0
zpět
 

diskuze k tématu: Motor 1.6 THP - problémy vyřešeny?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 23.12.2014 08:16, Motor 1.6 THP - problémy vyřešeny?
Dobrý den, uvažuji o koupi mírně ojetého popř. zcela nového vozu značky Peugeot s motorem 1.6 THP naladěným na 200 resp. 205 koní (modely RCZ, 208 GTi a nedávno představená nová 308 GT).
Vím, že starší verze tohoto motoru měly chronické problémy s rozvody a snad také se zakarbonováním. Také jsem ale slyšel, že u novějších verzí tohoto motoru už by mělo být vše vyřešeno. Je tomu opravdu tak, nebo je lepší sáhnout po jiné pohonné jednotce? Děkuji.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 23.12.2014 14:06, RE: Motor 1.6 THP - problémy vyřešeny?
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, uvažuji o koupi mírně ojetého popř. zcela nového vozu značky Peugeot s motorem 1.6 THP naladěným na 200 resp. 205 koní (modely RCZ, 208 GTi a nedávno představená nová 308 GT). Vím, že starší verze tohoto motoru měly chronické problémy s rozvody a snad také se zakarbonováním. Také jsem ale slyšel, že u novějších verzí tohoto motoru už by mělo být vše vyřešeno. Je tomu opravdu tak, nebo je lepší sáhnout po jiné pohonné jednotce? Děkuji.


Koupíte-li nové, přikupte rovnou Optiway servis na 5let, proběh km lze nastavit na různou hodnotu. Problémy (když budou) se vás nebudou finančně (po záruce) týkat. Slyšel jsem to samé, u 5008 (2 roky stará) mi byl vyměněn napínák a vodní pumpa. Při posledním servise i řemen příslušenství. Jestli došlo k ponaučení a zlepšení nevím, ale určitou dobu se THP u některých modelů ani nenabízel . Teď už jo, takže snad jsou problémy vyřešeny... S RCZ jsem jel, na pohled vypadá hezky, ale je dost nepraktické (nastupování, vystupování). Jasně, před 20 lety bych to vnímal jinak
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Úterý 23.12.2014 16:23, RE: Motor 1.6 THP - problémy vyřešeny?
Jestli můžu jeden soukromý názor, tak kdo chce mít auto delší dobu, ne jen pár let či desítek tisíc kilometrů a záhy prodat, nechť na Optiway rovnou zapomene. Intervaly výměn (ať už měsíčních nebo kilometrových) jednotlivých filtrů, oleje atd jsou našponovány do šílených výšin. Nahlédněte do tabulek výměn sám...

Podle mě optiway = optimální způsob jak zničit motor.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 24.12.2014 01:06, RE: Motor 1.6 THP - problémy vyřešeny?
M.See napsal:
Jestli můžu jeden soukromý názor, tak kdo chce mít auto delší dobu, ne jen pár let či desítek tisíc kilometrů a záhy prodat, nechť na Optiway rovnou zapomene. Intervaly výměn (ať už měsíčních nebo kilometrových) jednotlivých filtrů, oleje atd jsou našponovány do šílených výšin. Nahlédněte do tabulek výměn sám... Podle mě optiway = optimální způsob jak zničit motor.


Nesouhlasím, jezdím tam ty 2 roky, jelikož jezdím ve "ztížených podmínkách" tudíž olej a filtry po roce (17tkm). Nevím, čím by se měl ten motor ničit...
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Středa 24.12.2014 10:10, Optiway
Myslím třeba výměny vzduchových filtrů předepsány na 40-60000km, výměny oleje s olej. filtry na 25000km a více pro HDi ačkoli v neztíženém provozu se auta vyskytovat nikdy nebudou...

Myslím třeba výměnu rozvodů po 160000 - 240000km. To samé u palivových filtrů vzhledem ke kvalitě českých pohonných hmot.
Nehledě na to že člověk pověřený výběrem vozového parku pro firmy pokud se rozhodne pro PSA, bere takřka jistojistě HDi a takřka jistojistě neztížený aby firma měla co nejmenší výdaje. Jaká je realita co ty auta zažijou si každý domyslí.

Bohužel třeba co se týká toho intervalu výměny oleje, z toho pramení to kvantum zakarbonovaných motorů 1,6HDi, mázlých vaček, padlých turb atd. a hlavně dost negativní názor veřejnosti na francouze, ačkoli ty motory jsou výborné. VW má buď mnohem lepší a dražší Longlife oleje, nebo výměny do 15000km. A vše funguje jak má. Proč toto pánové z Francie nepochopili? A netýká se to jen Optiwaye, to je věc mnoho let starší.


