0
zpět
 

diskuze k tématu: Peugeot 301: První jízdní dojmy

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
Martino
počet příspěvků12
datum registrace18.07.2011
Úterý 20.11.2012 15:47, Co to má znameta????
Opět je to tady. Citroena jste úplně shodili(viz předchozí recenze na C-Elyseé) a Pežka vychválili. Už si o serióznosti a profesionalitě těchto článků myslím svoje (kdo víc platí, toho víc chválí).
reagovat
Muroň
počet příspěvků71
datum registrace10.06.2008
Úterý 20.11.2012 15:50, Krásný článek
Pana Borského si vážím a o to více oceňuji jeho dojmy, když jsem o těchto PSA dvojčatech přečetl snad vše, co bylo dosud v mně srozumitelných jazycích publikováno. O pohodlí, prostoru vzadu a nákladových kompromisech psali všichni. Podobně hodnocení řazení a děravé zvukotěsnosti bylo zmiňováno často, použití starého TU explicitně zmínili jen ve Světu motorů (je prý dovážen z Argentiny), ale dojmy z dobrého výhledu řidiče a nákladního převodu volantu jsou nové. Mně se tahle dvojice (teda C-elysée víc) začala strašně líbit. Sedany a čudlíky mimo dveře mi nevadí. Návrat do devadesátých let (kdy se dělala nejlepší auta) v naladění podvozku a ochotném atmosférickému motoru (s patřičným zvukem) mě začíná čím dál více přitahovat. Když k tomu přidáme uváděnou robustnost a odolnost, dobrý přístup k nejčastěji odcházejícím dílům podvozku, žárovkám, baterce, tak oželím i přesné řazení.
Mimořádně dobrá cena v porovnání s ostatními zeměmi, kam byli uvedeni (a oproti etalónní legendě Rapidu u nás), menší zájem organizovaných band únosců aut, poctivá živá atmosféra, komfort a pocit, že řídím auto a ne iAuto nebo eAuto, za těch ceníkových 270k v dostačující střední výbavě stojí. Co? No!
reagovat
Muroň
počet příspěvků71
datum registrace10.06.2008
Úterý 20.11.2012 15:54, RE: Co to má znameta????
Martino napsal:
Opět je to tady. Citroena jste úplně shodili(viz předchozí recenze na C-Elyseé) a Pežka vychválili. Už si o serióznosti a profesionalitě těchto článků myslím svoje (kdo víc platí, toho víc chválí).


U C-Elysée to nebyla recenze z dílny Tipcars. Ale zásadní klady a zápory vyzněly podobně, i když od pana Borského je to důkladnější a komplexnější.
reagovat
Alda
počet příspěvků36
datum registrace25.05.2007
Úterý 20.11.2012 22:43, dotaz
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu?
A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...
reagovat
free78
počet příspěvků300
datum registrace19.09.2008
Středa 21.11.2012 09:26, RE: dotaz
Alda napsal:
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu? A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...


P301 a Elisse by měli být na podvozku Citroenu C3, Rapid má vzadu nápravu z O1 a vepředu snad z nové Fabie.
Nebude podvozek z C3 příliš úzký? To by mohl být důvod připlatit....
reagovat
Alda
počet příspěvků36
datum registrace25.05.2007
Středa 21.11.2012 09:41, RE: dotaz
P301 a Elisse by měli být na podvozku Citroenu C3, Rapid má vzadu nápravu z O1 a vepředu snad z nové Fabie. Nebude podvozek z C3 příliš úzký? To by mohl být důvod připlatit....

Uzký asi nebude, když se dozadu "vměstnají tři dospěláci" a dokonce sám redaktor v podobně prostorném autě už dlouho nejel.
reagovat
michal.borsky
počet příspěvků5
datum registrace08.10.2012
Středa 21.11.2012 15:18, RE: dotaz
Alda napsal:
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu? A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...


