Tomi71 napsal:
Nikdo nereaguje? Sestře se stále líbí Scénic, já i přes známého tvrdím, že Opely mají oproti Renaultu min. lepší podvozek, což mám i od znémho, který provozuje geometrii. Já jsem jí říkal, aby do svého výběru zahrnuli i Ford C-Max, že dělají chybu, protože říkali, že Forda ne a švagr dokonce řekl Fordem tam, vlakem zpátky, což jspu bláboly... Já se informoval i u dovozce, která nám dovezl Toyotu Corollu Verso z Německa a ten mi dokonce řekl, že Ford C-Max je z těch 4 uvedených jednoznačně nejlepší auto po všech stránkách, doporučil benzín 1.6, sestra se švagrem nechtějí diesel a ani LPG. Někde tu byly články a postřehy, že 1.6. motor nestačí a že 1.8 je lepší volba, musím ještě pročíst. Tak co, už se někdo chytne a něco napíše??? Tatka jim doporučval Verso nebo VW Touran, lae těch je málo a jsou cenově výš...
Sestra si vybrala 3 auta, ale jaksi tu chybí informace, v jakém režimu hodlá to budoucí auto používat a co od něj očekává. Už na první pohled tam nezapadá meriva, která je velikostně o kategorii menší než zbylá dvě auta. A ani jedno z těch zbylých bych si osobně nekoupil - relativně nízká cena, bazar, alternativní palivo. Pokud je CNG u zafiry tovární, tak snad ještě. Ale je v okolí plnička? Bude to jezdit po dálnici? Kolik to najede ročně?
Z dalších alternativ - v autorizovaných servisech Fordu jsem zažíval pekelná muka a někdo tu v jiném tématu nedávno popisoval zkušenosti velmi podobné, ale tak stará plechovka už asi autorizák navštěvovat nebude. C-Max je derivátem Fordu Focus, což mu dává teoreticky slušný základ. V praxi se pak objevují jen takové ty klasické malé otravné blbosti jako praskající svorky výdechů klimatizace, výdechy se mění jako celek (s prasklou svorkou se nedají nestavit/regulovat) a oficiální servisní postup říká, že se kvůli toho musí demontovat celá palubní deska - reálně servisák výdech vypáčí šroubovákem. Touran má výchozí základ v užitkovém autě, přesto si ho známý, který si toto auto několikrát bral z půjčovny, pochvaloval. Na mě je to ve srovnání s jinými vozy značky uskákaná koza s otřesnými materiály v interiéru.
Zbývá verso - a za to bych si klidně připlatil na rozdíl od tourana, ev. ještě další francouzská alternativa Citroen C4 (Grand) Picasso. Při tlaku na nízkou cenu a požadavku na alternativní palivo CNG bych ještě zvážil faceliftovaný Fiat Multipla Natural Power, což je geniálně vymyšlené auto, které ale vzhledově leckomu nesedne. Ostatně když je ve výběru meriva, mohl by stačit i roomster s motorem 1.4 16V.
Pozastavil bych se i nad tím, co je rodinné auto. Mnohokrát zde padlo, že pokud jde o celkový prostor, je lepší klasický kombík (mezi kterými se dá za 100 tisíc už celkem vybírat). Problém nastává, pokud je ale nutné do auta dát třeba 3 dětské sedačky.
A v neposlední řadě bych auto do 100 tisíc nekupoval v bazaru, ale od soukromníka. Ten bazar z něčeho žít musí a na autě si přirazí minimálně 20 tisíc, čemuž odpovídá stav auta. Průměrná cena ojetin v ČR dnes přesahuje 200 tisíc, ale to neznamená, že si marži z levných aut neberou, nebo si ji nějak dramaticky krátí. Je to byznys, ne charita.