0
zpět
 

diskuze k tématu: Porsche Cayenne - prodraží se jako ojetina?

kategorie zařazení tématu: německá vozidla
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Sobota 29.08.2015 07:06, Cayenne?
Nikod nereaguje. To asi proto, že s tímto autem moc lidí zkušenosti nemá. Já mám jednu maličkou: asi před 4 lety jsem se s jedním svezl. Tenkrát mě zaujala nabídka k prodeji z města, kde bydlím. Ani jsem netušil, že u nás nějaky Cayenne jezdí. Šel jsem a svezl jsem se. Jízda je vskutku NIC MOC. Na to, že jde o velkoobjeový a silný motor, to rozhodně za jízdy tak nevypadá. Auto je velké a zřejmě asi hodně těžké, což bylo cítit v zatáčkách a zejména při brždění. V režimu SPORT převodovka řadí sice za vyšších otáček, ale kromě zvýšené spořeb yse stejně nic moc neděj. Uvnitř mi vadila ta dv madla. Vzhled interieru je věcí vkusu, mně se nelíbí. Po pravdě, když mi pán začal vypočítává náklady na provoz, od dalších úmyslů o tneto vůz jsem rychle vycouval. Přešel jsem ke značce Infiiti a mám klid.Sice jsem si vybral radši sedan s verzí pohonu 4x4, ale jde o tu stejnou techniku, jako v Infiiti FX37, jen v jiné kastli. S FX jsem také jel a dojem z jízdy byl rozhodně lepší, než z Cayenne. Servisní náklady sice také nejsou nejnižší, ale u aut z této třídy to tak je. Navíc u mě rozhodvoal i fakt, že jde o japosnké auto, jsem na japonce zatížený. Cayenne je de facto sourozenc Touaregu, tudíž se nabízí otázka, zdali radši nevybírat tam. IBohužel, Touarge se nabízí z 99% jako naftový, reso. nevím, zdali existuje nějaká benzínová varianta, nelíbí se mi, tak se o něj nezajímám. Vzhledem k tomu, že Cayenne je vzácné auto, nebude druhovýroba, pojištění, provoz, servis a vše kolem bude rahé jako čert. Ale zase má člověk jistotu, že na silnici denně nepotká žádného
reagovat
tomaskrtek
počet příspěvků982
datum registrace18.03.2008
Sobota 29.08.2015 08:43, RE: Cayenne?
Zdeny60 napsal:
Nikod nereaguje. To asi proto, že s tímto autem moc lidí zkušenosti nemá. Já mám jednu maličkou: asi před 4 lety jsem se s jedním svezl. Tenkrát mě zaujala nabídka k prodeji z města, kde bydlím. Ani jsem netušil, že u nás nějaky Cayenne jezdí. Šel jsem a svezl jsem se. Jízda je vskutku NIC MOC. Na to, že jde o velkoobjeový a silný motor, to rozhodně za jízdy tak nevypadá. Auto je velké a zřejmě asi hodně těžké, což bylo cítit v zatáčkách a zejména při brždění. V režimu SPORT převodovka řadí sice za vyšších otáček, ale kromě zvýšené spořeb yse stejně nic moc neděj. Uvnitř mi vadila ta dv madla. Vzhled interieru je věcí vkusu, mně se nelíbí. Po pravdě, když mi pán začal vypočítává náklady na provoz, od dalších úmyslů o tneto vůz jsem rychle vycouval. Přešel jsem ke značce Infiiti a mám klid.Sice jsem si vybral radši sedan s verzí pohonu 4x4, ale jde o tu stejnou techniku, jako v Infiiti FX37, jen v jiné kastli. S FX jsem také jel a dojem z jízdy byl rozhodně lepší, než z Cayenne. Servisní náklady sice také nejsou nejnižší, ale u aut z této třídy to tak je. Navíc u mě rozhodvoal i fakt, že jde o japosnké auto, jsem na japonce zatížený. Cayenne je de facto sourozenc Touaregu, tudíž se nabízí otázka, zdali radši nevybírat tam. IBohužel, Touarge se nabízí z 99% jako naftový, reso. nevím, zdali existuje nějaká benzínová varianta, nelíbí se mi, tak se o něj nezajímám. Vzhledem k tomu, že Cayenne je vzácné auto, nebude druhovýroba, pojištění, provoz, servis a vše kolem bude rahé jako čert. Ale zase má člověk jistotu, že na silnici denně nepotká žádného