Zdravím Vás. 1/ ad rozměry - rozklikněte si forogalerii, jsou tam názorné výkresy i s patřičnými čísílky 2/ levný dojem oproti Rapidu - přes všechny popsané kvality je 301/C-Elyseé většinou svých řešení velmi levným a nenáročným autem, které bude jen těžko snášet přímé srovnání s "dnešními" auty včetně klasické C3 nebo 208. Rapid daleko šikovněji maskuje levná řešení a ta vyloženě "sociální" viz kufr radši nevytahuje vůbec (navíc je 5-dvéř). Jakkoli mi některé retroprvky z provozní praxe přišly sympatickou reminisncencí na doby minulé, nejsem si jist, že to našinec přeci jen už navyklý na určitý standard ocení..Vídím to tedy tak, že Rapid dost možná odebere řadu zákazníků Fabii a snad i Octavii Tour, dvojice PSA bude ale spíš lovit mezi dosavadními zákazníky Dacií nebo Thalie, oproti kterým přináší vesměs samá pozitiva a sociální jistoty
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Středa 21.11.2012 21:55, Rapid vs. Peugeot 301
Trochu nechápu, proč se pořád srovnávají tato 2 auta. Podle mně mají oslovovat trochu jinou cílovou skupinu. Věřím, že 301 se u nás chytne, hlavně ve věkové kategorii důchodců, a nahradí Logany (i když po modernizaci vypadá líp), Thalie a další zvěrstva útočící na jakoukoliv snahu o estetičnost automobilů. Přece jen jde o konzervativnější konstrukci, což zvlášť v oblasti motorů je dnes výrazné plus. Rapid je určen spíš pro mladé rodiny, které ocení a vyhledávají karoserii liftback, dynamičtější design a jízdní vlastnosti. Taky věřím, že bude oblíbený mezi firmami, kdy je dostane zaměstnanec, který se už nechce kodrcat ve fábii, ale na novou Oktávku nebo Supa mu nedají. V Rapidu jsem se už i projel, a jezdí se s ním překvapivě dobře. Pro 4 lidi je tam dost místa a ve skutečnosti vypadá o dost líp než na fotkách. Co se mi nelíbilo je srovnávání s Oktou 1, která je robustnostní provedení a materiály interiéru o třídu výš než Rapid, taky ale stála v základu při představění snad o víc než 100 000. V současnosti kdybych si vybíral mezi 301 a Rapidem, tak nejdu ani do jednoho a počkám na Toledo, až bude mít TSI s řemenem. U služebního by byla 1,6 TDI jasná.
reagovat
Alda
počet příspěvků36
datum registrace25.05.2007
Středa 21.11.2012 22:35, RE: dotaz......
michal.borsky napsal:
Alda napsal:
Proč vlastně míří P301 a C-Ely.. levnějším směrem než Rapid? Tak nějak jsem čekal odpověď na konci článku a nic, je to kvůli řazení a výplni dveří, náklonům v zatáčkách, víku kufru nebo kvůli čemu? A opravdu se vyplatí připlatit 70kKč na Rapida, a proč? Díky...
Zdravím Vás. 1/ ad rozměry - rozklikněte si forogalerii, jsou tam názorné výkresy i s patřičnými čísílky 2/ levný dojem oproti Rapidu - přes všechny popsané kvality je 301/C-Elyseé většinou svých řešení velmi levným a nenáročným autem, které bude jen těžko snášet přímé srovnání s "dnešními" auty včetně klasické C3 nebo 208. Rapid daleko šikovněji maskuje levná řešení a ta vyloženě "sociální" viz kufr radši nevytahuje vůbec (navíc je 5-dvéř). Jakkoli mi některé retroprvky z provozní praxe přišly sympatickou reminisncencí na doby minulé, nejsem si jist, že to našinec přeci jen už navyklý na určitý standard ocení..Vídím to tedy tak, že Rapid dost možná odebere řadu zákazníků Fabii a snad i Octavii Tour, dvojice PSA bude ale spíš lovit mezi dosavadními zákazníky Dacií nebo Thalie, oproti kterým přináší vesměs samá pozitiva a sociální jistoty


Díky za objasnění.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.