Borik2 napsal:
Recenze čtivá, nicméně tento vůz já vnímám rozporuplně. na jednu stranu hračka do města - zde ho toleruji, ale na stranu druhou - na dálnici nemá co dělat. Občas jezdím s kamarádovou R5 (spíše jezdil jsem) a na dálku to je bída. Spotřeba OK, ale vážnější kolize bude znamenat vážné zdravotní problémy. Na dnešní provoz absolutně NE. Neříkám jezdit v tanku, ale když si představím např. střet Fábie s R5 - nechtěl bych být v R5. Stejně tak nepochopím š120 na dálnici.
Je to vždy o řidiči, podle mne zase nemají na silnicích co dělat magoři ohrožující ostatní neúměrně vysokou rychlostí a je mi jedno, jestli jsou v "limitu" (viz poslední velká bouračka na D1). Ale k autu, R5 je typický Renault té doby, stejně jako R19 a R21 je to lehké auto s opravdu malou spotřebou, pohodlný, se slušnou akcelerací na křižovatce, protože motory jdou pěkně odspoda. Ale s horší bezpečností pro posádku, nic moc brzdami ale určitě jezdí po silniích spousta horších aut. Už jek kvůli korozní odolnosti na tom budou tato auta líp než stejně staré Opely, Fordy neboi VW. rzr