ale jo, potká, podívej se na nabídky ojetin, jak ´´hluboko´´ Cayenne klesnul, a zjistíš že si ho může koupit každý. koupit ale neznamená provozovat. základní benzín 3.2 asi fakt nepojede, eSko 4.5 docela jo ale smysl mi dává až Turbo nebo GTS (to se mi moc líbí i zvenku). mě se to auto celkově zamlouvá, hlavně ten interiér je paráda, ale živit bych to nechtěl. při představě že mi odejdou turba a já budu x měsíců sušit hubu než našetřím přes 100k na nová, to fakt ne. to raději pojedu s rodinou na další dovolenou. známí (majitelé železáren) mají dvě černá Turba, měli první generaci a teď má jeden i druhou, a na dálnici si ho moc pochvaluje, pouze prý ´´trochu´´ žere olej když jede pilu. o závadách se nezmínil nikdy, ale to nic neznamená, předpokládám že kdyby mu při garančce vyměnili půl auta tak zaplatí a ani nemrkne. v současnosti je to nejdostupnější Porsche, na to jak si ostatní modely drží cenu tak Cayenne propadá až neskutečně, ty ceny jsou lákavé ale potom to dopadá bledě. Touareg se dělal i s benzínem 3.2 a klasickým Audi V8 4.2, ten by mě dával smysl nejvíc pokud by ještě neměl FSi. nejsem si jistý jestli ta 3.2 nebyla onen problémový motor tady několikrát zmiňovaný-kolabující rozvody apod.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Sobota 29.08.2015 18:24, Nemáš na to...
Kolega podědil po svém partnerovi z s.r.o., který si šel sednout, leasing na Cayenne Turbo. Ceny na naprosto běžný spotřební materiál byly prostě příšerné. Navíc mně v tom vezl a zase taková pila to nebyla. Pokud bych nějaký koupil, tak model S - na Turbu je toho moc na zkažení a 3,2 od VW je úplně na houby motor... ale osobně bych to nekoupil ani náhodou. Krom jiného proto, že model první generace je totálně okoukaný a vodu s ním nahoníš tak v Rumunsku...
reagovat
stréc od piva
počet příspěvků652
datum registrace23.11.2007
Sobota 29.08.2015 19:14, 4x4
jak je na tom Cayenne v terénu ? Co tam je za 4x4 systém? haldex, samosvor? permanent? Zvládne to třeba někam do tvrdšího terénu (bahno,šutry..) ?
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Sobota 29.08.2015 22:03, RE: 4x4
stréc od piva napsal:
jak je na tom Cayenne v terénu ? Co tam je za 4x4 systém? haldex, samosvor? permanent? Zvládne to třeba někam do tvrdšího terénu (bahno,šutry..) ?


Před lety jsem byl na předváděčce Porsche Praha v Sosnové a byla tam i malá offroad trat kousek za kopcem. Do ní ale pouštěli pouze tehdejší model Tuarega, Q7 ani Cayenne mimo polní cestu nejezdilo. Mají stejný pohon jako Tuareg, ale nemají k tomu všechny vychytávky. Je to něco jako X5 nebo ML. O XC90 s haldexem nemluvě.
On i Tuareg měl víc verzí čtyřkolky, v té nejlepší toho ale obecně projede strašně moc. Mám kamaráda offroudáka s Defenderem a i ten o Tuaregu mluví dost uznale. Samozřejmě že to nevydrží nějak dlouhodobě, ale schopný je na SUV opravdu hodně. Rozhodně z velkých SUV je v terénu nejlepší, s náskokem.

