MarekMM napsal:
Ohledně naftového třílitru dCi se omlouvám, měl jsem na mysli opravdu starší jednotku Isuzu. Renault téměř všechny motory vyvíjí ve spolupráci s Nissanem. Podle mého názoru motor, který vyžaduje výměnu kluzných ložisek na klikové hřídeli kolem 150 tis. km, není zdaleka bezproblémový (samozřejmě beru v potaz závady vyskytující se u konkurence). Tazatel se ptal, zda-li může počítat s podobnou spolehlivostí, jako svých předchozích francouzských vozů - podle mého názoru nemůže. Nemyslím si, že dosáhne podobných provozních nákladů, jako třeba v případě Citroenu Xantia s motorizací 2.0 HDi (považuji ji za jeden z nejpovedenějších dieselů vůbec). Zajímala ho základní verze 1.5 dCi - ta je na tom se spolehlivostí po přepracování poměrně dobře. Nesouhlas s nějakými informacemi v článku jde vyjádřit i slušnou formou
U modernějšího auta se nikdy nedá dosáhnout nižších (a hodně pochybuji že alespoň stejných) provozních nákladů a spolehlivosti v porovnání se starším vozem. Auta jsou čím dál složitější, což přináší nejen nižší spolehlivost (a tedy náklady na opravy), ale i vyšší náklady na údržbu - čím více systémů stroj obsahuje, tím vyšší servisní náklady.
Netvrdím, že kluzná ložiska nejsou problémem, ale je to problém předvídatelný (a tedy řešitelný v předem daném intervalu) a jeho řešení není moc drahé, cca 8000,- včetně práce v autorizovaném servisu je srovnatelná částka s řešením konstrukčních problémů u konkurence (u které člověk "neví dne ani hodiny").