0
zpět
 

diskuze k tématu: S jakým motorem koupit Renault Clio II?

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
JARDA3
počet příspěvků89
datum registrace15.01.2010
Středa 17.01.2018 18:31, co to je?
nemáte v tom článku popletený motory i ceny?
reagovat
Corlis
počet příspěvků135
datum registrace14.03.2007
Středa 17.01.2018 19:37, clio
měl jsem clio 1.2 43kw řadu let pro manželku. Koupeno původ Francie. Ze si ho vysperkuju. No, samozřejmě mě to stálo víc než auto....) Rozvody praskly hned po koupi, takže nový motor. Ložiska, pružiny, poloosy, oleje, klima, výfuk a desítky dalšího. Ztracen jediný klíček, nový musel přijet z Francie bez imo. Odblokovat imo /poslat ŘJ klukovi z netu/, aby to vubec nastartovalo a jezdilo Nefunkční stahování oken po cca roce, vadné ty mačkací členy. Rozbitý okna od opilců, přední i zadní. Levné gumy, jsou tam 155tky.
To bych tu mohl napsat knížku )) Každopádně je to skvělé autíčko, nerezne, pohodlné, nic nemlátí, spotřeba tuším kolem 5-6 l byla. Bohužel se manželka v dnešním provozu již začala bát, je to malinké, nemá to výkon, nepředjedeš na silnici natož dálnici. Proto šlo z domu a slouží ještě dál. Doporučuji silnější motor.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 18.01.2018 08:10, Moje zkušenosti 1,2/43kW
Jak příspěvek začne slovem "samozřejmě", jsem vždy ve střehu. Dotyčný nade mnou koupil kafku a samozřejmě měl problém. Samozřerjmě u jeho kusu někdo evidentně kašlal na údržbu a samozřejmě nevyměnil rozvody a td. A samozřejmě asi i dotyčný pisálek byl samozřejmě /smazáno admin/, soudě podle toho, co píše,

A nyní k věci - tedy Clio II 1,2/43kW. Máme rok výroby 2005. Takže auta je samozřerjmě už skoro 13 let. Samozřejmě nejsme 1. majitelé a s autem se samozřejmě jezdí denně v létě v zimě na ty nejhorší trasy - dcera do práce 4+4km, pak na nákupy a samozřejmě, když naši idioti, co si říkají silničáři, místo aby sníh shrnuli, tak ho samozřejmě jen ropzsolí. V tom případě samozřejmě do té soli nevytahujeme všechna další 3 rodinná auta, ale bereme samozřejmě tohoto otloukánka. Tak to s ním děláme samozřejmě už asi 5 let co je Clio doma. Samozřejmě mu ale dávám servis v rozsahu povinných úkonů a samozřejmě řešíme i to, co se kdy vyskytlo. Takže samozřejmě jsme udělali jako první věc rozvody - byť auto bylo kupoáno z ruky od majitele, nikoliov z pochybného bazaru a měle veškerou dokumentaci. jenže samozřejmě je lepší důvěřovat, ale i preventivně konat.Pak tě samozřejmě rozvody nemohou potkat. Samozřejmě že auto mělo poruchu. Kuna přehlodala svazek kabelů od MAF, ale jako schopný člověk jsem to samozřejmě vyřešil doma zdrama a samozřejmě tuto závadu na vrub auta nemohu připisovat. Samozřejmě po cca 110.000km jsme měnili přední brzdy a jednu prachovku na PP poloose. Samozřejmě, že stahování oken nám funguje, protože nejsme prasata a ovaldače jsem nedokázali zničit, jak píše ten člověk nade mnou. Pružiny, samozřejmě i poloosy jakožto i výfuk máme dosus samozřejmě originální bez výměny. Ale samozřejmě nejezdíme rallycross a když uvidíme chybějící dekl na kanálu, tak se díře samozřejmě vyhneme. Auto samozřejmě dostává i péči vnější - o lak. Samozřejmě, že ho i v zimě myju, protože nemám rád sůl jak v jídle, tak samozřejmě i na uatě. Samozřejmě po umytí ho vždy navoskuji a to i v zimě, k čemu využiji garáž.
Samozřejmě auto slouží převážně k ježdění na kratší trasy, ale byl jsem s nim jednou i na SC, což se sešlo tak šikovně, že jedno rodinné auto měla manželka kdesi pryč, jedno bylo v servisu na výměně olejů a třetí tehdá ještě nebylo. Vyrazil jsem tedy s Cliem do Štětí, kam léta jezdím do Mondi a mám to z domu 300+300km. A samozřejmě že jsem tam zcela v pohodě dojel a samozřejmě jsem se i vrátil, o čemž svědčí tento příspěvek. Samozřejmě chápu, že srážka s T815 by asi nedopadla zcela nejlépe, ale to nikoliv díky špatně bezpečnosti auta, kterážto sama o sobě je velmi vysoká, ale samozřejmě díky rozdílu hmotností obou předmětů . Samozřejmě to musí mít člověk na paměti a pdle toho se i chovat. Samozřejmě je ale každého věc, co si pořídí.