O té V8 z Cayenne jsem moc chvály neslyšel, prý odchází celkem rychle motor jako celek. A je jedno jestli to je turbo nebo ne. Každopádně provozní náklady jsou šílený, pokud chce někdo spáchat finanční sebevraždu tak stylově v Range Roveru.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Neděle 30.08.2015 08:19, RE: 4x4
PetrT napsal:
stréc od piva napsal:
jak je na tom Cayenne v terénu ? Co tam je za 4x4 systém? haldex, samosvor? permanent? Zvládne to třeba někam do tvrdšího terénu (bahno,šutry..) ?
Před lety jsem byl na předváděčce Porsche Praha v Sosnové a byla tam i malá offroad trat kousek za kopcem. Do ní ale pouštěli pouze tehdejší model Tuarega, Q7 ani Cayenne mimo polní cestu nejezdilo. Mají stejný pohon jako Tuareg, ale nemají k tomu všechny vychytávky. Je to něco jako X5 nebo ML. O XC90 s haldexem nemluvě. On i Tuareg měl víc verzí čtyřkolky, v té nejlepší toho ale obecně projede strašně moc. Mám kamaráda offroudáka s Defenderem a i ten o Tuaregu mluví dost uznale. Samozřejmě že to nevydrží nějak dlouhodobě, ale schopný je na SUV opravdu hodně. Rozhodně z velkých SUV je v terénu nejlepší, s náskokem. O té V8 z Cayenne jsem moc chvály neslyšel, prý odchází celkem rychle motor jako celek. A je jedno jestli to je turbo nebo ne. Každopádně provozní náklady jsou šílený, pokud chce někdo spáchat finanční sebevraždu tak stylově v Range Roveru.


S tím Tuaregem máš pravdu, v nabídce první generace byl (nevím jak u současné) terénní paket. Obsahoval mimo jiné redukční převodovku a zadní + mezinápravový diferenciál s uzávěrou. Tahle verze jde ale velmi lehce poznat - kvůli jinému pohonu má rezervu upevněnou na zadních dveřích.
reagovat
PetrT
počet příspěvků1076
datum registrace24.05.2009
Neděle 30.08.2015 12:03, RE: 4x4
Pavlik napsal:
PetrT napsal:
stréc od piva napsal:
jak je na tom Cayenne v terénu ? Co tam je za 4x4 systém? haldex, samosvor? permanent? Zvládne to třeba někam do tvrdšího terénu (bahno,šutry..) ?
Před lety jsem byl na předváděčce Porsche Praha v Sosnové a byla tam i malá offroad trat kousek za kopcem. Do ní ale pouštěli pouze tehdejší model Tuarega, Q7 ani Cayenne mimo polní cestu nejezdilo. Mají stejný pohon jako Tuareg, ale nemají k tomu všechny vychytávky. Je to něco jako X5 nebo ML. O XC90 s haldexem nemluvě. On i Tuareg měl víc verzí čtyřkolky, v té nejlepší toho ale obecně projede strašně moc. Mám kamaráda offroudáka s Defenderem a i ten o Tuaregu mluví dost uznale. Samozřejmě že to nevydrží nějak dlouhodobě, ale schopný je na SUV opravdu hodně. Rozhodně z velkých SUV je v terénu nejlepší, s náskokem. O té V8 z Cayenne jsem moc chvály neslyšel, prý odchází celkem rychle motor jako celek. A je jedno jestli to je turbo nebo ne. Každopádně provozní náklady jsou šílený, pokud chce někdo spáchat finanční sebevraždu tak stylově v Range Roveru.
S tím Tuaregem máš pravdu, v nabídce první generace byl (nevím jak u současné) terénní paket. Obsahoval mimo jiné redukční převodovku a zadní + mezinápravový diferenciál s uzávěrou. Tahle verze jde ale velmi lehce poznat - kvůli jinému pohonu má rezervu upevněnou na zadních dveřích.



Jsem si skoro jistý že ta rezerva na zadních dveřích je designový paket, nic víc. Už jen to že nejčastěji je vidět na té V10 a ta zrovna do terénu neni.
Základ pohonu by měl být pro všechny verze stejný, to co je tam u té "offroad" varianty navíc není prostorově nijak moc náročné aby bylo nutné rezervu cpát jinam. Stejný systém pohonu má i současná generace, je stejně schopná v terénu.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Neděle 30.08.2015 21:16, SUV Porsche
Jel jsem v první i druhé generaci SUV od Porsche s různými motorizacemi, i když podle ceny má tazatel zájem o první generaci.

