Karel - TipCars.com napsal:
Dobrý den. Tento problém se objevuje u poměrně velkého počtu vozů a ve velké části případů bývá na vině vadný snímač otáček klikového hřídele. Nejčastěji po zahřátí vykazuje nesprávné hodnoty a motor potom buď sám zhasne, nebo po zhasnutí nejde znovu nastartovat (signál z čidla je pro běh motoru nezbytný). Jak motor vychladne, lze jej opět nastartovat. Další možností může být vadný snímač teploty chladící kapaliny.
Jenže na to aby se odhalilo čím to je by to auto musel někdo napojit na diagnostiku. Ale kdepak v ČR, kdepak nějaká diagnostika. V autech pro ČR by tu diagnostickou zásuvku nemusel výrobce vůbec instalovat a významně by ušetřil. Většina lidí "diagnostikuje" tak, že se zeptá v hospodě nebo na internetu čím to může být a pak mění jeden díl po druhém. Když se to nepovede, auto se prohlásí za "furtseseroucí" a prodá se do bazaru. Tam si jej koupí další nešťastník a celá historie se opakuje.
Blbé je, že když se semtam někdo odhodlá a odveze auto do originálního servisu své značky, tak tam sice mají diagnostiku i veškeré vybavení, ale bohužel často také nekvalifikované "odborníky" s minimálními zkušenostmi, kteří byli přijati na základě jediného parametru. Byli nejlevnější.
Rada: zkuste v místě svého bydliště najít dobrý autoservis zabývající se zejména vozy Renault (nemusí to být originální servis). Tady kde žiju já (střední morava) takový je, majitel má cca 12 let zkušeností z originálního servisu značky, mají veškeré vybavení a cena za hodinu diagnostické práce je 300 Kč. Tím chci jen říct, že najít servis který je dobrý a není předražený jde.