Takže stručně řečeno-samozřejmě že Clio nám slouží k aboslutní spokojenosti jako absolutní daily car bez poruch, samozřejmě s nejnižššími nákady vůbec, samozřejmě nejnižší spotřebou a upřímně řečeno, v tomto počasí s ním jezdím samozřejmě nejradši. protože kdyby se ve město něco stalo, bude to samozřejmě i nejlevnější na opravu.

Cliu zdar a práci čest! Samozřejmě...
reagovat
KoobaS
počet příspěvků1042
datum registrace23.04.2014
Čtvrtek 18.01.2018 08:41, Re:
Clio 1,4 8V před faceliftem měla, možná ještě má moje bývalá přítelkyně.
Motor je živý a díky osmiventilové konstrukci jede hezky "vocpoda." Akcelerace někam ke 100km/h mě docela překvapila.. Jinak na dálnici to auto určené není, ale rychlostně se tam s tímhle motorem neztratí... Vzhledem k tomu, jak bylo o auto pečováno (takže nijak), tak drželo docela dobře pohromadě. Co si pamatuju, tak se vyskytly nějaký chyby v rozvodu topení, to se řešilo na vícekrát. Rozpadl se kroužek ABS a musela se měnit celá poloosa. Jinak auto jezdilo bez větší péče víceméně bez problémů...
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 18.01.2018 19:38, Zdeny
Jen se tě Zdeny zeptám jako supermana....myješ to auto zespod doma nebo v myčce? Pokud v myčce, tak domů bez soli stejně nedojedeš a pokud doma, tak podvozek rozhodně neumyješ. Opravdu ti nezbaštím, že si před domem lehneš v zimě s vapkou pod auto. A jak voskuješ podvozek?
Jinak auto je opravdu doporučení hodné. Nerezaví, motor 1,2 je blbu vzdorný držák, který s naprostým minimem péče spolehlivě funguje. Vnitřní prostornost je na úrovni Fabie1, bezpečnost je o "hvězdu" horší. Výbavy má minimum, takže se nemá moc co porouchat a to co tam je funguje díky jednoduché konstrukci dlouhodobě spolehlivě (včetně klimatizace).
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Čtvrtek 18.01.2018 20:10, RE: Zdeny
Pavlik napsal:
Jen se tě Zdeny zeptám jako supermana....myješ to auto zespod doma nebo v myčce? Pokud v myčce, tak domů bez soli stejně nedojedeš a pokud doma, tak podvozek rozhodně neumyješ. Opravdu ti nezbaštím, že si před domem lehneš v zimě s vapkou pod auto. A jak voskuješ podvozek? Jinak auto je opravdu doporučení hodné. Nerezaví, motor 1,2 je blbu vzdorný držák, který s naprostým minimem péče spolehlivě funguje. Vnitřní prostornost je na úrovni Fabie1, bezpečnost je o "hvězdu" horší. Výbavy má minimum, takže se nemá moc co porouchat a to co tam je funguje díky jednoduché konstrukci dlouhodobě spolehlivě (včetně klimatizace).