Pokud máte THP napsáno ve ztíženém, tak alespoň co se týče oleje je vše v pořádku.
Leč toto co jsem psal není otázkou 2let ježdění, ale to jsou problémy po 200-250000km což dnes všeobecně není žádný velký nájezd..
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 25.12.2014 16:37, RE: Optiway
M.See napsal:
Myslím třeba výměny vzduchových filtrů předepsány na 40-60000km, výměny oleje s olej. filtry na 25000km a více pro HDi ačkoli v neztíženém provozu se auta vyskytovat nikdy nebudou... Myslím třeba výměnu rozvodů po 160000 - 240000km. To samé u palivových filtrů vzhledem ke kvalitě českých pohonných hmot. Nehledě na to že člověk pověřený výběrem vozového parku pro firmy pokud se rozhodne pro PSA, bere takřka jistojistě HDi a takřka jistojistě neztížený aby firma měla co nejmenší výdaje. Jaká je realita co ty auta zažijou si každý domyslí.Bohužel třeba co se týká toho intervalu výměny oleje, z toho pramení to kvantum zakarbonovaných motorů 1,6HDi, mázlých vaček, padlých turb atd. a hlavně dost negativní názor veřejnosti na francouze, ačkoli ty motory jsou výborné. VW má buď mnohem lepší a dražší Longlife oleje, nebo výměny do 15000km. A vše funguje jak má. Proč toto pánové z Francie nepochopili? A netýká se to jen Optiwaye, to je věc mnoho let starší.Pokud máte THP napsáno ve ztíženém, tak alespoň co se týče oleje je vše v pořádku.Leč toto co jsem psal není otázkou 2let ježdění, ale to jsou problémy po 200-250000km což dnes všeobecně není žádný velký nájezd..


1. Řeší se THP, odbočku k HDI proto beru trochu účelově.
2. Dotaz je na nové, nebo mírně jeté, k nájezdu 200-250tkm se s THP v tomhle případě (a možná v málokterém dalším) nemá šanci dostat. Na to jsou jiné motory.
3. GTI nebo RCZ asi nebude "spravovat" nějaký správce firemního vozového parku. Jde o auto pro zábavu, tam je předpoklad, že bude mít spíš nadstandardní péči.
4. Mantinely Optiway nejsou zas tak přísné, aby tam nebyl prostor pro nějakou dohodu. Vlastní zkušenost, z vody nevařím, v hospodě jsem to taky neslyšel...
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Čtvrtek 25.12.2014 16:37, RE: Optiway

...duplicita, pardon
reagovat
M.See
počet příspěvků40
datum registrace15.02.2014
Pátek 26.12.2014 15:07, RE: Optiway
Duplicita: paralelu s HDi beru vážně, 1,6THP je sice motor roku ale zároveň tak nedořešenej, že spoustu lidí, jako teď zakladatel tématu, neví, co si má myslet. Pakliže se THP nemá dle tebe na 200tkm šanci dostat, tak to pardon, ale to není motor, ale shit, který deklasuje jméno Peugeot.
Otázkou je proč těch pár šašků z vedení PSA dostalo právo takový motor dostat do výroby.
Jak už jsem psal párkrát předtím, PSA v minulosti vyrábělo řadu výborných TU i XU motorů které spolehlivostí předčí vše v současnosti v PSA vyráběné, snad by nebyl takový problém na tyto řady aplikovat EURO 5 popř. výše.

To co se týká fatálních problémů s povolením hnacího kola rozvodů a následků tohoto, nebo jen faktem, že "EGR" zde je aplikový právě do časování sací vačky, čili díky přímému vstřiku (resp nemožnosti humus spláchnout) se motor značně zakarbonuje, to vše jsou bonusy, které při 200+ PS si budoucí majitelé jen užívají o to více. Proč je řešení "EGR" takovýmto způsobem a proč se nevyřeší třeba dodatečnými vstřiky, to je mi záhadou, leč to majitele trápit nemusí.

Takže zpět k tématu - pakliže myslíš že THP 150 nebo 200, resp nedejbože RCZ-R je správná volba, a Optiway, který tuto lobby lidí kteří nechápou (nebo záměrně nechtějí chápat) důsledky, posune ještě o level dále, tak doporučuj a vychvaluj. Ok, respektuju tvůj názor.

Ten můj je opačný.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pátek 26.12.2014 22:02, RE: Optiway
M.See napsal:
Duplicita: paralelu s HDi beru vážně, 1,6THP je sice motor roku ale zároveň tak nedořešenej, že spoustu lidí, jako teď zakladatel tématu, neví, co si má myslet. Pakliže se THP nemá dle tebe na 200tkm šanci dostat, tak to pardon, ale to není motor, ale shit, který deklasuje jméno Peugeot.Otázkou je proč těch pár šašků z vedení PSA dostalo právo takový motor dostat do výroby.Jak už jsem psal párkrát předtím, PSA v minulosti vyrábělo řadu výborných TU i XU motorů které spolehlivostí předčí vše v současnosti v PSA vyráběné, snad by nebyl takový problém na tyto řady aplikovat EURO 5 popř. výše.To co se týká fatálních problémů s povolením hnacího kola rozvodů a následků tohoto, nebo jen faktem, že "EGR" zde je aplikový právě do časování sací vačky, čili díky přímému vstřiku (resp nemožnosti humus spláchnout) se motor značně zakarbonuje, to vše jsou bonusy, které při 200+ PS si budoucí majitelé jen užívají o to více. Proč je řešení "EGR" takovýmto způsobem a proč se nevyřeší třeba dodatečnými vstřiky, to je mi záhadou, leč to majitele trápit nemusí.Takže zpět k tématu - pakliže myslíš že THP 150 nebo 200, resp nedejbože RCZ-R je správná volba, a Optiway, který tuto lobby lidí kteří nechápou (nebo záměrně nechtějí chápat) důsledky, posune ještě o level dále, tak doporučuj a vychvaluj. Ok, respektuju tvůj názor.Ten můj je opačný.


