0
zpět
 

diskuze k tématu: Dotaz a skrytou vadu

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 30.07.2013 08:36, Dotaz a skrytou vadu
Dobrý den,
Moc by jsem Vás chtěla poprosit o radu. Hrozně jsem si zavařila koupí ojetého vozu Peugeot 106 r.v. 1995. Problémy začali ihned u přepisu vozu na evidenční prohlídce mi zjistili, chybu ve velkém technickém průkazu. Šlo pouze o přepis ABS,které auto nemělo a ani nemělo mít však zapsané bylo.Nicméně přepis z ano na ne mě stál 1100 kč. Majitel mě ´odpálkoval´s větou jak jsem auto koupil, tak jsem ho prodal a dále přestal komunikovat. Asi 2 měsíce na to jsem si poprvé s pěti místním voze vezla 5 lidí a pouhým přejetím přejetím vlakového přejezdu v normální rychlosti se mi zadní náprava prorazila skrs podlahu u kufru. Oprava je opět velice nákladná a auto po sundání pneumatik byl úplně ztrouchnivělé na což jsem opravdu při koupi auta upozorněná nebyla a za tu krátkou dobu co auto mám to takhle nezrezlo. neumím si představit kdyby se mi to udělalo ve vyšší rychlosti. Poraďte mi prosím mám nějaký nárok na uhrazení škody či vrácení vozu? děkuji opravdu by jste i moc pomohly jsem student a na auto jsem si velice dlouho šetřila. Děkuji velmi pěkně. S pozdravem Tereza
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Úterý 30.07.2013 11:39, kolouškův příběh
toto je učebnicový příběh ošulení kolouška. Měl bych dvě rady. Skamarádit se s nějakým automechanikem, který tu vraždu podrží ještě chvíli při životě (Soud se fakt nevyplatí. Stojí to moc peněz a výsledek je nejistý.) a následně potom při koupi dalšího auta vzít si s sebou na nákup někoho kdo tomu opravdu rozumí (nebo si takového člověka najmout, když se v mém okolí nevyskytuje) a nevybírá jen podle barvy vozu.
reagovat
typek
počet příspěvků7
datum registrace07.10.2008
Úterý 30.07.2013 16:37, RE: Dotaz a skrytou vadu
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, Moc by jsem Vás chtěla poprosit o radu. Hrozně jsem si zavařila koupí ojetého vozu Peugeot 106 r.v. 1995. auto jsem zakupila v Tunnig bazaru v Třemošné. Problémy začali ihned u přepisu vozu na evidenční prohlídce mi zjistili, chybu ve velkém technickém průkazu. Šlo pouze o přepis ABS,které auto nemělo a ani nemělo mít však zapsané bylo.Nicméně přepis z ano na ne mě stál 1100 kč. Majitel autobazaru mě ´odpálkoval´s větou jak jsem auto koupil, tak jsem ho prodal a dále přestal komunikovat. Asi 2 měsíce na to jsem si poprvé s pěti místním voze vezla 5 lidí a pouhým přejetím přejetím vlakového přejezdu v normální rychlosti se mi zadní náprava prorazila skrs podlahu u kufru. Oprava je opět velice nákladná a auto po sundání pneumatik byl úplně ztrouchnivělé na což jsem opravdu při koupi auta upozorněná nebyla a za tu krátkou dobu co auto mám to takhle nezrezlo. neumím si představit kdyby se mi to udělalo ve vyšší rychlosti. Poraďte mi prosím mám nějaký nárok na uhrazení škody či vrácení vozu? děkuji opravdu by jste i moc pomohly jsem student a na auto jsem si velice dlouho šetřila. Děkuji velmi pěkně. S pozdravem Tereza


