0
zpět
 

diskuze k tématu: Renault Grand Scénic - rodinný spořílek?

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 14:57, Redakce
Chápu recyklaci článků psaných podle jednoho vzoru, ale přece jen je potřeba si zkontrolovat, co tam máte. Cituji:

Město opouštím se spotřebou 8,7, což je o 0,2 litru méně, než udává výrobce.

A v závěrečné tabulce udává výrobce pro město 8,3. Tak jak to tedy je, jsem zmaten. Co zbylo z předchozího článku a co je realita. Kecá výrobce pro městský provoz o téměř půl litru v neprospěch skutečnosti? Nezmění se potom závěr článku - Jezdí úsporně, ale jen na papíru?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 15:21, RE: Redakce
Koloss napsal:
Chápu recyklaci článků psaných podle jednoho vzoru, ale přece jen je potřeba si zkontrolovat, co tam máte. Cituji:

Město opouštím se spotřebou 8,7, což je o 0,2 litru méně, než udává výrobce.

A v závěrečné tabulce udává výrobce pro město 8,3. Tak jak to tedy je, jsem zmaten. Co zbylo z předchozího článku a co je realita. Kecá výrobce pro městský provoz o téměř půl litru v neprospěch skutečnosti? Nezmění se potom závěr článku - Jezdí úsporně, ale jen na papíru?
Seš dobrej. Ty články o testování spotřeby vůbec nečtu. To je maximální nuda a navíc, když koupím auto za mega, tak je propad ceny tak obrovský, že nějaký rozdíl litříku na spotřebě to nikdy nemůže vyvážit. Dospěl jsem k tomu, že je mi fuk, jestli jezdím za 8 nebo za 10, tak jsem si udělal radost a koupil první auto s "motorem"
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 17:40, RE: Redakce
David V napsal:
Seš dobrej. Ty články o testování spotřeby vůbec nečtu. To je maximální nuda a navíc, když koupím auto za mega, tak je propad ceny tak obrovský, že nějaký rozdíl litříku na spotřebě to nikdy nemůže vyvážit. Dospěl jsem k tomu, že je mi fuk, jestli jezdím za 8 nebo za 10, tak jsem si udělal radost a koupil první auto s "motorem"
Ale jo, celkem tenhle přístup chápu. Jen si myslím, že by auto nemuselo žrát víc, než je nutné. Tedy - když už do nějakýho auta dám diesel, kterej vypouští rakovinotvornej sajrajt (nechápu proč se to toleruje), tak by to mělo být vyvážený odpovídající spotřebou. Třeba dávat benzín do náklaďáku by byla blbost, pamatuju si z vojny staré Zily se spotřebou 100 litrů benálu na 100 km.

Z výsledků spotřeby tohoto auta mám dojem, že se svým benzínovým dvoulitrem pojedu víceméně se stejnou spotřebou při vyšším komfortu jízdy a nižšími emisemi. Pravda, v Mondeu mám o něco menší prostor, ale i tak se mi ta spotřeba zdá zbytečně velká. Určitě bych v závěru nepsal o tom, že to auto je hodně úsporné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 19:10, RE: Redakce
Koloss napsal:
Chápu recyklaci článků psaných podle jednoho vzoru, ale přece jen je potřeba si zkontrolovat, co tam máte. Cituji:

Město opouštím se spotřebou 8,7, což je o 0,2 litru méně, než udává výrobce.

A v závěrečné tabulce udává výrobce pro město 8,3. Tak jak to tedy je, jsem zmaten. Co zbylo z předchozího článku a co je realita. Kecá výrobce pro městský provoz o téměř půl litru v neprospěch skutečnosti? Nezmění se potom závěr článku - Jezdí úsporně, ale jen na papíru?
Z Grand Scénicem jsme jdosahovali pro jednotlivé jízdní režimy vždy zhruba o půl litru vyšší spotřeby díky ostřejšímu jízdnímu stylu. Nejdůležitějším údajem jsou však hodnoty naměřené na okruhu, kde RGS dosáhl dobrého výsledku. Chybka z kraje článku opravena. Díky
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 05.10.2009 20:27, RE: Redakce
Koloss napsal:
Ale jo, celkem tenhle přístup chápu. Jen si myslím, že by auto nemuselo žrát víc, než je nutné. Tedy - když už do nějakýho auta dám diesel, kterej vypouští rakovinotvornej sajrajt (nechápu proč se to toleruje), tak by to mělo být vyvážený odpovídající spotřebou. Třeba dávat benzín do náklaďáku by byla blbost, pamatuju si z vojny staré Zily se spotřebou 100 litrů benálu na 100 km.

