tomaskrtek napsal:
stréc od piva napsal:
MichalGa napsal:
Děkuji za odpověď, jen je trochu problém 406-ku v benzínové verzi od roku 2000 (po faceliftu) a dobrém stavu sehnat. Úplně na to nespěchám, tak si počkám
pokud bych spočítal veškeré relevantní náklady (gumy,oleje,filtry,pojistky,amortizace),tak při ceně 60,000.-kč ročním nákladům cca 12 000.-kč na benzín, cca 10 000.-kč na náklady.Tak jsme na cca 82 000.-kč Což je cca 16,5kč/km.Mám pocit,že při uvedeném km proběhu a ceně vozidla je již levnější požadované aktivity řešit taxi.A případné dovolené řešit zapujčkou vozidel (cca 700.-kč/den a výše).Ale neberte mne jako flame,spíš takové zamyšlení člověka,kterého živí finance a baví auta :)
můžeš to prosím rozpočítat reálněji? obávám se že jsi někde udělal dost velkou chybu. pokud beru průměrnou spotřebu 8 litrů na sto tedy 2.50/km, k tomu propad ceny 10.000,- ročně (počítám životnost ještě šest let) tedy 2,-/km, pojistka 2-4.000,- tedy 0,40-0,80/km, gumy počítám jen zimní do 1.000,- kus a stačí mu na 30.000km, tedy šest let, připočítám i přezutí a geometrii za 1.000,-, celkem 5.000,-, tedy 0.1666 Kč/km. olej s filtry 1.000,- až 1.500,-/dva roky, tedy max. 0.15Kč/km. i kdyby si na rozvody brzdy a případné poruchy nechával 2.-Kč/km tak na tvých údajných 16.50 se nedostane ani omylem. jestli tebe živí finance tak jsi asi jako ten Horáček který potkal svého učitele ze základky a ten mu říká-Horáček, koukám nový Mercedes, krásný oblek, co prosím tě děláš? věnuji se obchodu pane profesore. jak je to možné? ty, takový flákač, nic jsi neuměl, v matice jsi málem propadl... no víte pane profesore, za padesát koupím, za pět set prodám, mě těch 10% výdělku stačí....
Díky za upozornění,samozřejmě,že ten výpočet byl jen hrubý nástřel bez dlouhodobého hlediska.Pokud bych tam zohlednil horizont cca 6-10 let tak samozřejmě ta křivka kč/km by šla pomalu a jistě dolu,přesně jak jsi tu udělal tu hlubší analýzu.
Na druhou stranu vozidlo bude pomalu stárnout,takže se opět mohou vyskytnout další výdaje spojené s opravami,které opět tu cenu pošlou nahoru.Samozřejmě je nutné započítat i zvýšení ceny povinného ručení (a to i v případě,že tazatel nezpůsobí žádnou nehodu), letos plošně dochází k cca 5-10% růstu.
Takže ano,pokud vozidlo nebude mít havárii,nebude mít poruchu,a tazatel jej udrží při životě cca 6 roků,tak pak ano je to výhodnější.Ale opět nesmíme zapomenout,že rovina mít znamená nemít jen požitek ale i povinnost.Kdežto varianta pronájmu + taxi je pouze služba....