Existuje několik scénářů, ani jeden se Vám nebude líbit.
A) právník - další prachy - výsledek nejistý a možná v době kdy i Vaše děti budou mít fousy. Předpokládaná úspěšnost: 30% + další náklady (pravděpodobně několikrát převýší cenu auta)
B) Kompenzace - moc tomu nedávám ale něco bych zkusil vyždímat po dobrém s odkazem na chybnou dokumentaci (předpokládám že to bude passé- auto bylo určitě v komisi) a pohrůžkou obchodní inspekcí (nebo třeba uspořádat happening vrak odtáhnout před dotyčný autobazar a na střídačku s kamarády tam dělat autobazaru "reklamu" ,ale taky můžete dostat přes držku - je to xindl). Předpokládaná úspěšnost: 5%
C) Najít skutečně dobrého mechanika a na férofku se ho zeptat co je na autě všechno v koncích (106 nebylo rozhodně náchylné ke korozi tak, aby do vozu létali tlumiče) a kolik by stála případná oprava všeho do takového stavu (včetně očekávaných investic) aby vydrželo bez ohrožení života jezdit minimální očekávanou dobu při koupi. Podle toho zvážit, zda není lepší auto odprodat (díly) a zakoupit nové (rozhodně ne na splátky) Předpokládám, že nové, vs oprava starého 50:50
D) Hlavně si to zapamatovat a další použitou věc koupit s vědomím následných výdajů a pod dohledem někoho zkušeného, někoho kdo je schopen se na koupi 15-20 let starého auta podívat poněkud pragmatičtěji a pokud možno se bazarům úplně vyhnout. To je budoucnost. Předpokládaný výskyt neznámých problémů snížena o 90%


reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 30.07.2013 17:14, RE: Dotaz a skrytou vadu
typek napsal:
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, Moc by jsem Vás chtěla poprosit o radu. Hrozně jsem si zavařila koupí ojetého vozu Peugeot 106 r.v. 1995. auto jsem zakupila v Tunnig bazaru v Třemošné. Problémy začali ihned u přepisu vozu na evidenční prohlídce mi zjistili, chybu ve velkém technickém průkazu. Šlo pouze o přepis ABS,které auto nemělo a ani nemělo mít však zapsané bylo.Nicméně přepis z ano na ne mě stál 1100 kč. Majitel autobazaru mě ´odpálkoval´s větou jak jsem auto koupil, tak jsem ho prodal a dále přestal komunikovat. Asi 2 měsíce na to jsem si poprvé s pěti místním voze vezla 5 lidí a pouhým přejetím přejetím vlakového přejezdu v normální rychlosti se mi zadní náprava prorazila skrs podlahu u kufru. Oprava je opět velice nákladná a auto po sundání pneumatik byl úplně ztrouchnivělé na což jsem opravdu při koupi auta upozorněná nebyla a za tu krátkou dobu co auto mám to takhle nezrezlo. neumím si představit kdyby se mi to udělalo ve vyšší rychlosti. Poraďte mi prosím mám nějaký nárok na uhrazení škody či vrácení vozu? děkuji opravdu by jste i moc pomohly jsem student a na auto jsem si velice dlouho šetřila. Děkuji velmi pěkně. S pozdravem Tereza
Existuje několik scénářů, ani jeden se Vám nebude líbit.A) právník - další prachy - výsledek nejistý a možná v době kdy i Vaše děti budou mít fousy. Předpokládaná úspěšnost: 30% + další náklady (pravděpodobně několikrát převýší cenu auta)B) Kompenzace - moc tomu nedávám ale něco bych zkusil vyždímat po dobrém s odkazem na chybnou dokumentaci (předpokládám že to bude passé- auto bylo určitě v komisi) a pohrůžkou obchodní inspekcí (nebo třeba uspořádat happening vrak odtáhnout před dotyčný autobazar a na střídačku s kamarády tam dělat autobazaru "reklamu" ,ale taky můžete dostat přes držku - je to xindl). Předpokládaná úspěšnost: 5%C) Najít skutečně dobrého mechanika a na férofku se ho zeptat co je na autě všechno v prdeli (106 nebylo rozhodně náchylné ke korozi tak, aby do vozu létali tlumiče) a kolik by stála případná oprava všeho do takového stavu (včetně očekávaných investic) aby vydrželo bez ohrožení života jezdit minimální očekávanou dobu při koupi. Podle toho zvážit, zda není lepší auto odprodat (díly) a zakoupit nové (rozhodně ne na splátky) Předpokládám, že nové, vs oprava starého 50:50D) Hlavně si to zapamatovat a další použitou věc koupit s vědomím následných výdajů a pod dohledem někoho zkušeného, někoho kdo je schopen se na koupi 15-20 let starého auta podívat poněkud pragmatičtěji a pokud možno se bazarům úplně vyhnout. To je budoucnost. Předpokládaný výskyt neznámých problémů snížena o 90%


