0
zpět
 

diskuze k tématu: prudke vyleteni otacek

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla
peugeman
počet příspěvků12
datum registrace17.01.2015
Středa 08.04.2015 23:34, prudke vyleteni otacek
Nevite nekdo co to mohlo byt a co stim?

Dnes jsem na 5 ku jel asi 80 a pri podrazeni na 4 a seslapnuti plynu se mi auto uplne splasilo,musel jsem vyslapnout spojku a otacky vyleteli do maxima, ale nez jsem se stihl zpamatovat, tak otacky po cca 10 s znovu klesly na volnobeh a od te doby uz se nic divnyho nedelo a to jsem ujel 200 km

Myslite, ze to byl olej, kterej se dostal pres turbo? Nebo se mohl jakoby nekde zaseknout ovladani plynu?

2.0 Hdi 100 kw, peugeot 407 z roku 2004
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 09.04.2015 08:08, Runaway diesel
Doporučuji zhlédnout pár odkazů na youtube na téma runaway diesel.
Pokud by to mohla být nějaká předzvěst, tak bych nechal okamžitě repasovat turbodmychadlo!
https://www.youtube.com/watch?v=F3_x6HeIpQs
reagovat
peugeman
počet příspěvků12
datum registrace17.01.2015
Čtvrtek 09.04.2015 08:59, jak poznam zda je turbo ko
Prave proto se toho bojim, da se nejak zjistit, jestli je to tim turbem?

Jinak jezdi super, auto tahne a hlavne nezere olej, mam od vymeny 9 tis. Km a zda se ze hladina na stejnem miste..

Jeste nechapu, jak je mozne ze to prestalo? Co jsem takhle cetl, tak kdyz se to nekomu stalo, tak se to nedalo zastavit a melo to fatalni nasledky..
reagovat
*autofans*
počet příspěvků159
datum registrace21.11.2008
Čtvrtek 09.04.2015 15:41, Kobereček ?
Možný bych se mrknul jestli máte fixované koberečky, když to pak padlo zpátky.
reagovat
kubular
počet příspěvků15
datum registrace05.08.2014
Čtvrtek 09.04.2015 18:43, špatná spojka ???
Typický příznak ojeté spojky.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Čtvrtek 09.04.2015 19:34, RE: špatná spojka ???
kubular napsal:
Typický příznak ojeté spojky.


To jen v záběru a pod plynem, jinak ne.
reagovat
Alkantpan
počet příspěvků19
datum registrace08.12.2008
Pátek 10.04.2015 00:12, RE: prudke vyleteni otacek
Varianta 1 - přes vadné turbodmychadlo se dostal olej do sání a motor pak spaluje motorový olej, což způsobí běh motoru ve velmi vysokých otáčkách a hrozí destrukce motoru vlivem otáček anebo z důvodu spotřebování veškerého motorového oleje a tudíž zadření motoru.

Varianta 2 - pravděpodobnější - za dobu života automobilu se v mezichladiči stlačeného vzduchu sbírá olej ( i ze zdravého turba se tam nějaký dostane) a stalo se to, že tento olej motor nasál a spálil, což způsobilo na chvíli vysoké otáčky motoru a kdybyste kouknul za sebe, tak i dýmovou clonu za autem. Pokud vše odeznělo bez problémů a auto nadále nekouří více než předtím a jede bez problémů, tak bych to asi neřešil a jezdil dále.

Každý, kdo provozuje diesel s turbodmychadlem, by měl vědět, jak se v tomto případě zachovat. Jediný způsob, jak běh motoru zastavit, je zařadit nejvyšší převodový stupeň, pustit spojku a brzdou zabrzdit motor přes nejvyšší rychlost. Tím lze motor zachránit. Jiný okamžitý způsob není. Vypnout klíček nepomůže, motor v tu chvíli funguje na olej a ne na naftu.
reagovat
peugeman
počet příspěvků12
datum registrace17.01.2015
Pátek 10.04.2015 08:42, prudke vyleteni otacek
Diky vsem, vcera jsem se vratil s autem z prahy, coz je pro me jizda 2h a vse ok, ani oleje neubylo, tak budu doufat, ze to bude ok..
Vyssi kourivost nejspis potlaci fap, ale asi vic by to kourilo i pres nej
reagovat
ivan2
počet příspěvků118
datum registrace11.11.2010
Pátek 10.04.2015 12:02, prudke zvyseni otacek
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 10.04.2015 13:03, RE: prudke zvyseni otacek
ivan2 napsal:
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil


S automatem nevidím šanci na vyřešení této situace.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 10.04.2015 13:07, RE: prudke vyleteni otacek
Alkantpan napsal:
Varianta 1 - přes vadné turbodmychadlo se dostal olej do sání a motor pak spaluje motorový olej, což způsobí běh motoru ve velmi vysokých otáčkách a hrozí destrukce motoru vlivem otáček anebo z důvodu spotřebování veškerého motorového oleje a tudíž zadření motoru. Varianta 2 - pravděpodobnější - za dobu života automobilu se v mezichladiči stlačeného vzduchu sbírá olej ( i ze zdravého turba se tam nějaký dostane) a stalo se to, že tento olej motor nasál a spálil, což způsobilo na chvíli vysoké otáčky motoru a kdybyste kouknul za sebe, tak i dýmovou clonu za autem. Pokud vše odeznělo bez problémů a auto nadále nekouří více než předtím a jede bez problémů, tak bych to asi neřešil a jezdil dále. Každý, kdo provozuje diesel s turbodmychadlem, by měl vědět, jak se v tomto případě zachovat. Jediný způsob, jak běh motoru zastavit, je zařadit nejvyšší převodový stupeň, pustit spojku a brzdou zabrzdit motor přes nejvyšší rychlost. Tím lze motor zachránit. Jiný okamžitý způsob není. Vypnout klíček nepomůže, motor v tu chvíli funguje na olej a ne na naftu.


Myslím, že varianta 2 je správně. Nicméně nesouhlasím s tím nic nedělat. TO ROZHODNĚ NE-E. Vymontovat mezichladič a vyčistit, je to menší práce než repase turba, To co se spálilo při tomto incidentu rozhodně to nemuselo být všechno, co se v mezichladiči nasbíralo. To si motor jen toho oleje trochu cucnul, příště by toho mohlo být víc a pak sbohem a šáteček..
reagovat
Alkantpan
počet příspěvků19
datum registrace08.12.2008
Pátek 10.04.2015 18:26, RE: prudke vyleteni otacek
Koloss napsal:
Alkantpan napsal:
Varianta 1 - přes vadné turbodmychadlo se dostal olej do sání a motor pak spaluje motorový olej, což způsobí běh motoru ve velmi vysokých otáčkách a hrozí destrukce motoru vlivem otáček anebo z důvodu spotřebování veškerého motorového oleje a tudíž zadření motoru. Varianta 2 - pravděpodobnější - za dobu života automobilu se v mezichladiči stlačeného vzduchu sbírá olej ( i ze zdravého turba se tam nějaký dostane) a stalo se to, že tento olej motor nasál a spálil, což způsobilo na chvíli vysoké otáčky motoru a kdybyste kouknul za sebe, tak i dýmovou clonu za autem. Pokud vše odeznělo bez problémů a auto nadále nekouří více než předtím a jede bez problémů, tak bych to asi neřešil a jezdil dále. Každý, kdo provozuje diesel s turbodmychadlem, by měl vědět, jak se v tomto případě zachovat. Jediný způsob, jak běh motoru zastavit, je zařadit nejvyšší převodový stupeň, pustit spojku a brzdou zabrzdit motor přes nejvyšší rychlost. Tím lze motor zachránit. Jiný okamžitý způsob není. Vypnout klíček nepomůže, motor v tu chvíli funguje na olej a ne na naftu.
Myslím, že varianta 2 je správně. Nicméně nesouhlasím s tím nic nedělat. TO ROZHODNĚ NE-E. Vymontovat mezichladič a vyčistit, je to menší práce než repase turba, To co se spálilo při tomto incidentu rozhodně to nemuselo být všechno, co se v mezichladiči nasbíralo. To si motor jen toho oleje trochu cucnul, příště by toho mohlo být víc a pak sbohem a šáteček..