Chlapče, tak pěkně pio pořadě: za prvé - KAŽDÉ a to do slova a do písměn - moje auty, byť to byla plečka, nebo cokoliv, bylo zespod kompletně odstrojeno, vlastnoručně umyto Karcherem a horkou vodou, z mntážní jámy vykartáčované nepřístupné kouty pomocí průmyslového saponátu a následně po domonalém vyschnutáí v garáží mého mečchanika pak nastříákáno pistolí ochranným nástříkem. To za prvé. V zimě auto meju zvrchu hadicí a zespod pak opět wapkou se speciálním rohovým nástavce, kterým se dostanu až do podélné osy auta. Za další - každé moje auto je pravidelěn ošetřeno vosdkem s PTF na VŠECH kovových lakovaných dílehc a to včetně vnitřních prahů, vnitřních ploch dveří (samosebou těch, které jsou zvenčí,a el myšleno ze strany kabiny a co dělám zcela pravidelně také, tak sundávám spodní těsnící lišty dveří a POD nimi to pravidelěn ošetřuji. Díky tomu například LEGACY z r. 2006 nemělo jedniý pupíneček koroze a to parkovalo téměř výhradně venku a hlavně -jezdila s ním žena denně do práce a přes víkend bylo téměr pravidelně na horách.

A proč bych si mlě lehat na zem? Mám udělaný přípravek a v pohodlíčku si umyji spodek, aniž bych se musel plazit po zemi.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Čtvrtek 18.01.2018 21:06, RE: Zdeny
Zdeny60 napsal:
Pavlik napsal:
Jen se tě Zdeny zeptám jako supermana....myješ to auto zespod doma nebo v myčce? Pokud v myčce, tak domů bez soli stejně nedojedeš a pokud doma, tak podvozek rozhodně neumyješ. Opravdu ti nezbaštím, že si před domem lehneš v zimě s vapkou pod auto. A jak voskuješ podvozek? Jinak auto je opravdu doporučení hodné. Nerezaví, motor 1,2 je blbu vzdorný držák, který s naprostým minimem péče spolehlivě funguje. Vnitřní prostornost je na úrovni Fabie1, bezpečnost je o "hvězdu" horší. Výbavy má minimum, takže se nemá moc co porouchat a to co tam je funguje díky jednoduché konstrukci dlouhodobě spolehlivě (včetně klimatizace).
Chlapče, tak pěkně pio pořadě: za prvé - KAŽDÉ a to do slova a do písměn - moje auty, byť to byla plečka, nebo cokoliv, bylo zespod kompletně odstrojeno, vlastnoručně umyto Karcherem a horkou vodou, z mntážní jámy vykartáčované nepřístupné kouty pomocí průmyslového saponátu a následně po domonalém vyschnutáí v garáží mého mečchanika pak nastříákáno pistolí ochranným nástříkem. To za prvé. V zimě auto meju zvrchu hadicí a zespod pak opět wapkou se speciálním rohovým nástavce, kterým se dostanu až do podélné osy auta. Za další - každé moje auto je pravidelěn ošetřeno vosdkem s PTF na VŠECH kovových lakovaných dílehc a to včetně vnitřních prahů, vnitřních ploch dveří (samosebou těch, které jsou zvenčí,a el myšleno ze strany kabiny a co dělám zcela pravidelně také, tak sundávám spodní těsnící lišty dveří a POD nimi to pravidelěn ošetřuji. Díky tomu například LEGACY z r. 2006 nemělo jedniý pupíneček koroze a to parkovalo téměř výhradně venku a hlavně -jezdila s ním žena denně do práce a přes víkend bylo téměr pravidelně na horách. A proč bych si mlě lehat na zem? Mám udělaný přípravek a v pohodlíčku si umyji spodek, aniž bych se musel plazit po zemi.