Souhlas, navíc hlasuji pro D - poučení je to možná drahé, ale pořád lepší oželet peníze, než kus zdraví (k čemuž evidentně nebylo daleko). Taky bych zvážil nějakou formu medializace onoho bazaru - při posouzení rizika z toho plynoucího.
reagovat
tonyk
počet příspěvků19
datum registrace24.10.2006
Úterý 30.07.2013 18:00, RE: Dotaz a skrytou vadu
Ani jednu z uvedených vad nelze klasifikovat jako skrytou. V případě chybně zapsaného ABS se jedná o vadu právní a Vám vzniklé náklady lze poměrně úspěšně vymáhat. V případě koroze se jedná o běžné provozní opotřebení, které kupující měl vzhledem ke stáří vozidla předpokládat. Uplatnění náhrady škody by bylo možné pouze v případě, že by ve smlouvě bylo výslovně uvedeno, že vůz je bez koroze.

reagovat
rohYpnol
počet příspěvků41
datum registrace22.09.2008
Úterý 30.07.2013 21:01, RE: Dotaz a skrytou vadu
tonyk napsal:
Ani jednu z uvedených vad nelze klasifikovat jako skrytou. V případě chybně zapsaného ABS se jedná o vadu právní a Vám vzniklé náklady lze poměrně úspěšně vymáhat. V případě koroze se jedná o běžné provozní opotřebení, které kupující měl vzhledem ke stáří vozidla předpokládat. Uplatnění náhrady škody by bylo možné pouze v případě, že by ve smlouvě bylo výslovně uvedeno, že vůz je bez koroze.


Chybně zapsané ABS sice je právní vadou, ale při koupi by si každý měl ověřit, co je v dokladech uvedeno. Těžko to tedy přičítat vině prodávajícího. Vše ale záleží na obsahu smlouvy. Pokud tam je věta obdobná jako "vůz nevykazuje žádné právní vady", pak jednoznačně chtít uhradit náklady na uvedení do souladu. Jenže 1100,- asi nikoho nezachrání a soudit se nemá smysl...

Stejně tak koroze - vše záleží na obsahu kupní smlouvy a případného protokolu o stavu vozidla. Pokud byl sepsán a vůz má deklarováno např. nájezd 80 tis. km a stáří 15 let, pak pokud je uvedeno, že stav vozidla odpovídá běžnému opotřebení, může mít smysl požadovat odstoupení od smlouvy a navrácení peněz a toho se domáhat i soudně. Navíc prvních 6 měsíců co se skrytých vad týká, důkazní břemeno nese prodávající. Opět ale záleží, kdo vlastně byl prodávající? Fyzická osoba? Autobazar? Nebo to byla jen zprostředkovatelská smlouva a vozidlo jen v komisi?

Tohle se nedá poradit jen tak, záleží na spoustě věcí. Faktem ale je, že když selhávají legální prostředky, pak je podle mě namístě zvolit drsnější formu, pokud na to má dotyčný žaludek nebo správné známé. Vymahatelnost práva je u nás na urovni bodu mrazu i když je smlouva kvalitní, bohužel. Pokud ani smluva kvalitní není, je to naprostá marnost a doporučuji místo času stráveného naříkáním nad rozlitou vodou raději brigády a šetřit na druhý, rozvážnější pokus.
reagovat
Robert27
počet příspěvků1
datum registrace31.07.2013
Středa 31.07.2013 00:36, pár argumentov čo môže napomôcť k dohode
Pri tak starom aute sa baviť o skrytej vade nemá moc zmysel - kord ak sa jedná o hrdzu.... Môžte skúsiť sa s bazárnikom dohodnúť. Ak nebude súhlasiť a ste dostatočne nabudená tak môžte dať typ na ČOI, daňový úrad, ministerstvo životného prostredia a pod.... Niekoľko kontrol z týchto inštitúcií ho určite potešia....