Z výsledků spotřeby tohoto auta mám dojem, že se svým benzínovým dvoulitrem pojedu víceméně se stejnou spotřebou při...
Ještě by mě taky zajímalo, kdo najezdí s rodinným MPV takový kilometry, že do něj volí naftu. Pokud se nafta vyplatí např. s více než 30 tkm/rok, tak by to auto muselo být fur na cestě. A koupit si MPV a 2/3 cest s ním jezdit prázným do práce, a proto do něj volit naftu, to je na Chocholouška.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.10.2009 01:34, RE: Redakce
David V napsal:
Ještě by mě taky zajímalo, kdo najezdí s rodinným MPV takový kilometry, že do něj volí naftu. Pokud se nafta vyplatí např. s více než 30 tkm/rok, tak by to auto muselo být fur na cestě. A koupit si MPV a 2/3 cest s ním jezdit prázným do práce, a proto do něj volit naftu, to je na Chocholouška.
Problém je, že se všude trapně opakuje, že se nafta vyplatí od 30tis.km za rok. Ale to je přece nesmysl. U každé značky i modelu je to trochu jinak. A také z naftou a benzínem je jiné ježdění - ale tenhle spor lze těžko rozsoudit. Nicméně si myslím že lidi, co píšou o tom, co se kdy vyplatí, nikdy nevychutnávají jízdu, ale jezdí spořivě a hlavně s benzínem... a k tomu už vlastně není co dodat. Jezděte s mondeama v benzínu... no někdo to přece kupovat musí... no ne?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.10.2009 07:01, RE: Redakce
akola napsal:
Problém je, že se všude trapně opakuje, že se nafta vyplatí od 30tis.km za rok. Ale to je přece nesmysl. U každé značky i modelu je to trochu jinak. A také z naftou a benzínem je jiné ježdění - ale tenhle spor lze těžko rozsoudit. Nicméně si myslím že lidi, co píšou o tom, co se kdy vyplatí, nikdy nevychutnávají jízdu, ale jezdí spořivě a hlavně s benzínem... a k tomu už vlastně není co dodat. Jezděte s mondeama v benzínu... no někdo to přece kupovat musí... no ne?
Jasně. Navíc je to hlavně o režimu, ve kterém je auto provozováno. Jestli někdo jezdí každý den do práce 40 km tam a 40 km z5, o víkendu na chalupu, 2x za rok na dovču, do toho má 2 děti, tak je pro něj naftový MPV dobrou volbou... Já jezdím pracovně tak 30-40 tkm/rok, cca 30-50% dálnice - takže jezdím v kombi střední třídy v naftě. Žena najede tak 8 tkm/rok, z toho 80-90% po (krajském) městě. Takže tam je z hlediska nájezdu a hlavně režimu nafta nesmysl - tudíž nižší střední, benzín.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 06.10.2009 07:53, RE: Redakce
Pepe napsal:
Jasně. Navíc je to hlavně o režimu, ve kterém je auto provozováno. Jestli někdo jezdí každý den do práce 40 km tam a 40 km z5, o víkendu na chalupu, 2x za rok na dovču, do toho má 2 děti, tak je pro něj naftový MPV dobrou volbou... Já jezdím pracovně tak 30-40 tkm/rok, cca 30-50% dálnice - takže jezdím v kombi střední třídy v naftě. Žena najede tak 8 tkm/rok, z toho 80-90% po (krajském) městě. Takže tam je z hlediska nájezdu a hlavně režimu nafta nesmysl - tudíž nižší střední, benzín.
To je přesně ono, 400 km týdně je 20 tkm za rok, kdy auto je na silnici prázdný a zbylých 10 tkm jsou ty chalupy a dovolený. Nejsou pro tento účel lepší 2 auta, respektive na přesun do práce pořídit něco menšího?
A k příspěvku o jeden výše. Vzhledem k tomu, že já pro svoje potřeby kupuju ojetiny, neřeším jestli se mi vyplatí nafta nebo benzín, neboť naftu jednak v osobních autech moc neuznávám a jednak má drahé komponenty, u kterých nevím, jak se k nim předchůdce choval. Náklady na palivo jsou často celkem zanedbatelná část ve vztahu k ztrátě hodnoty a servisním nákladům. A rozhodně nemůžu říct, že bych si s V6 nevychutnal jízdu, kdy mi dole táhne jako nafta a nahoře táhne jako benzín.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.10.2009 10:18, RE: Redakce
David V napsal:
To je přesně ono, 400 km týdně je 20 tkm za rok, kdy auto je na silnici prázdný a zbylých 10 tkm jsou ty chalupy a dovolený. Nejsou pro tento účel lepší 2 auta, respektive na přesun do práce pořídit něco menšího?
A k příspěvku o jeden výše. Vzhledem k tomu, že já pro svoje potřeby kupuju ojetiny, neřeším jestli se mi vyplatí nafta nebo benzín, neboť naftu jednak v osobních autech moc neuznávám a jednak má drahé komponenty, u kterých nevím, jak se k nim předchůdce choval. Náklady na palivo jsou č...
