Do města úplně stačí Cliu atmoférická 4-válcová 1.2, kde dynamika není vůbec špatná na ježdění kolem komína. Jenom pozor, výměna rozvodů by měla být udělána spolu s nastavením vůle ventilů, což nikdo nedělá, protože prodražuje jinak levnou údržbu jednoduchého motoru.
Naopak nepřímovstřikový motor 0.9Tce nevyžaduje už seřízéní vůle ventilů a myslím má rozvodový řetěz. Navíc mě se líbí ji jeho dynamika nad 2000 otáček. Po šesti letech na trhu motor 0.9Tce nevykazuje zásadní poruchovost, což je jen dobře.. Je to prostě na zvážení, kde vodítkem k spravnému rozhodnutí bude spíše to, jestli přece jenom občas vůz nezavítá na dálnici, pak 0.9 TCe je jasně lepší volbou. Jinak 0.9Tce je nepřímovstřikový, takže nebude mít tendenci karbonizovat ve městě jako přímovstřiky TSI, Ecoboost, či Puretech Turbo. Ale i tak bych měnil olej každý rok!
Co se týká PSA motoru 1.2 Puretech atmosféra, vyhnul bych se problémovým ročníkům, pak je to příjemný motor, který překvapí i v 2008, bohužel spolehlivost není tak ověřená jako u Renaultích motorů. Rodiče kamaráda mají vůz teprve třetím rokem, takže nejde dělat závěry, snad napíše někdo více
Jinak je to opět nepřímý vstřik, takže ideál do města