Zvirak napsal:
PetrT napsal:
Pokud vim tak Fiat nikdy žádný systém CR sám nevyvíjel, všichni výrobci nakupují u specialistů (Bosh, Delphi, Continental ... ) . Ale možná se pletu. Každopádně na rozdíl od renaultu bych se skoro ničeho od Fiatu nebál.
Teda Petře, teď mam pocit, že od tebe je to pokus o flame, protože Commonrail vyvinul Fiat (ve spolupráci s Magneti Marelli) a jako první ho nasadil už v roce
1997 do aut generace Bravo, Brava, Marea pod obchodním označením JTD. Když zavítáš např na Fiatmareaclub, dozvíš se, že spousty JTD má 400 tis + a ještě jsou kolkrát stočené. 1.9JTD a 2.4JTD, jsou téměř nesmrtelné jako TDI ale co se týká jízdy, je to uplně jiná liga.Od Fiatu CR patent
koupil Bosch a Mercedes, o pár let později i VW. Ano, Bosch ani Mercedes CR nevyvinuli.Nejvíc zábavný je slyšet oktávkáře jak někoho odrazujou od fiatí nafty, že to nic nevydrží. Tomu říkám ironie
Hele fakt jsem to nevěděl. Vím že Fiat měl první přímovstřik a na jeho základě vzniklo legendární TDI s rotačkou, ale že i CR je jejich práce... Mám ho spojené s PSA a prvním HDI.
Každopádně že Fiaty jsou dobrý vím, jen mě štvě že třeba u Dobla motor drží, ale zbytek je odfláknutej až hrůza. To jak vypadá Doblo a Caddy po 200t km firemního provozu je propastný rozdíl, bohužel. Díky tomu co dělám mám v oku spíš dodávky, takže proto i ten příklad s Citanem. Na to mě upozornil kamarád, že je to oproti Kangu fakt velký rozdíl, nevěřil jsem a zíral.