Záleží od uživatele jak k tomu bude přistupovat. Já osobně bych sledoval hladinu oleje v motoru ale pečlivě, pokud bude ubývat, tak nezbude než servisovat auto. Čili turbodmychadlo na kontrolu/repas podle stavu. Intercooler ven z vozidla a vycistit jej od oleje a vyčistit i vedení vzduchu dmychadlo - intercooler - sání motoru. Servis by si s tímto určitě poradil.
reagovat
Alkantpan
počet příspěvků19
datum registrace08.12.2008
Pátek 10.04.2015 18:29, RE: prudke zvyseni otacek
Koloss napsal:
ivan2 napsal:
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil
S automatem nevidím šanci na vyřešení této situace.

Jednu šanci bych viděl, ale chce to zručnost řidiče. Rychle otevřít kapotu motoru, odendat filtr sání motoru a hadrem, trikem, bundou ucpat sání motoru. Není vzduch, není spalování. Prostě jej udusit. Ale uznávám, že to není jednoduché a je třeba v rychlosti vědět kam šáhnout. Prakticky bez přípravy dopředu asi nerealizovatelné.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 10.04.2015 18:33, RE: prudke zvyseni otacek
Alkantpan napsal:
Koloss napsal:
ivan2 napsal:
Nevite nekdo jak se v tomhle pripade zachova auto s klasickym automatem? Kdyz by se vam toto stalo pri jizde.. dejme tomu zastavite postupne brzdou, ale co automat, to si nedovedu predstavit.. by nejspis porad podrazoval az na jednicku a pak by motor dal tocil
S automatem nevidím šanci na vyřešení této situace.
Jednu šanci bych viděl, ale chce to zručnost řidiče. Rychle otevřít kapotu motoru, odendat filtr sání motoru a hadrem, trikem, bundou ucpat sání motoru. Není vzduch, není spalování. Prostě jej udusit. Ale uznávám, že to není jednoduché a je třeba v rychlosti vědět kam šáhnout. Prakticky bez přípravy dopředu asi nerealizovatelné.


Hlavně bych považoval za velmi riskantní otevírat kapotu motoru, který se točí mimo omezovač. Člověk netuší, co z toho může vyletět.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Pátek 10.04.2015 18:36, RE: prudke vyleteni otacek
Alkantpan napsal:
Záleží od uživatele jak k tomu bude přistupovat. Já osobně bych sledoval hladinu oleje v motoru ale pečlivě, pokud bude ubývat, tak nezbude než servisovat auto. Čili turbodmychadlo na kontrolu/repas podle stavu. Intercooler ven z vozidla a vycistit jej od oleje a vyčistit i vedení vzduchu dmychadlo - intercooler - sání motoru. Servis by si s tímto určitě poradil.


Ten olej se může ztrácet neznatelně, v mezichladiči toho může být nasbíraného hodně za celou historii auta. Rozhodně po takové zkušenosti prohlídnout a vyčistit mezichladič.
reagovat
Venca1983
počet příspěvků1
datum registrace27.01.2021
Středa 27.01.2021 16:38, RE: RE: prudke vyleteni otacek
Mám stejný problém ale já zastavil prislapl jsem plyn motor byl slyšet že neběží úplně tak jak by měl kouř z výfuku a letěl až do nebe tak že sem rychle vypl klíček auto po té jsem ještě nastartoval v nízkých otáčkách běží normálně ale přidat jsem už radši nezkoušel dnes jsem vyndal turbo a je dobrý nemá vůli naklápění netuším myslím že mám ten problém co jste zde popisoval ale netuším co je to předzvěst jestli turbo a nebo predchladic.
reagovat
Koloss
počet příspěvků639
datum registrace19.09.2008
Středa 27.01.2021 16:51, RE: RE: RE: prudke vyleteni otacek
citace:
reakce na: Venca1983, 27.01.2021 16:38 (Mám stejný problém ale já zast ...)


Pokud by to byl "runaway diesel" problém, tak na turbu by nemuselo být nic vidět. Ten olej z něj může odcházet odpařený v horkých plynech, zkondenzuje pak až při ochlazení v tom mezichladiči. Takže bych zkontroloval alespoň výstupní trubku z mezichladiče, případně jestli v něm uvnitř není loužička.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.