Tedy Zdeny, klaním se. Jsi superman. Na takovou péči bych se vys..al, servis nešidím, ale tohle je už pošahaná obsese. Auto má sloužit mě a ne opačně. Možná by ale stačilo kupovat auta co normálně nerezaví, třeba to diskutované Clio. Renaulty nerezaví ani když je umyješ dvakrát za rok. A podvozek mají ošetřený gumovým nástřikem z výroby, což bys Clia po "úplném odstrojení a umytí všech záludných podvozkových záhybů" měl vědět . Z toho mi plyne, že jsi Clio ze spodu v životě neviděl, nebo to s tou péčí zase tolik nepřeháníš.
reagovat
6M/T
počet příspěvků47
datum registrace10.09.2016
Čtvrtek 18.01.2018 21:45, RE: Zdeny
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
Pavlik napsal:
Jen se tě Zdeny zeptám jako supermana....myješ to auto zespod doma nebo v myčce? Pokud v myčce, tak domů bez soli stejně nedojedeš a pokud doma, tak podvozek rozhodně neumyješ. Opravdu ti nezbaštím, že si před domem lehneš v zimě s vapkou pod auto. A jak voskuješ podvozek? Jinak auto je opravdu doporučení hodné. Nerezaví, motor 1,2 je blbu vzdorný držák, který s naprostým minimem péče spolehlivě funguje. Vnitřní prostornost je na úrovni Fabie1, bezpečnost je o "hvězdu" horší. Výbavy má minimum, takže se nemá moc co porouchat a to co tam je funguje díky jednoduché konstrukci dlouhodobě spolehlivě (včetně klimatizace).
Chlapče, tak pěkně pio pořadě: za prvé - KAŽDÉ a to do slova a do písměn - moje auty, byť to byla plečka, nebo cokoliv, bylo zespod kompletně odstrojeno, vlastnoručně umyto Karcherem a horkou vodou, z mntážní jámy vykartáčované nepřístupné kouty pomocí průmyslového saponátu a následně po domonalém vyschnutáí v garáží mého mečchanika pak nastříákáno pistolí ochranným nástříkem. To za prvé. V zimě auto meju zvrchu hadicí a zespod pak opět wapkou se speciálním rohovým nástavce, kterým se dostanu až do podélné osy auta. Za další - každé moje auto je pravidelěn ošetřeno vosdkem s PTF na VŠECH kovových lakovaných dílehc a to včetně vnitřních prahů, vnitřních ploch dveří (samosebou těch, které jsou zvenčí,a el myšleno ze strany kabiny a co dělám zcela pravidelně také, tak sundávám spodní těsnící lišty dveří a POD nimi to pravidelěn ošetřuji. Díky tomu například LEGACY z r. 2006 nemělo jedniý pupíneček koroze a to parkovalo téměř výhradně venku a hlavně -jezdila s ním žena denně do práce a přes víkend bylo téměr pravidelně na horách. A proč bych si mlě lehat na zem? Mám udělaný přípravek a v pohodlíčku si umyji spodek, aniž bych se musel plazit po zemi.
Tedy Zdeny, klaním se. Jsi superman. Na takovou péči bych se vys..al, servis nešidím, ale tohle je už pošahaná obsese. Auto má sloužit mě a ne opačně. Možná by ale stačilo kupovat auta co normálně nerezaví, třeba to diskutované Clio. Renaulty nerezaví ani když je umyješ dvakrát za rok. A podvozek mají ošetřený gumovým nástřikem z výroby, což bys Clia po "úplném odstrojení a umytí všech záludných podvozkových záhybů" měl vědět . Z toho mi plyne, že jsi Clio ze spodu v životě neviděl, nebo to s tou péčí zase tolik nepřeháníš.


