Buvolos napsal:
Dobrý den, vybírám kombíka cenově kolem 150 tis. Můj roční nájezd je asi 25 tis z toho cca 40% dálnice. Protože 150tis není žádná závratná částka, naftu jsem vypustil a koukám spíše po benzínech. Po různém bádání mi prakticky ve výběru zůstali 3 adepti: Focus II 1.6 fl, Megane 3 1.6 a Octavia II 1.6 MPi (Octávka je velká, ta by stačila i liftback). Že tyhle motorizace moc nejedou, s tím jsem, ač nerad, už tak nějak smířil. Čím si však nejsem jistý je, že výše uvedená auta na dálnici při 130 km/h točí kolem 4000 ot/min, což je v recenzích shodně kritizováno. Chci se tedy zeptat, máte z některým výše uvedeným autem zkušenosti a můžete potvrdit, či vyvrátit, že na dálnici to řve a žere i trávu kolem cesty?
Ahoj, doma mám Focus II facelift 1.6 74kw a Rapid 1.2 TSI 66kw. Jinak často mám z autopůjčovny VW Golf+ 1.4, R.Megane III 1.6 ben, ale i Kia Ceed 1.4. Do Rakouska jezdím občas s VW Jetta 1.6 MPI.
Pokud chceš benzín na delší trasy, za mě vyhrává VW Jetta nebo VW Golf Variant 1.6 MPI, protože je parádně odhlučněný a má menší spotřebu než můj oblíbený Focus II fl, který nad 120km/h je docela hlučný, ikdyž nevím proč, kolega má stejný Focus před fl a je mnohem tichší = a pak mám radit
JInak na webech lidé občas píšou, že motor 1.6 MPI může papat olej, zatím kamorádově Jette se to vyhýbá, najeto má přes 200tis.km. Rovně kolega s tímto motorem v Golfu V zatím nic takového nehlásí. Otec měl do roku 2006 Octávii I 1.6 MPI a také olej nebrala.
ALE: podle mě nejlepší benzín dělá Honda, doporučuji 1.8 i-VTEC, má ho kamarád v Accordu a jezdí prakticky jen dálnice, spotřeba cca 6,5-7l, což je paráda!!, vzhledem k tomu jak je motor živý a docela silný. Tento motor najdeš i v Civicu UFO, který má kufr přes 400l.
R.Megane III 1.6 občas používám a je to opravdu komforní auto, dobře odhlučněné, s jednou vadou, motory 1.6 mají divně naladěný plynový pedál, takže první 2cm se skoro nic neděje, měl jsem dva kusy už a oba dělaly to samé. Určitě si to vyzkoušej, je možné že časem to R. poladil. Bohužel s 1.6 jsem nedokázal jezdit úsporně ani na okresce, pořád to bylo nad 7l, což i Focus dokáže kolem 6l.
A naopak motor 1.5 DCI mě vyloženě bavil, táhne zběsile, je celkem tichý a není problém s klidnou povahou jezdit do 5l. Pokud i dáš pozor na jakési "šály", nic zákeřného ten motor nemá.
Jinak Kia Ceed I fl mám zkušenost s motorem 1.4 a jede velmi dobře, spotřeba se dá dlouhodobě držet na 6l. Švagr má i30 I s tímto motorem, najeto přes 200tis.km a zatím vše ok. Majitel autopůčovny si ten Ceed velmi pochvaluje, co týká spolehlivosti. Pohodlí a odhlučnění VW nebo Renaultu však nedosahuje.
A teď ještě ten můj Focus II fl. Duratec 1.6 74kw. První věc, to auto se prostě nekazí. Možná je to dáno tím, že Duratec vyvíjel Ford s Yamahou, nevím... Životnost motoru, převodovky, spojky, výfukové soustavy a zejména podvozku je na vysoké úrovni.
Bohužel, na dálnici je hlučný, mám pocit, že až Focus III 1.6 Ti-VCT je konečně dobře odhlučněný.
Takhle, při 130 km/h není hlučný jako např. moje bývalá Fábie II HTP nebo otcův Roomster 1.4 MPI, ale příjemné jako Jetta nebo Accord nebo Megane III to není. Pokud jezdím do cca 125km/h je vše ok, ale výše už je docela hluk.