Taktiež uviesť svoju zlú skúsenosť s adresou a telefónnym číslom bazáru na čo najviac internetových fór čo poznáte vie urobiť "správnu" reklamu....
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Středa 31.07.2013 09:07, Nejasnosti
Nejsem v přepisování aut nějak zvlášť zkušený, ale nepamatuju si, že by mi na evidenčce kontrolovali prvky pasivní/aktivní bezpečnosti nebo výbavu. Kontrolovali mi čísla. A následně u přepisu chtěli jen protokol o evidenčce.
A pokud bazarník auto vykoupil, nemusel tohle taky řešit? Nebo to auto zůstane nepřihlášený? A jaký je pak režim provozu, to mi dodnes není moc jasné.
A co se týká koroze, tak to je bohužel věc běžného opotřebení. Můžeme se sice dohadovat, jestli to bylo zrezlé méně než obvykle nebo více než obvykle, ale jak je jednou auto ojetý, tak černý železo je rezavý - výfuku stačí i rok. Taky se můžeme dohadovat, zda 5 lidí nepřekročilo dovolené užitečné zatížení...
Některá auta mají třeba tlumiče montované zvenčí, že do kuftu nic nezasahuje, a tak ani nelze pořádně podznat, jak moc je to tam špatné.
Prostě k hodně starýmu autu se bere někdo, kdo odhadne "zbytkovou životnost".
Apropos vzhledem k cenám (15 tisíc Kč) opravdu nelze čekat auta ve stavu A+. A pokud jste dlouho šetřila jen těch 15 tisíc na pořízení, neměla jste si auto kupovat vůbec. Je to sice ode mě tvrdé, ale je to tak. Jen auto vlastnit Vás bude stát zhruba 1/3 té naspořené částky/rok.
reagovat
Citroenak
počet příspěvků727
datum registrace13.04.2012
Středa 31.07.2013 09:44, ABS
Ja by som sa mozno chytil toho ABS. Ak v inzerate bolo, ze auto je s ABS, a toto auto ho naozaj nema, v tom pripade je to klamanie zakaznika a mozno by sa s tym s pomocou pravnika dalo nieco robit. Ale ako uz bolo spominane, po zaplateni pravnika vam toho vela nezostane aj tak. Naozaj bude asi najlacnejsia cesta spravit nejako to auto a jazdit.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 31.07.2013 09:47, těžká situace
Celkem chápu rozhořčení, ale základní chybou bylo, že jste šla auto vybírat sama. Na takové auto nemusí jít vedoucí servisu, ale aspoň někdo kdo ví základní věci. Chybu v TP bych neřešil, to se stává i u nových aut. Ta brutální koroze je podle mně skrytá vada, ale vzhledem ke stáří a ceně vozu (odhaduji na 10 000 Kč?) to nemá smysl řešit. Ale věřím, že šlo o typickou bazarovou past. Pokud byste to chtěla řešit právně, nejdřív kontaktuji prodávajícího s tím, že se vyskytla skrytá vada a chcete slevu. Když vás pošle někam, šel bych na policii s podezřením, že šlo o podvod. Lepší, levnější a rychlejší než jít do občanského sporu. Nebo se na to vykašlat, auto prodat na ND nebo cenu šrotu a koupit si s někým, kdo tomu aspoň trochu rozumí, něco lepšího.
reagovat
Fanda
počet příspěvků551
datum registrace28.09.2008
Středa 31.07.2013 12:24, RE: těžká situace
Paul napsal:
Celkem chápu rozhořčení, ale základní chybou bylo, že jste šla auto vybírat sama. Na takové auto nemusí jít vedoucí servisu, ale aspoň někdo kdo ví základní věci. Chybu v TP bych neřešil, to se stává i u nových aut. Ta brutální koroze je podle mně skrytá vada, ale vzhledem ke stáří a ceně vozu (odhaduji na 10 000 Kč?) to nemá smysl řešit. Ale věřím, že šlo o typickou bazarovou past. Pokud byste to chtěla řešit právně, nejdřív kontaktuji prodávajícího s tím, že se vyskytla skrytá vada a chcete slevu. Když vás pošle někam, šel bych na policii s podezřením, že šlo o podvod. Lepší, levnější a rychlejší než jít do občanského sporu. Nebo se na to vykašlat, auto prodat na ND nebo cenu šrotu a koupit si s někým, kdo tomu aspoň trochu rozumí, něco lepšího.


Přesně tak.U auta za tyhle peníze se na to vykašlat a vzít si ponaučení pro příště.sám jsem měl možnost nakouknout do zákulisí několika autobazarů a je to opravdu mazec.Zrovna nedávno Česká obchodní inspekce provedla kontrolu zaměřenou na stočené tachometry a z 11 vozů bylo 8 stočených.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.