Označovat kvalitní péči o vozy někým kdo má evidentně ´´starou školu´´ pošahanou obsesí svědčí o vaší neúctě k majetku, pokud tak činíte i s tím vlastním klobouk dolů. Takovým jako vy jsme říkali moron.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1248
datum registrace08.09.2009
Pátek 19.01.2018 07:40, RE: Zdeny
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
Pavlik napsal:
Jen se tě Zdeny zeptám jako supermana....myješ to auto zespod doma nebo v myčce? Pokud v myčce, tak domů bez soli stejně nedojedeš a pokud doma, tak podvozek rozhodně neumyješ. Opravdu ti nezbaštím, že si před domem lehneš v zimě s vapkou pod auto. A jak voskuješ podvozek? Jinak auto je opravdu doporučení hodné. Nerezaví, motor 1,2 je blbu vzdorný držák, který s naprostým minimem péče spolehlivě funguje. Vnitřní prostornost je na úrovni Fabie1, bezpečnost je o "hvězdu" horší. Výbavy má minimum, takže se nemá moc co porouchat a to co tam je funguje díky jednoduché konstrukci dlouhodobě spolehlivě (včetně klimatizace).
Chlapče, tak pěkně pio pořadě: za prvé - KAŽDÉ a to do slova a do písměn - moje auty, byť to byla plečka, nebo cokoliv, bylo zespod kompletně odstrojeno, vlastnoručně umyto Karcherem a horkou vodou, z mntážní jámy vykartáčované nepřístupné kouty pomocí průmyslového saponátu a následně po domonalém vyschnutáí v garáží mého mečchanika pak nastříákáno pistolí ochranným nástříkem. To za prvé. V zimě auto meju zvrchu hadicí a zespod pak opět wapkou se speciálním rohovým nástavce, kterým se dostanu až do podélné osy auta. Za další - každé moje auto je pravidelěn ošetřeno vosdkem s PTF na VŠECH kovových lakovaných dílehc a to včetně vnitřních prahů, vnitřních ploch dveří (samosebou těch, které jsou zvenčí,a el myšleno ze strany kabiny a co dělám zcela pravidelně také, tak sundávám spodní těsnící lišty dveří a POD nimi to pravidelěn ošetřuji. Díky tomu například LEGACY z r. 2006 nemělo jedniý pupíneček koroze a to parkovalo téměř výhradně venku a hlavně -jezdila s ním žena denně do práce a přes víkend bylo téměr pravidelně na horách. A proč bych si mlě lehat na zem? Mám udělaný přípravek a v pohodlíčku si umyji spodek, aniž bych se musel plazit po zemi.
Tedy Zdeny, klaním se. Jsi superman. Na takovou péči bych se vys..al, servis nešidím, ale tohle je už pošahaná obsese. Auto má sloužit mě a ne opačně. Možná by ale stačilo kupovat auta co normálně nerezaví, třeba to diskutované Clio. Renaulty nerezaví ani když je umyješ dvakrát za rok. A podvozek mají ošetřený gumovým nástřikem z výroby, což bys Clia po "úplném odstrojení a umytí všech záludných podvozkových záhybů" měl vědět . Z toho mi plyne, že jsi Clio ze spodu v životě neviděl, nebo to s tou péčí zase tolik nepřeháníš.


nene, svá auta jsem viděl zespod opravdu všechna. Po odstrojení všech krytů čehokoliv a bůhvíkde zjistíš, že nástřik zasahuje asi polovinu plochy spodku auta a spodek není jen pltaforma, ale třebas ramena, nápravnice atd. A tyto díly mám ošetřené. Nesnaž s emě poučovat, tohle mám prostě zvládnutý na 1 s *. Jinak uvedu jeden příklad: velmi oblíbená Honda CR-V. Řeklo by se - SUV, oplastovaný, atd... Kamarád mě přesvědčoval (a já zase jeho) že to nemá (za mě má) smysl to odstrojovat a něco s tím dělat. Do okamžiku, než jsme jeho CR-V zvedli a odstrojili. Pak jen žasnul a dal mně za pravdu. Spdek totál neošetřený, poze v místě, "kde je vidět", jinak ultrahunt. Takže tím chci říct, že odstrojení všech krytů a plastů je naprostý základ a pak má ošetření spodku význam. A jelikož mám už teD´v posledních letech jako rodinné vozy pouze japonce, tak tam mě opravdu vyškolili. Včetně Subaru, které na korozi netrpí (mimo starých Imprez z let 98-00), tak je třeba plasta sundat a pod nimi to udělat. A pak je klid a o tom je důkaz mé Lego, které opravdu po 12 letech nemá jediný náznak koroze, a tím myslím jak na kastli (zejména lemy, prahy, tak na spodkuú. Samosebou ramena a litina a no, ale tam by to znamenaloto stříkat a ošetřovat každou sezonu. Ovšem s ohledem na to, že tyto věci přežijí auto asi tak 100x, to opravdu nemá cenu a stačí prvozní základní ošetření, když se dělá auto jako celek. A stejně to má i Mondeo 2006, které mi nyní stojí před domem a jezdí s ním žena do práce (protože je to prostě njelenější doprava) a ani ono - po stejné péči, co dělám já, dělal i můj tátá a od něj to mám - nenese jedniný pupínek nikde. prostě, někdo chlastá a kuří, někdo se stará o auto, někdo dělá něco jiného. mě technika baví a mám hlavně rád perfektní věci. A auto beru jako stroj, který má mít pěči, ne jen jako nástroj k tomu, aby mě někam odvezl. Nehldě na to, je-li to dceřino Clio, nebo mé Infiniti.
reagovat
i
počet příspěvků36
datum registrace09.05.2007
Pátek 19.01.2018 08:42, clio
Dobrý den,

