*autofans* napsal:
Od mufika se člověk dozví více než od redaktora. Už se celkem usmívám nad neustále opakovanou písničkou kolem 1.6 HDI nad nadměrnou tvorbou karbonu, nesmyslným servisním intervalem, sítkem u turba apod. V první řadě Peugeot má dva typy servisního intervalu - normální (25000km a ztížené provozní podmínky 15000km). Ve svém okolí mi jezdí několik aut s tímto motorem (Focus, Picasso, P308, Berlingo a další Picasso s tou strašnou robotizovanou převodovkou, kterou majitelka miluje a kupodivu se nekazí) . Všechna auta fungují i po 150-180tkm, s původním turbem, bez nutností dolévat olej mezi výměnami. Bylo by dobré dát spíše typy v rozdílu používaného FAPu, aditivu pro jeho fungování a především tazateli doporučit svezení, protože byť jsou obě auta MPV, tak na silnici se 5008 a Zafira chová naprosto odlišně. Zafira je "tlustá Berta" se schopným podvozkem, kterému bohužel nedokáže sekundovat většina prodávaných motorů a její diesel i automat je podprůměr. Auto baští o 1,5-2l více než 5008, která je kultivovanější, podvozek 5 místné verze je na použitou platformu (stará 308, která zrovna není etalonem jízdních vlastností) velice schopný. Pozor na 7 místné verze, mají vzadu tvrdší pérování, takže prázdné auto tak hezky nejezdí a především má o 200kg menší hmotnost na brzděný přívěs. Zafira pokud nemá AGR sedadla, tak má sedáky na delší cesty horší než Peugeot. Značka Opel u Zafiry C stejně jako u Astry J a Insignie je přeborníkem jak u auta s největšími venkovními rozměry docílit nejmenšího interiéru ve třídě.
Robot je teoreticky jen o zvyku, verim tomu, ze zenam a velmi klidnym ridicum staci a da se s tim naucit zit, obzvláště když se clvoek naucit ubrat plyn v době kdy auto zacne radit...ale problém robota je spise v tom, ze není tak pohodlny a hlavne vymena spojky je u nej priserne draha prave z duvodu spravneho nastaveni chodu spojky robotizovaného manualu. U nového auta bych se o to tak nebal, ale u ojetiny je to velka a řekl bych zbytecna investice. Takze tam nejlepe manual. A nebo vzit 2,0HDI s klasickym AISINEM, ale mit pripraveno potom cca 40 tis na kompletni repas, protože každý automat jednoho dne dojezdi. Nehlede na to, ze PSA ma samozrejmne "celozitovni napln automatu" takze po koupi doporucuji ihned vymenit vcetne proplachu. PSA pouze meni olej, nedela proplachy, takze vymeni jen asi polovinu naplne, takze to chce vyuzit služeb firem, co delaji automaty a pozadar o proplach a vymenu oleje. Ještě poslední rada jak ponat kdy ma C5 picasso nebo 5008 japonsky AISIN a nebo robota. Jakmile paka automatu obsahuje polohu "P" tak se jedna o klasicky automat. Pokud poholu P nebosahuje tak se jedna o robota. Jinak rozdily mezi FAP nejdou moc popsat, chce to na zaklade vin, protože nektere motory v ruznych výkonech nebo v ruznych modifikacích měli FAP samostatny a nektere spoelcny s Katalyzarotem. A tim pak je cena bud cca 11 tis nebo 28 tis za repasovany. A ještě abych nezapomel, u PSA nelze dost dobře vyuztit služeb ruzneho cisteni filtru odbornymi firmami, prestoze tvrdi, ze dokážou cistit i tyto filtry. PRoblem je v tom, ze PSA pouziva EOLYS/Infenium aditiva, která se v podobe Cerinu usazuji ve filtru. Tudiz ve filtru jsou obsazene jak klasicke saze (stejne jako u konkurenčních DPF) které lze vyčistit, ale dále je filtr zanesen Cerinem, který tyto firmy odstranit nedokazou ani chemii, ani zpětnými razy.....naslibuji vam vsae mozne, ale nikdo vam pisemne nezaruci odstraneni Cerinu. Takze vam z filtru odstrani jen jednu slozku zaplneni a mate na chvili klid, ale zanedlouho mate opet problém. Z FAP lze CErin ostranit horkou wapkou (nechci ted rozvadet diskuze o ekologickem prinosu, jen rikam, ze to je jedina moznost jak Cerin odstranit) ale u FAP s KAT tato medota nejde pouzit, protože by to neslo ani vyplachnotu a hlavne by doslo k poskozeni KATU. Takze teoreticky by bylo nutne rozříznout FAP s KATem a oddelit tak kat od fapu, vyčistit FAP horkou wapkou a pak opet svarit zpet FAP ke KATu. PSA repasován dily meni tak, ze meni cle vlozky, proto taky takova cena, ale zase mate jistotu, ze mate zcela novy dil.