Michal napsal:
Nějaký pán na auto.cz tvrdil, že zadokolka nikdy nebude mít tolik gripu v zatáčkách jako předokolka... zajímavé.
Petr-Tipcars: Ono to bude malinko složitější. Není každá předokolka stejná, to samé se zadokolkami. U předokolky můžete mít situaci, kdy přední náprava je poměrně hodně zatížená motorem, navíc je to poháněná náprava a navíc při změně směru při hodně dopředu předsazeném motoru do poslední chvíle nepocítíte problém díky přeposilovanému posilovači řízení. Pak se může stát, že jdete ani nevíte jak po tečně ven, grip negrip. Prostě utržený předek se zachraňuje obtížně. U zadokolky platí zpravidla, že do zatáček zpočátku nejdete pod plynem, naopak si před ní brzdou lehce snížíte nájezdovou rychlost, otáčky zařazeného kvaltu ale musí zůstat akceschopné a v momentu, kdy zatáčku "narovnáte" už zase dáváte plný plyn. Když to přepísknete, ujede Vám zadek, sklouznete se, což je zábavné, ale při jízdě na čas je smyk zpravidla nevýhodný. U zadokolky máte tu výhodu, že náprava, co zatáčí, se nepere s výkonem, to znamená, že celkem přesně víte, co se děje vepředu a podle pozadí zase víte, co se děje vzadu...Takže pán může mít pravdu, ale záleží na tom, jaká dvě auta přesně porovnává...záleží na více aspektech, než jen koncepce pohonu:předek/zadek (zatížení náprav, umístění motoru ve vztahu k táhlům řízení...) a ve finále zpravidla rozhodující roli hrají gumy. Aby se to vůbec dalo porovnávat, musela by obě auta mít stejný rozměr/značku gum a stejně sjetý vzorek.