pokud skutečně chcete pouze Clio této generace, pak doporučím motor 1,2 16v, ale jinak bych se spíše poohlédl jinde (Fabia). Při výběru šťastnou ruku.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pátek 19.01.2018 10:55, RE: Zdeny
6M/T napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
Pavlik napsal:
Jen se tě Zdeny zeptám jako supermana....myješ to auto zespod doma nebo v myčce? Pokud v myčce, tak domů bez soli stejně nedojedeš a pokud doma, tak podvozek rozhodně neumyješ. Opravdu ti nezbaštím, že si před domem lehneš v zimě s vapkou pod auto. A jak voskuješ podvozek? Jinak auto je opravdu doporučení hodné. Nerezaví, motor 1,2 je blbu vzdorný držák, který s naprostým minimem péče spolehlivě funguje. Vnitřní prostornost je na úrovni Fabie1, bezpečnost je o "hvězdu" horší. Výbavy má minimum, takže se nemá moc co porouchat a to co tam je funguje díky jednoduché konstrukci dlouhodobě spolehlivě (včetně klimatizace).
Chlapče, tak pěkně pio pořadě: za prvé - KAŽDÉ a to do slova a do písměn - moje auty, byť to byla plečka, nebo cokoliv, bylo zespod kompletně odstrojeno, vlastnoručně umyto Karcherem a horkou vodou, z mntážní jámy vykartáčované nepřístupné kouty pomocí průmyslového saponátu a následně po domonalém vyschnutáí v garáží mého mečchanika pak nastříákáno pistolí ochranným nástříkem. To za prvé. V zimě auto meju zvrchu hadicí a zespod pak opět wapkou se speciálním rohovým nástavce, kterým se dostanu až do podélné osy auta. Za další - každé moje auto je pravidelěn ošetřeno vosdkem s PTF na VŠECH kovových lakovaných dílehc a to včetně vnitřních prahů, vnitřních ploch dveří (samosebou těch, které jsou zvenčí,a el myšleno ze strany kabiny a co dělám zcela pravidelně také, tak sundávám spodní těsnící lišty dveří a POD nimi to pravidelěn ošetřuji. Díky tomu například LEGACY z r. 2006 nemělo jedniý pupíneček koroze a to parkovalo téměř výhradně venku a hlavně -jezdila s ním žena denně do práce a přes víkend bylo téměr pravidelně na horách. A proč bych si mlě lehat na zem? Mám udělaný přípravek a v pohodlíčku si umyji spodek, aniž bych se musel plazit po zemi.
Tedy Zdeny, klaním se. Jsi superman. Na takovou péči bych se vys..al, servis nešidím, ale tohle je už pošahaná obsese. Auto má sloužit mě a ne opačně. Možná by ale stačilo kupovat auta co normálně nerezaví, třeba to diskutované Clio. Renaulty nerezaví ani když je umyješ dvakrát za rok. A podvozek mají ošetřený gumovým nástřikem z výroby, což bys Clia po "úplném odstrojení a umytí všech záludných podvozkových záhybů" měl vědět . Z toho mi plyne, že jsi Clio ze spodu v životě neviděl, nebo to s tou péčí zase tolik nepřeháníš.
Označovat kvalitní péči o vozy někým kdo má evidentně ´´starou školu´´ pošahanou obsesí svědčí o vaší neúctě k majetku, pokud tak činíte i s tím vlastním klobouk dolů. Takovým jako vy jsme říkali moron.