Takže: První generace je vzhledově dle mého názoru za zenitem a vypadá prostě staře, ale to tu neřešme

Základní šestiválec - kromě plného plynu je prostě slabý a žere, zvuk ale ujde

V8 S - to už jede pěkně, taky žere pěkně ale držák to není, smysl bych viděl jen při perfektním stavu a při svátečním nájezdu, což 15 000/rok není

3,0 TDI - nejdoporučitelnější motor, opravit ho umí každý, díly dostupné, spotřeba a dynamika dobrá (ale na semaforech bych s tím radši moc nezávodil) a spolehlivost taky, mívá ale fest najeto a nejčastěji se stáčí

Co mi na autě vadilo - předpotopní parkovací senzory a GPS, celkově zastaralý vzhled interiéru a exteriéru vzhledem ke značce

Druhá generace je celkově někde jinde a svezení i vzhled supr! Jen člověk nesmí zapomenout na rychlost při sjezdu z dálnice, pak brzdí i ušima

Za půl míče bych si radši koupil Q7 3,0 TDI bez měchů. Náklady i užitná hodnota oproti Porsche lepší a vzhledem k tomu, že se donedávna vyráběla, nepůsobí staře a člověk nevypadá jako cig*nský dealer perníku
reagovat
eTeflon
počet příspěvků173
datum registrace04.11.2008
Čtvrtek 03.09.2015 00:40, RE: 4x4
PetrT napsal:
Pavlik napsal:
PetrT napsal:
stréc od piva napsal:
jak je na tom Cayenne v terénu ? Co tam je za 4x4 systém? haldex, samosvor? permanent? Zvládne to třeba někam do tvrdšího terénu (bahno,šutry..) ?
Před lety jsem byl na předváděčce Porsche Praha v Sosnové a byla tam i malá offroad trat kousek za kopcem. Do ní ale pouštěli pouze tehdejší model Tuarega, Q7 ani Cayenne mimo polní cestu nejezdilo. Mají stejný pohon jako Tuareg, ale nemají k tomu všechny vychytávky. Je to něco jako X5 nebo ML. O XC90 s haldexem nemluvě. On i Tuareg měl víc verzí čtyřkolky, v té nejlepší toho ale obecně projede strašně moc. Mám kamaráda offroudáka s Defenderem a i ten o Tuaregu mluví dost uznale. Samozřejmě že to nevydrží nějak dlouhodobě, ale schopný je na SUV opravdu hodně. Rozhodně z velkých SUV je v terénu nejlepší, s náskokem. O té V8 z Cayenne jsem moc chvály neslyšel, prý odchází celkem rychle motor jako celek. A je jedno jestli to je turbo nebo ne. Každopádně provozní náklady jsou šílený, pokud chce někdo spáchat finanční sebevraždu tak stylově v Range Roveru.
S tím Tuaregem máš pravdu, v nabídce první generace byl (nevím jak u současné) terénní paket. Obsahoval mimo jiné redukční převodovku a zadní + mezinápravový diferenciál s uzávěrou. Tahle verze jde ale velmi lehce poznat - kvůli jinému pohonu má rezervu upevněnou na zadních dveřích.
Jsem si skoro jistý že ta rezerva na zadních dveřích je designový paket, nic víc. Už jen to že nejčastěji je vidět na té V10 a ta zrovna do terénu neni. Základ pohonu by měl být pro všechny verze stejný, to co je tam u té "offroad" varianty navíc není prostorově nijak moc náročné aby bylo nutné rezervu cpát jinam. Stejný systém pohonu má i současná generace, je stejně schopná v terénu.