Ono to neni tka jednoduche rict, ze V6 naadi naftaky, protoze dole tahe stejne jak naftak a nahore ja benzin. V rodine mamenaftove TOLEDO klasicke TDI a druhe auto mondeo 2,0 benzin. A reknu vam, ze kazde auto ma svoje. Nebo spise kazdy motor, protoze nechci vubec srovnavat toledo a mondeo. Ale kdyz vezmu vykon 110PS TDI vs 147ps MONDEO tak maximalka me nezajima, jezdim max do 160. Zrychleni z 0 na 100 me nezajima. nedelam na semaforech sprinty. Ale zajimame me zrychleji pri predjizdeni treba kaminonu na okresce nebo i na dalnici pruznost a tam treba to TDI absolutne kraluje, kdyzto mondeo i kdyz ho tocim tak uz ve 3 lidech a zarazene ryhlosti od 4 nahoru se prost nedeje uz nic....s naftakem se me dobre jezdi, co se rozjezdu tyce a sprotrebu mame 5 litru vs 9 mondeo. Naklady na orpavy paradoxne mondeo prohrava, alespon v nasem pripade. S toledem jsem najeli 80 tis km, menili jsem pouze pruziny zadni, rozvody a brzdy. Mondeo jsem najeli 20 tis, a byl problem s airbagy, alternator, ridici modul svetel a jeste dalcich nekoli veci. Ano nejsou to zavady motorove, ale nepausalizoval bych, ze vzdycky benzin bude mit mene oprav nez naftak, i kdyz u commonrailu jsou opravy nekdy orpavdu drahe, proti klasickym TDI,
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.10.2009 11:12, RE: Redakce
mufik.martin napsal:
Ono to neni tka jednoduche rict, ze V6 naadi naftaky, protoze dole tahe stejne jak naftak a nahore ja benzin. V rodine mamenaftove TOLEDO klasicke TDI a druhe auto mondeo 2,0 benzin. A reknu vam, ze kazde auto ma svoje. Nebo spise kazdy motor, protoze nechci vubec srovnavat toledo a mondeo. Ale kdyz vezmu vykon 110PS TDI vs 147ps MONDEO tak maximalka me nezajima, jezdim max do 160. Zrychleni z 0 na 100 me nezajima. nedelam na semaforech sprinty. Ale zajimame me zrychleji pri predjizdeni treba ka...
Ano, je tam mnoho aspektů. Nechci být za každou cenu v opozici, jen se snažím ukázat můj pohled na problematiku. Porovnej si hmotnosti obou vozidel a vyjdou Ti rozdíly jak ve spotřebě tak ve zrychlení. Je neoddiskutovatelným faktem, že naftový motor bude z principu své činnosti a tím související připravě směsi vždy úspornější. Druhým faktem je známý kopanec do zad od přeplňovaného naftového motoru, který je ovšem na relativně krátkou dobu a je nutné řadit výše, jinak rychle uvadá. Toto zas odpadá u benzínu. Já dám trojku a vystačím s ní od 30-ti do 140-ti a od 50-ti do cca 80-ti se ten zátah naprosto vyrovná např 1.9 TDi (nechal jsem se hloupě vyprovokovat), ale pak u TDi je nutno řadit, protože citelně zrácí, kdežto já mám do řazení ještě hodně daleko, ale je faktem, že stále mluvím o atmo 2.5 V6 s průměrnými parametry, ale vyššími než 1.9TDi.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 07.10.2009 16:11, RE: Redakce
mufik.martin napsal:
Ono to neni tka jednoduche rict, ze V6 naadi naftaky, protoze dole tahe stejne jak naftak a nahore ja benzin. V rodine mamenaftove TOLEDO klasicke TDI a druhe auto mondeo 2,0 benzin. A reknu vam, ze kazde auto ma svoje. Nebo spise kazdy motor, protoze nechci vubec srovnavat toledo a mondeo. Ale kdyz vezmu vykon 110PS TDI vs 147ps MONDEO tak maximalka me nezajima, jezdim max do 160. Zrychleni z 0 na 100 me nezajima. nedelam na semaforech sprinty. Ale zajimame me zrychleji pri predjizdeni treba ka...
Taky se musím přidat. U těch servisních nákladů je problém spíše historie obou vozidel, pokud nebyly kupované jako nové. A u jízdních poměrů to nechápu už vůbec. Slovo točím mám chápat jak? Otáčky 3000? S Mondeem 2.0 145 koní na trojku dám 130 bez problémů a je to zrychlení dost dobré, bez ohledu na počet lidí v autě. Při nájezdu na dálnici běžně zrychluju z 60 na 130 na čtyřku (to je 2200-4500 otáček) a spousta aut, které mě dojíždějí si předjíždění zase rozmyslí. Já vidím problém mezi sedadlem a volantem. S tím benzínem se prostě nejezdí jako s naftou, při očekávání zrychlení je potřeba často podřadit, ne jen přišlápnout plyn jako u TDI. Jestli s tím benzínem jezdíte tak jako s naftou, tedy jen v nízkých otáčkách (on to ten Duratec 2.0 celkem dobře snáší), tak se motor zanáší usazeninama a pak podle toho jede, tedy spíš nejede. Benzínový motor je potřeba občas provětrat, tedy párkrát za jednu jízdu ho vytáhnout aspoň k 5000 otáčkám, aby se nezanesl a nezlenivěl. Taky asi pomůže občas natankovat ty benzín s čistícíma přísadama jako Shell V-Power nebo OMV Carrera.
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.