Auto je, i když se to mnohým zástupcům "staré školy" nelíbí, obyčejná spotřební věc/stroj. Stejně jako třeba pračka, jen je dražší. Odmítám se o auto starat způsobem který popisuje Zdeny, protože:
1) pokud si koupím auto s dobrou antikorozní úpravou karoserie (což má dnes většina), je zmíněná péče zbytečná. Karoserie dnes nerezaví, pokud nejsou poškozené (to si hlídám i já a poškození "na plech" okamžitě nechávám opravit).
2) Zdeny zmiňuje "gumolakové" ošetřování podvozkových komponentů (ramena, nápravnice, atd.). Tyto díly jsou skutečně jen lakované a povrchově rezavějí. Ale jsou to spotřební věci, které se mění max. po 300 tisících km / 10 letech. Po uvedeném nájezdu nebo době jsou stejně gumové silentbloky zteřelé a čepy na výměnu. Koroze je až poslední jejich problém, mnohem dříve odejdou opotřebením.
3) Pokud auto zespod neostříká vapkou po úplně každé zimní jízdě (čemuž opravdu nevěřím) a následně jej nenechá vyschnout ve vytápěné garáži, dělá naprosto zbytečnou práci jen pro svůj dobrý pocit. Umytí a voskování v myčce (když venku nemrzne) alespoň jednou za 14 dnů (nebo podle potřeby) úplně stačí.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pátek 19.01.2018 11:03, RE: Zdeny
Zdeny60 napsal:
Pavlik napsal:
Zdeny60 napsal:
Pavlik napsal:
Jen se tě Zdeny zeptám jako supermana....myješ to auto zespod doma nebo v myčce? Pokud v myčce, tak domů bez soli stejně nedojedeš a pokud doma, tak podvozek rozhodně neumyješ. Opravdu ti nezbaštím, že si před domem lehneš v zimě s vapkou pod auto. A jak voskuješ podvozek? Jinak auto je opravdu doporučení hodné. Nerezaví, motor 1,2 je blbu vzdorný držák, který s naprostým minimem péče spolehlivě funguje. Vnitřní prostornost je na úrovni Fabie1, bezpečnost je o "hvězdu" horší. Výbavy má minimum, takže se nemá moc co porouchat a to co tam je funguje díky jednoduché konstrukci dlouhodobě spolehlivě (včetně klimatizace).
Chlapče, tak pěkně pio pořadě: za prvé - KAŽDÉ a to do slova a do písměn - moje auty, byť to byla plečka, nebo cokoliv, bylo zespod kompletně odstrojeno, vlastnoručně umyto Karcherem a horkou vodou, z mntážní jámy vykartáčované nepřístupné kouty pomocí průmyslového saponátu a následně po domonalém vyschnutáí v garáží mého mečchanika pak nastříákáno pistolí ochranným nástříkem. To za prvé. V zimě auto meju zvrchu hadicí a zespod pak opět wapkou se speciálním rohovým nástavce, kterým se dostanu až do podélné osy auta. Za další - každé moje auto je pravidelěn ošetřeno vosdkem s PTF na VŠECH kovových lakovaných dílehc a to včetně vnitřních prahů, vnitřních ploch dveří (samosebou těch, které jsou zvenčí,a el myšleno ze strany kabiny a co dělám zcela pravidelně také, tak sundávám spodní těsnící lišty dveří a POD nimi to pravidelěn ošetřuji. Díky tomu například LEGACY z r. 2006 nemělo jedniý pupíneček koroze a to parkovalo téměř výhradně venku a hlavně -jezdila s ním žena denně do práce a přes víkend bylo téměr pravidelně na horách. A proč bych si mlě lehat na zem? Mám udělaný přípravek a v pohodlíčku si umyji spodek, aniž bych se musel plazit po zemi.
Tedy Zdeny, klaním se. Jsi superman. Na takovou péči bych se vys..al, servis nešidím, ale tohle je už pošahaná obsese. Auto má sloužit mě a ne opačně. Možná by ale stačilo kupovat auta co normálně nerezaví, třeba to diskutované Clio. Renaulty nerezaví ani když je umyješ dvakrát za rok. A podvozek mají ošetřený gumovým nástřikem z výroby, což bys Clia po "úplném odstrojení a umytí všech záludných podvozkových záhybů" měl vědět . Z toho mi plyne, že jsi Clio ze spodu v životě neviděl, nebo to s tou péčí zase tolik nepřeháníš.
nene, svá auta jsem viděl zespod opravdu všechna. Po odstrojení všech krytů čehokoliv a bůhvíkde zjistíš, že nástřik zasahuje asi polovinu plochy spodku auta a spodek není jen pltaforma, ale třebas ramena, nápravnice atd. A tyto díly mám ošetřené. Nesnaž s emě poučovat, tohle mám prostě zvládnutý na 1 s *. Jinak uvedu jeden příklad: velmi oblíbená Honda CR-V. Řeklo by se - SUV, oplastovaný, atd... Kamarád mě přesvědčoval (a já zase jeho) že to nemá (za mě má) smysl to odstrojovat a něco s tím dělat. Do okamžiku, než jsme jeho CR-V zvedli a odstrojili. Pak jen žasnul a dal mně za pravdu. Spdek totál neošetřený, poze v místě, "kde je vidět", jinak ultrahunt. Takže tím chci říct, že odstrojení všech krytů a plastů je naprostý základ a pak má ošetření spodku význam. A jelikož mám už teD´v posledních letech jako rodinné vozy pouze japonce, tak tam mě opravdu vyškolili. Včetně Subaru, které na korozi netrpí (mimo starých Imprez z let 98-00), tak je třeba plasta sundat a pod nimi to udělat. A pak je klid a o tom je důkaz mé Lego, které opravdu po 12 letech nemá jediný náznak koroze, a tím myslím jak na kastli (zejména lemy, prahy, tak na spodkuú. Samosebou ramena a litina a no, ale tam by to znamenaloto stříkat a ošetřovat každou sezonu. Ovšem s ohledem na to, že tyto věci přežijí auto asi tak 100x, to opravdu nemá cenu a stačí prvozní základní ošetření, když se dělá auto jako celek. A stejně to má i Mondeo 2006, které mi nyní stojí před domem a jezdí s ním žena do práce (protože je to prostě njelenější doprava) a ani ono - po stejné péči, co dělám já, dělal i můj tátá a od něj to mám - nenese jedniný pupínek nikde. prostě, někdo chlastá a kuří, někdo se stará o auto, někdo dělá něco jiného. mě technika baví a mám hlavně rád perfektní věci. A auto beru jako stroj, který má mít pěči, ne jen jako nástroj k tomu, aby mě někam odvezl. Nehldě na to, je-li to dceřino Clio, nebo mé Infiniti.