Teď jsem servisoval 2 kamarádům Turky: 1. 2004 5.0TDi i s uzávěrou zadního diffu a 2. 2009 3.0TDi a má jen mezinápravu. Myslím si, že to bylo možností volby při koupi. A ano, ten 5,0 TDi fakt vyjede brutálně, tomu jsem ani nechtěl věřit (osobně jsem měl Jeepa XJ). Ovšem o kvalitě 5.0TDi atd. se bavit radši nebudeme
reagovat
jirka
počet příspěvků1
datum registrace03.09.2015
Čtvrtek 03.09.2015 11:29, cayenne
Zdravím,mám zkušenost s Cayennem 4.5 S,měl jsem už hodně aut Bmw,Audi,Mercedes,i několik Porsche ale s takovým vozem jako je Cayenne jsem se ješte nesetkal...kupoval jsem ho s 145.oookm ted mám cca 170.000km a už mě to stálo tolik peněz že bych měl za to slušnou Otavii 2.mám strach s tim někam jet dái abych se vratil...na autě se pokazilo snad všechno co jde ...začalo to brzdama,pak převodovka,spínačka,stahovaní oken atd..prostě ostuda že porsche dokaže vyrobit tkovy sráč....už nikdy více
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků1
datum registrace12.02.2009
Pátek 04.09.2015 11:23, Porsche Cayenne 3,2
Pro boha zivyho, nikdy si nekupujte auto s tihhle motorem 3,2. Ja ho mel. Ve 160.000 odesel rozvodovy retez, napinak, kladky a buh vi co jeste. Oprava me stala 100.000,.korun ceskych!!! Motor ma rozvodovy retez dovnitr vozu, takze motor musi ven, no parada. Ta svine tezka s tihle "zazrakem" vubec nejede a spotreba 19 litru jen to fiklo. Strasny uz nikdy nikdy nikdy.
reagovat
cubec
počet příspěvků92
datum registrace28.04.2010
Pátek 04.09.2015 15:43, Cayene Diesel
Mám osobní zkušenost s tímto autem, jedná se o model po FL 3.0 TDI.
Na jízdu pohodlné auto, moc pohodlné, vzduchový podvozek je komfortní a ve sportovním režimu vcelku slušně drží stopu, mám porovnání s Range Roverem Sport 3,6 V8 Diesel a dynamika mi u Porsche přijde lepší, ale pouze tak do 3000ot, pak VM motory citelně ztrácejí, ale točit víc nedává smysl. Co se týče nástupu síly, tak se Porsche nemusí stydět. Interiér působí jako VW, ale má nádech něčeho víc, je vidět snaha zamaskovat původ auta. Sedačky perfektní, sound systém Bose hraje taky slušně. přední a zadní senzory působí trochu zastarale - mají samostatný ukazatel uprostřed předního skla a na stropě u víka kufru. Parkovací brzda je tragická - nožní!
Vzhledem k tomu, že auto si koupila tchýně a ne já, tak více zkušeností nemám.
Co se týče servisu tak neautorizovaný servis si s lecčím poradí. Např. výměna oleje v převodovce a všech diferenciálech vyšla cca na 24 000,- což není málo, ale není to smrtelné, mluvíme-li o Porsche.
Co se týče závad, tak občas píská kompresor vzduchu a již několikrát spadlo auto do nouzáku a svítila kontrolka žhavení, po 2 pokusech závada neodstraněna...dodám jen, že auto mělo najeto při koupi 220tkm, nyní má o cca 10tkm víc. Kupováno za 550 000, rv 2009, červená barva, světlý interiér.
reagovat
Reno
počet příspěvků1352
datum registrace30.03.2010
Sobota 05.09.2015 09:25, RE: Cayene Diesel
To jsme se toho zase dozvěděli, pane Blaháčku:)
díly nejsou z nejlevnějších:) a taky to žere:) no je to halt Porsche...


reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Neděle 13.09.2015 21:17, RE: Cayene Diesel
cubec napsal:
Mám osobní zkušenost s tímto autem, jedná se o model po FL 3.0 TDI.Na jízdu pohodlné auto, moc pohodlné, vzduchový podvozek je komfortní a ve sportovním režimu vcelku slušně drží stopu, mám porovnání s Range Roverem Sport 3,6 V8 Diesel a dynamika mi u Porsche přijde lepší, ale pouze tak do 3000ot, pak VM motory citelně ztrácejí, ale točit víc nedává smysl. Co se týče nástupu síly, tak se Porsche nemusí stydět. Interiér působí jako VW, ale má nádech něčeho víc, je vidět snaha zamaskovat původ auta. Sedačky perfektní, sound systém Bose hraje taky slušně. přední a zadní senzory působí trochu zastarale - mají samostatný ukazatel uprostřed předního skla a na stropě u víka kufru. Parkovací brzda je tragická - nožní!Vzhledem k tomu, že auto si koupila tchýně a ne já, tak více zkušeností nemám.Co se týče servisu tak neautorizovaný servis si s lecčím poradí. Např. výměna oleje v převodovce a všech diferenciálech vyšla cca na 24 000,- což není málo, ale není to smrtelné, mluvíme-li o Porsche.Co se týče závad, tak občas píská kompresor vzduchu a již několikrát spadlo auto do nouzáku a svítila kontrolka žhavení, po 2 pokusech závada neodstraněna...dodám jen, že auto mělo najeto při koupi 220tkm, nyní má o cca 10tkm víc. Kupováno za 550 000, rv 2009, červená barva, světlý interiér.


Dobrý den, podělte se prosím o Vaše zkušenosti i tady http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.