cee,apostrof,d.
reagovat
karelgr
počet příspěvků26
datum registrace20.05.2014
Čtvrtek 18.09.2014 19:31, Felicia
Pro autora - vytahanými řetězy určitě netrpí felda, ale Fabie, viďte?
reagovat
MarekMM
počet příspěvků39
datum registrace05.05.2013
Čtvrtek 18.09.2014 20:16, RE: Felicia
Dobrý den. V tomto případě jsem chtěl dát za příklad felicii, jelikož u ní, v případě motoru 1.3 MPI nebo BMM, jsou rozvody hlučné (typické chrastění), když už je řetěz po letech vytažený. Zde ale prakticky nehrozí, že by rozvod přeskočil, na rozdíl od Fabie, tedy spíše motorů TSi, kde se jednalo o vážný problém. Marek Blaháček, autor článku.
karelgr napsal:
Pro autora - vytahanými řetězy určitě netrpí felda, ale Fabie, viďte?


reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 19.09.2014 08:14, RE: Felicia
karelgr napsal:
Pro autora - vytahanými řetězy určitě netrpí felda, ale Fabie, viďte?


Trpí tím obě auta při vysokém nájezdu. Autor tím myslel škodovácké motory OHV 1.3 - 1.4l. Naštěstí nehrozí nic vážného, jen je to hlučné a může to zvýšit spotřebu. Oprava ale stojí pár korun. V případě Fabie hrozí vytahání s následným přeskočením u HTP a TSI, hlavně prvních sérii.
reagovat
Ajap
počet příspěvků1
datum registrace02.12.2014
Středa 03.12.2014 19:48, "Urban legend" VTi
Mám pocit, že 1,6 VTi je taková "urban legend" vytvořená Světem Motorů, který si jej kdysi dávno spletl s opravdu problémovým 1,6 THP - motoru odvozeného od VTi, ale s přímým vstřikováním a přeplňováním. Bohužel tento omyl se u nás opravdu zažil, takže ve většině článků se člověk dočte o problémech, o kterých skuteční majitelé této motorizace nikdy neslyšeli. Tady jich naštěstí není zmíněno tolik.

Ad článek a zmiňované rozvody - u prvních ročníků se opravdu mohlo stát, že se řetěz rozvodu vytáhl. Nicméně v praxi se jedná o jednotky kusů, drtivá většina majitelů o tomto problému nikdy neslyšela ani při nájezdu vysoce překračujícím 100tkm. Pokud už nastane, nedojde k "potkání" motoru, ale pouze k rozhození časování ventilů. Cena materiálu na opravu (řetěz, napínák, vodící lišty) v autorizovaném servisu je 2500Kč. Neřekl bych, že je to důvod, proč motor nebrat.

Co se jízdních vlastností a dojmu z auta týče, tak se 308 a 307 moc porovnávat nedá.

Ad diskuze - M.See. Motor 1,4l považujete oproti 1,6l za spolehlivý, ale slabý. Souhlasím s obojím a dovoluji si dodat, že do 308 se dávala pouze 1,4 VTi, která je kromě zdvihového objemu prakticky totožná s objemnější variantou.

reagovat
jaj3
počet příspěvků2
datum registrace27.05.2019
Pondělí 27.05.2019 18:29, RE: "Urban legend" VTi
chcel by som vediet ci sa to casom zlepsilo. Lebo nasiel som ze po jari 2010 to malo byt lepsie. Lenze nasiel som prispevky kde s rocnikom 2011 boli tiez problemy. Ako to bolo este neskor? Stale su problemy s retazou aj so spotrebou oleja prip. inymi vecami?
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Středa 29.05.2019 14:02, RE: RE: "Urban legend" VTi
citace:
reakce na: jaj3, 27.05.2019 18:29 (chcel by som vediet ci sa to c ...)

Ahoj, tady je ten původní článek o VTI motorech: https://www.auto.cz/motory-1-4-a-1-6-vti-1-6-thp-nejvetsi-francouzsko-nemecky-motorovy-prusvih-105912
Dle mého nebrat. Ojetina už tak je riziko jak hrom, raději motorové dinosaury jako VW 1.6 MPI, Fordí Duratec 1.6 74kw nebo Renaultí 1.4/1.6
reagovat
jaj3
počet příspěvků2
datum registrace27.05.2019
Středa 29.05.2019 16:46, RE: RE: RE: "Urban legend" VTi
citace:
reakce na: BobanHTP, 29.05.2019 14:02 (Ahoj, tady je ten původní člán ...)


kolegyna ma 1.6 VTi 7 rokov (r.v.2012) a co som sa jej pytal ci mala problemy, tak ziadne. Menila len olej, filtre, celne sklo a baterku a ma najazdene tak 80 tis. km. Tak ja neviem ci to zavisi aky clovek natrafi kus alebo co. Ale natrafil som aj na prispevky na nemeckom fore a tam s r.v.2011 mal dost problem s rozvod.retazou a aj po vymene znovu problem po 8tis.km. Tak ja fakt uz neviem. Tebou odporucane motory je problem zohnat, je ich velmi malo, casto su z dovozu, starsie rocniky (casom uz moze byt aj problem s hrdzou), dost najazdene a pomerne vysoke ceny. Vyhodou Peugeot je priestrannost, rodinne auto a aj moznost 7 miest. A co poviete na 307sw 1.6 16V r.v.2005-2008 (len aj tych nie je moc a uz maju dost za sebou. Ale to je klasicky motor, ziadne prem.casovanie ventilov). Celkovo uz takmer vsetky auta neskorsej vyroby su s prem.casovanim ventilov (aby mali aky-taky vykon a splnali emis.normy) a mavaju aj problemy s rozvod.retazou (dokonca aj Kie/Hyundai-aj tam sa najde dost prispevkov, kde mali problem s retazou).
reagovat
BobanHTP
počet příspěvků2404
datum registrace19.08.2015
Čtvrtek 30.05.2019 09:30, RE: RE: RE: RE: "Urban legend" VTi
citace:
reakce na: jaj3, 29.05.2019 16:46 (kolegyna ma 1.6 VTi 7 rokov (r ...)

Ahoj původní PSA motory, tj ne VTI jsou naopak velmi povedené. Maximálně se mění těsnění hlavy, ale to není cenová tragédie.
Pozor však na 307, brát až poslední ročníky, kdy se alespoň částešně podařilo zlepšit problémy s elektrikou.
Co se týká 308 I gen., vidím řešení koupit podařený motor 2.0 HDI, případně 1.6 HDI, ale musí jít o jasně udržované vozy.
Bohužel, VTi motory mají tolik rizikových faktorů, že jako ojetina smysl nedávají...
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.