Zdeny, ohledně péče věnované autu se s tebou nehádám, byť já za tím vidím spíše nešizený servis a včasnou výměnu opotřebených komponentů. Ale opakuji ti, že péče o karoserii, u Renaultu zvlášť, je zbytečná. Můj bývalý Megane II (teď jej má synovec, takže o něm mám stále přehled) má také 12 let. Kromě mytí a voskování v myčce jsem nic speciálního nevymýšlel a "kupodivu" na něm také nenajdeš flíček koroze. Modus, který u mě slouží ve stejném stylu jako tvoje Clio, je na tom stejně, 12 let a po korozi ani stopa.
reagovat
GSX1100G
počet příspěvků121
datum registrace02.12.2014
Úterý 23.01.2018 12:37, RE: RE: Zdeny
citace:
reakce na: Pavlik, 19.01.2018 10:55 (Auto je, i když se to mnohým z ...)


S tímto se dá souhlasit v případě, že se s autem skutečně jezdí denně a hodně. Ne však každý za deset let auto ojezdí. Naše druhé auto v garáži najelo za poslední tři roky 7000km. Bylo kupované jako 4 roky staré s 50.000km. Hned na začátku pečlivě ošetřeno zvenku i zevnitř. Při tomto nájezdu nám to auto bohatě vydrží ještě min. 12 let a nebudu muset řešit na hrkání kolem komína nějaké díry v podbězích a podplácet na STK. Koroze je u takto málo ježděných vozů to jediné, proč auto skončí na vrakáči. Takže za mne :
1) Pokud si koupím nový vůz na denní ježdění a za 6 let se ho budu chtít zbavit, tak je nástřik nesmysl.
2) Pokud si koupím nový, či novější vůz na min. 10-15 let malého provozu, tak má první cesta bude na poctivý nástřik.

Kolegové si ve stejnou dobu před 6 lety koupili celkem pěkná a málo jetá 7iletá auta cca za 120.000,- Kč. Oba se na nástřik vykašlali a dnes už oba musí řešit nákup dalšího vozu. Oběma auta šlapou jako hodinky, žádné vážné problémy, ale neprojdou na STK kvůli korozi. Kdyby onehdá zainvestovali 5-7 tisíc do kvalitního nástřiku, mohli nyní ještě cca 3-4 roky v pohodě jezdit, nebo auta bez problémů prodat a koupi si jiná. Takhle je to konečná na vrakáči. Asi tak
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.