Nikdo ti ho nebere. Je vidět, že když nechceš, tak to nepochopíš... Píšu, že když si někdo koupí nový THP do volnočasovýho auta, tak než se dostane k 200tkm, uteče v každým potoce spousta vody. Proč by mě mělo zajímat, jak na tom motor bude ve 200-250tkm, když s ním manželka najede těch 17tkm/rok, po 5 letech (skončení Optiwaye) ho vyměníme za nové? Tyhle starosti fakt nechám někomu jinýmu - třeba tobě Btw - každej lišák chválí svůj ocas, ne?
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Pondělí 29.12.2014 19:02, Prodej
Taková technická, prodej auta s podobným motorem ale pak bude nemožný. Takže cenová ztráta pravděpodobně bude obrovská.
reagovat
Petr S
počet příspěvků1250
datum registrace28.11.2008
Pondělí 29.12.2014 20:48, RE: Prodej
brin napsal:
Taková technická, prodej auta s podobným motorem ale pak bude nemožný. Takže cenová ztráta pravděpodobně bude obrovská.


Jistě se nějaký hejl najde Kolik už jen tady bylo dotazů na nákup turbodieslu klidně starého 10 a víc let. Ale je to marný, je to marný, je to marný
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Pondělí 29.12.2014 23:23, RE: Prodej
brin napsal:
Taková technická, prodej auta s podobným motorem ale pak bude nemožný. Takže cenová ztráta pravděpodobně bude obrovská.


S tím jsem smířen. A pochybuju, že ty bys kvůli tomu nespal . Takový starosti o cizí cash flow bych teda nechtěl . Bude to mít najeto 80tkm, plnou servisku... Jasně, napřed lidi musí vykoupit stejně starý naftový kombíky v širokém okolí bez servisky, se třemi odstíny laku a obligátním nájezdem 123 tkm. Počítám s tím. Nechám to tam na protiúčet, a vezmu nové.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Pondělí 29.12.2014 23:58, RE:
Dobrý den. Jednotky VTi a THP trpí řadou chronických problémů, namátkou například vytahující se rozvodové řetězy, závady časování rozvodů nebo průnik chladící kapaliny do řídící jednotky. Stížnosti od zákazníků stále přicházejí, zda-li se výrobci povedlo na tomto problému zapracovat, ale ukáží až po čase další zkušenosti uživatelů, nicméně od roku 2011 by už výskyt těchto problémů neměl být tak častý. S ohledem na spolehlivost doporučuji spíše jiný motor.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Úterý 30.12.2014 10:24, Spím dobře
Spím dobře, spíš jsem to chtěl dát do diskuse jako argument proti. Přece jen se při koupi řeší více faktorů z nichž peníze jsou obvykle na prvním místě.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Úterý 30.12.2014 11:40, RE: Spím dobře
brin napsal:
Spím dobře, spíš jsem to chtěl dát do diskuse jako argument proti. Přece jen se při koupi řeší více faktorů z nichž peníze jsou obvykle na prvním místě.


Kdybych řešil, co bude s autem až ho budu chtít prodat, tak spokojeně zabečím, a přidám se do stáda simply klevr. Dali jsme šanci prakticky všem... Prolezli kde co, dali si cenový strop, požadavky na výbavu, pohodlí, dynamiku... Nebudu kupovat přeci auto, který mi nevyhovuje, nelíbí se mi, jen proto, že za něj za 5 let dostanu o pár tisíc víc. Takový hledisko jsem opravdu nebral v úvahu. Možná, že kdybych přitlačil tak 100tKč, tak asi jo. Ale o celých 100 bych to potom dráž neprodal, to určitě ne.
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Úterý 30.12.2014 13:08, jasně
V pohodě. Já osobně teď pokukuju po Lexusu GS 450h nebo RX 400h. Uvidíme co vyhraje... ;) Prodejný je to pak asi tak stejně a ztráta hodnoty je brutální.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 31.12.2014 11:42, RE: jasně
brin napsal:
V pohodě. Já osobně teď pokukuju po Lexusu GS 450h nebo RX 400h. Uvidíme co vyhraje... ;) Prodejný je to pak asi tak stejně a ztráta hodnoty je brutální.


Takhle to fakt člověk nesmí brát. Ne nadarmo se víc utrácí v době očekávání nějakých příjmů. Proto je zdravější nic nečekat . Prostě ty prachy jsou jednou fuč, a hotovo. Televizi si taky nekupuju s tím, že jí jednou výhodně prodám. Budu rád, když jí zadarmo zlikviduju . Následný prodej starého auta je třeba vnímat jako jakýsi bonus
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.