Neděle 22.02.2015 07:23,
HDI
Pokud se už budu opakovat, tak se omlouvám. Ale nedá mi to, tahle značka mě provázela 13 let, kdy jsem pracoval v zahraničí a díky filosfii firmy jsme museli mít (samosebou jen na daných postech Pežoty. Začal jsem v roce 1995 přes P306, poté 605 (zničen na dálnici díky volovi, který usnul za volantem), 405, pak nová řada 406, 807, 407, pak několik soukr. aut doma stejné značky.Můj kolega-šéf - 405,406,pak povýšil a mohl si koupit Volvo.
Pravda, auta se kupovala, vždy nová a jezdil o vždy jen jeden řidič = já a auta dosávala vždy servis ve znčce (Linz, Miláno, poté Praha ve FC). Najel jsem s nimu sumasumárum přes 1,3 mega. Nikdy - ani jednou jedinkrát - se na žádném z nich nemuselo nic řešit na motoru či převodovce. Až na jednom mém soukr. P407 1,6HDI se kolem 150tkm ozval DPF. Vstřiky, turba, dvouhnity.-vše originály bez šáhnutí až d prodeje. Nejvíce mi k srdci přiroslta P406 sedan s 80kW HDI, kterou jsme z firmy rpodali mému kamarádovi a ten ji (resp. jeho žena) dojezdila do stadia 362tkm a pak pro celkové zanedbáí šla někam do bazaru asi za 40 tisíc Kč. Na autě byl původní motor, jeho nástavby, ale protožže paní byla jaksi ehm neopatrná, z auta se stal otloukánek a prodělal několik havárií a kolizí...
Šéf měl 406 s 100kW, taktéž dodnes někteří mi kolegové vlastní své staré mslužební 407 s HDI 100kW a nedají na ně dopustit. Bohužel, proti 406 byla 407 obrvoským skokem dolů v kvalitě provedení a v ěnkterých (včetně mé) se ozývaly některé elektrické prvky výbavy - mně například nešel nastartovat, alepo 2 neúspěšných zásazích autor. servisu jsem si závadu za půl hoidny odtsranil sám, jen ji vždy nalézt.
Obecně - HDI motory patří (patřily) mezi to nej mezi dýzly a třeba koncernové motory se do nedávna měly od nich setsakra hodně co učit, než přišly s CR technologií.
Jako vždy, i nyní to chce být obezřetný, ani Pežoty nemlídnou a nájezdy u HDO budou obecně dnes velmi vysoké. CHce to důkladně prošetřit istorii servisu, pka by mohly být výdaje dost nemilé.
Jako poznáku uvedu jen to, že má-li někdo možnost servisovat auto v Rakousku či Německu, tak na základě svých 10 ze 13 let zkušeností to rozhondě mou jen doporučit. Služby LEVNĚJŠÍ a kvality o hodně vyšší, o jednání se zákazníkem nemluvím. A to FC na Chdovoě patřil k tomu lepšímu...
reagovat