Petr S napsal:
Pokud má tazatel nízký nájezd, tak chce asi benzín. Rozhoduju se podobně. Do cca 25-30 tkm/rok (aktuální stav) preferuju benzín. U velkého SUV nebo off-roada naftu teoreticky i od nižších nájezdů.
Ať už dnes vyberete libovolné auto, značku model i výbavu (snad jen kromě Subaru), tak pořád ještě je na výběr nafta nebo benzín.
Tazatel má (podle mě) na mysli nové auto. Jestliže někdo pořizuje nové, a očekává nájezd 30tkm/rok, pak nevidím důvod nejít do nafty. Jedině kdyby auto jezdilo v krutém jízním režimu velkoměsta... Sám mám vyzkoušeno, že při mém stylu používání auta jezdím s benzínem za 10, adekvátně silnou naftou za 7 (2,0i 97kW vs. 2,2 HDi 98 kW). Ale je to dáno i mou náklonností k jisté značce. Nepochybuju, že jiní výrobci umí vyrobit lepší/úspornější motory, ať benzínové nebo naftové...
K dotazu - jestliže někdo řeší primárně motorizaci, vybral bych motor, a následně k tomu bych připasoval model příslušné značky...