David V napsal:
Jenže v režimu auto bude potom poháněna jen jedna náprava a "LOCK" uzavře jen spojku, která připne zadek, ale právě jen bez mezinápravového diferenciálu, což vylučuje použití na silnici při běžné jízdě a hodí se pouze do zhoršených trakčních podmínek. Nebo jsem to špatně pochopil.
Režim"auto" přidává zadek v případě potřeby jako třeba u Octavie 4x4 a prokluz viskozní spojky supluje mezinápravový diferenciál. Ted nevím kolik procent jde na zadek, kolik na předek za normálních okolností(může to být 10/90) s možností přerozdělení daného poměru podle potřeby. Režim "lock" tuto spojku uzamkne (to octavii 4x4 chybí) a berou stejně zadní i přední kola - jako když zapneš uzávěrku u mezinápravovýho diferáku.
Ono aut se skutečným mezinápravovým diferenciálem rapidně ubývá a nahrazuje se to podobnými systemy - to ale neznamená že by se na suchu nedalo jet na "všechna čtyři kola"