anonym napsal:
Za prvé - nechápu jaký má smysl srovnávat auto s Euro 1 a Euro 4, nehledě nato, že mezi Fabii a R5 je přímo propastný rozdíl v hmotnosti a z toho plynoucí pasívní bezpečnosti a bohužel dané za to je i spotřeba.
Druhá věc, která mi přijde jako nesmysl je, že koncový díl výfuku vydržel 17 let.
Třetí věc je toi, že nějaké údaje palubního počíátače ve 140 km/h nejsou vůbce relaventní, pro celkovou spotřebu.
PS: Fabii HTP nemám, R5 jsem donedávna občas jezdil. Na svou dobu svělé auto, ale dneska j...
Ano, R5 je jistě za zenitem, ale já jsem se přece zmínil jen otom, že spotřeba je věc záludná! Některé motory prostě jedou/nežerou a některé naopak. Spotřeba 8,6 nebyl míněná při 140km/h, a jako dlouhodobá průměrná. Jezdím 33% město, 33%D, 33% okresky. Jen jsem chtěl podotknout, že s Fábií neumím prostě jezdit svižně, vyloženě mně nestačí, nedá se stím nikoho předjet, není žádna akcelerace, žádná výkonová rezerva, 140 je opravdu max, co to jede. Nemyslím doůl z kopce, to jsem jel i 142. Jen ta spotřeba je prostě dle mého soudu neúnosná a neodpovídá výkonu. Ale mám přátelé na mysli pořát jen tu jednu F1,2HTP!!! S 1,4 sem byl celkem spokojen, spotřeba byla cca7. A dále jsem chtěl vyzdvihnout tu skutečnost, že s některými vozy, těžkým vozy s relativně silnějším motorem, kde výkon podle mně stačí, se dá jezdit za těch 6,5-7,8. Nikomu nic nevnucuji, ale tohle je opravdu neoddiskutovatelný fakt. Mám ověřeno i ze spousty jiných vozů. Copak třeba R laguna 1G 2L? cca8L, stařičký R21 2,2L cca 9L (ale to svezení!!!), R21 1,7L cca7L. Já vím, že je to hodně o noze na pedálu, ale věřte mně, že jezdím naprosto normálně, považuji se za průměr. Nejezdím na doraz, při rozjezdu nepotřebuji odtrhnout kus silnice (to ona zvládá celkem úspěšně sama), nemusím předjíždět za každou cenu. Ale zase klidně jezdím i 200, když to situace umožňuje, a určitě nikoho na křižovatkách nezdržuji. Po Práglu, Brně či Ostravě se také neumím zrovna courat-prostě opravdu průměr. A ty moje spotřeby s různými auty mně někdy dost překvapují. Toť vše.