nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,uvažuji o koupi peugeot 406 kombi,chtěl bych sehnat zachovalejší po faceliftu do 100 tis kč. Je to dobrá volba? Denně najezdím do práce 20-50 km,a 1-2x do měsíce 200 km trasu. Zajímalo by mě jak je náročný servis,a jak je auto celkově spolehlivé? Dále by mě zajímala motorizace která by pro mě byla ieální? Počítám s tažným zařízením a převážení nákladu do 500 kg. Přiznám se že motorům rozumím jen okrajově.. Děkuji za rady
Dobrý den, mám dlouhodobé zkušenosti s Peugeotem 406 (sedan), rok výroby 1997, motorizace 2 000 cm benzín. Rodiče ho kupovali jako 5-ti letý vůz v bazaru. Celkem najeto cca 250 000 km. Výhody - prostornost, pohodlí (pro někoho až moc měkký vůz), výbava. Podle mých zkušeností poměrně spolehlivý vůz - po 250 000 pořád původní spojka, převodovka, motor šlape bez problémů (včetně startování v zimě). Spotřebu jsem měřil na cestách do práce (celkem 60 km denně po okreskách) a vyšla mi 8,2 l - dodám, že jsem jezdil sám a jsem klidnější řidič. V městském provozu se může spotřeba dostat k 10 litrům. Negativa - elektronika (postupně "odešly" téměř všechny kontrolky, stávkuje tachometr a otáčkoměr, občas zazlobí i ukazatel paliva, horší řazení, pro někoho příliš měkká sedadla.
Před měsícem jsem koupil Peugeot 406 (sedan), rok výroby 2000, motor 2,0 HDI (80 kW), bez filtru pevných částic. Je brzo na napsání zkušeností, ale oproti předchozímu modelu má tento vůz lepší (tvrdší) sedadla, přesnější řazení, lehčeji se zachází s pedály. Po přečtení recenzí na tento vůz by se mělo jednat o ideální naftovou motorizaci - označení "RHZ" (ještě bez filtru pevných částic). Určitě hledejte verzi s 80 kW, která mi na poměrně těžký vůz přijde ideální, slabší (66 kW) asi bude mít s vozem dost práce (i když nemám zkušenost).