nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den,zvažuji koupi níže uvedného ojetého MPV Renault grand scénic II (http://www.autocentrumplzen.cz/autobazar-plzen/kvalitni-ojete-vozy/renault-grand-scĂ©nic-AVA5/055/). Jedná se o motor 1.5 dci 78 kw., 03/2009, najeto 158 000 km, cena 149 000,-. Vzhledem k tomu, že auto bude využíváno z velké většiny na krátké trasy po městě (celkový nájezd cca 2000 km ročně) by byl jistě lepší benzín, ale nabídka je velmi omezená. Proto zvažuji i naftu a doufám, že pokud se budu k vozidlu náležitě chovat (olej max. po 15 000 km, dochlazování před vypnutím atd.), vozidlo vydrží bez větších investic. Jak často je nutné motor prohnat na delší trati aby se \"vypálily\" nečistoty? Nebude motor v tomto nájezdu km již příliš opotřebovaný?Na co si dát při případné koupi tahoto vozidla konkrétně s tímto motorem pozor?Případně jakou alternativu k uvedenému vozu byste z rodiny ojetých MPV doporučili?Děkuji Jan Sedláček
Holý nesmysl, kromě benzínového Clia bych se všem Renaultům cca do 2010 vyhnul, až poté šla kvalita značně nahoru. Právě nejrizikovější jsou Mégane a Laguna 2 generace, kdy Renault zavedl mnoho nových technologií, ale začal výrazně šetřit. Teď už to dělá opačně (a správně). Navíc na 2000 km ročně, pokud to není nějaký sporťák na léto, podle mě nemá smysl auto kupovat vůbec. Jak už tu bylo uvedeno, taxi je výhodnější a bez starostí. A když píšete, že byste se k autu náležitě choval a olej měnil max po 15 000 km, tak mi to vychází na zhruba jednu výměnu za 7 let
V pohodě, jen si trochu rýpu
Pokud opravdu musíte vlastnit auto, koupil bych co nejlevnější s technickou na 2 roky a jen jezdil. Kupovat poměrně drahou ojetinu s rizikem nákladného servisu a údržby není dobrý nápad.