lukas87 napsal:
Dobry den,uvazuji nad nakupem ojeteho kompaktniho sedanu nizsi tridy (Renalt Fluence, Skoda Rapid/Seat Toledo, apod.). Muj rocni najezd bude maly, kolem 5 tis. km/rok, takze uvazuji o benzinu. Auto bude pouzivano na cesty do obchodu (1x tydne max. 20km, tj. 1000 km/rok), parkrat za rok dovolena po CR (5x400km, tj. 2000 km/rok) a dvakrat za rok dovolena v zahranici (2x2000km, tj. 4000 km/rok). Rocni najezd tedy pocitam na nejakych 7tis. km/rok a delky jizd na dlouhe i kratke vzdalenosti. Nevadi mi horsi jizdni vlastnosti, nebo mensi vykon, v rizeni se nevyzivam, beru ho jako nutnost a preferuji spis jizdni komfort (houpava jizda, vybava auta, atp.). Zaroven bych byl rad kdyby bylo auto aspon trochu spolehlive a par let mi vydrzelo, idealne 5-7 let. Vzhledem k vyuziti auta mi prijde zbytecne do nej "investovat" vice nez zminenych 150-250 tis. Kc. A to me vede k nekolika otazkam, ma podle vas smysl pri mem najezdu kupovat spise drazsi, novejsi auto s mensim najezdem, nebo starsi, levnejsi s vyssim najezdem a usetrene penize davat spise do udrzby? Nebo priplatit a koupit treba auto nove? Jaka by byla vase volba?
Ahoj Rapid/Toledo ve tvé cenové relaci budou mít motory TSI E111, které sice už jsou modifikované, aby nepřeskakovaly rozvody, ale stále je trápí např. to, že v zimě velmi šptaně topí.
Vůbec např. Rapid do roku 2015/léto trpí spousty nemocí, jako je voda ve dveřích atd, přečti si Škod Forum Rapid. Toledo je vlastně Rapid, tam platí to samé.
Fluence je pohodový koráb, motor 1.6 by měl být v pořádku.
Za mě by to byl Ford Focus III 1.6 Ti-VCT - pohodlný, široký, dobře ovládatelný a spolehlivý. V kombíku i docela praktický
Možný bych i kouknul na VW Golf VI s atmos. motory 1.4/1.6