lukaro napsal:
Já chtěl poradit, které vozy mají jaké neduhy, kterým motorům se vyhnout...Není to moje první a ani poslední auto. Měl jsem různé rychlé coupé, i dražší kousky. Já poslední dobou nejezdím tak často, chci auto pro radost, které mohu opečovávat, mít v garáži naleštěné a sem tam jej vytáhnout na výlet. Proto neřeším spotřebu motoru. Ale jeho životnost...
Životnost může být velká, ale stav je úměrný ceně. Cena je nízká. Rozpočet na další výdaje neuvedený. Pokud je rozpočet na servis aspoň úměrný pořizovacímu limitu či vyšší, pak samozřejmě lze takové auto pořídit a provozovat v pohodě. V opačném případě je to loterie, a to bez ohledu na konkrétní specifikace daných modelů.
Koupit za 80 tisíc základ pro renovační projekt je OK. Koupit za to "něco" a očekávat od toho "něčeho" spolehlivé auto s původní "prémiovou" cenou, která by měla garantovat kvalitu, odolnost a trvanlivost pouze s rutinní údržbou, je naivní.
Z pohledu renovačního projektu bych volil něco s potenciálem budoucí historické (a tím i ekonomické) hodnoty. To může být například Alfa Romeo Spider/GTV V6, ale třeba i BMW E30 coupé, případně kabriolet (dá se sehnat ještě okolo 100 tisíc).