0
zpět
 

diskuze k tématu: Renault Scénic 1.5 dCi a zkušenosti majitele po třech letech

kategorie zařazení tématu: francouzská vozidla
Roman AX
počet příspěvků134
datum registrace09.12.2011
Středa 14.08.2013 06:59, skvělý kupující
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Středa 14.08.2013 09:00, RE: skvělý kupující
Roman AX napsal:
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.


Naprostý souhlas.
Proč si člověk kupující ojetinu nezjistí ani základní informace je mi záhadou. Přidírání klikových ložisek u silnějších variant 1,5 i 2,0 dci je poměrně známý problém. Renault doporučuje výměnu ložisek po 120 tisících u 1,5dci a 150 tisících u 2,0 dci. Je to sice nemilé, ale motory jinak drží bez problémů a oprava není moc drahá.
reagovat
Pepe
počet příspěvků1136
datum registrace09.05.2007
Středa 14.08.2013 22:04, RE: skvělý kupující
Roman AX napsal:
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.


Šálek nebo šála, to je přeci úplně jedno! Naleju si kafe do šály, a když zafouká ze strnišť, omotám si šálek kolem krku...
reagovat
Muroň
počet příspěvků71
datum registrace10.06.2008
Čtvrtek 15.08.2013 16:29, RE: skvělý kupující
Pavlik napsal:
Roman AX napsal:
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.
Naprostý souhlas. Proč si člověk kupující ojetinu nezjistí ani základní informace je mi záhadou. Přidírání klikových ložisek u silnějších variant 1,5 i 2,0 dci je poměrně známý problém. Renault doporučuje výměnu ložisek po 120 tisících u 1,5dci a 150 tisících u 2,0 dci. Je to sice nemilé, ale motory jinak drží bez problémů a oprava není moc drahá.


A v jaké komunitě je to známý problém? Podle mě většína majitelů těch motorů, co je mají odnova, o tom netuší. Jestli to není v servisním plánu a v servise jim to vyloženě nedoporučí, tak to mění až tehdy, když se jim motor přidře. Člověk, co kupuje ojetinu, by si o tom motoru pochopitelně měl zjistit co nejvíc, ale ne každý má známé mechaniky specializované na dCi nebo ho nebaví pročítat diskusní fóra.
reagovat
rohYpnol
počet příspěvků41
datum registrace22.09.2008
Pátek 16.08.2013 16:24, RE: skvělý kupující
Muroň napsal:
Pavlik napsal:
Roman AX napsal:
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.
Naprostý souhlas. Proč si člověk kupující ojetinu nezjistí ani základní informace je mi záhadou. Přidírání klikových ložisek u silnějších variant 1,5 i 2,0 dci je poměrně známý problém. Renault doporučuje výměnu ložisek po 120 tisících u 1,5dci a 150 tisících u 2,0 dci. Je to sice nemilé, ale motory jinak drží bez problémů a oprava není moc drahá.
A v jaké komunitě je to známý problém? Podle mě většína majitelů těch motorů, co je mají odnova, o tom netuší. Jestli to není v servisním plánu a v servise jim to vyloženě nedoporučí, tak to mění až tehdy, když se jim motor přidře. Člověk, co kupuje ojetinu, by si o tom motoru pochopitelně měl zjistit co nejvíc, ale ne každý má známé mechaniky specializované na dCi nebo ho nebaví pročítat diskusní fóra.


Přesně tak. Sice se nemám za odborníka, ale nějaké povědomí přecijen snad mám a pro mě relativní novinka. Sice je pravda, že jsem se o tento motor nikdy podrobněji nezajímal ale je pravda, že zvěsti o KO 1.5 dCi jsem zaznamenal, třeba i z Nissanů Qashqai. Přesto jsem 1.5 dCi měl ve škatulce "jeden z mála dieselů, o kterých by se možná vyplatilo uvažovat". Nyní už u něj mám červený vykřičník. Díky.

A je fakt, že většina zájemců nekupuje stylem, že vleze na internet a začne prohledávat fóra atp. Navíc nevím, co jako laik udělal podle některých zde tento majitel špatně? Zřejmě si nechal vůz prověřit v autoriz. servisu, uvedl, že vůz absolvoval veškeré předepsané úkony... Že mu tento "detail" neřekli v Renault servisu je bohužel fušeřina a neodbornost toho servisu, ale možná už jásali z budoucího klienta ...

Zeptal bych se autora, jestli to bylo Opportunity, Jih nebo Pokorný?

Jinak docela pěkný článek, sice postrádám nějakou osnovu, která by dala článku hlavu a patu, ale i tak dobré, určitě zazněly přínosné informace a to je, oč tu běží především.
reagovat
Pavlik
počet příspěvků1328
datum registrace09.10.2008
Pátek 16.08.2013 19:48, RE: skvělý kupující
rohYpnol napsal:
Muroň napsal:
Pavlik napsal:
Roman AX napsal:
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.
Naprostý souhlas. Proč si člověk kupující ojetinu nezjistí ani základní informace je mi záhadou. Přidírání klikových ložisek u silnějších variant 1,5 i 2,0 dci je poměrně známý problém. Renault doporučuje výměnu ložisek po 120 tisících u 1,5dci a 150 tisících u 2,0 dci. Je to sice nemilé, ale motory jinak drží bez problémů a oprava není moc drahá.
A v jaké komunitě je to známý problém? Podle mě většína majitelů těch motorů, co je mají odnova, o tom netuší. Jestli to není v servisním plánu a v servise jim to vyloženě nedoporučí, tak to mění až tehdy, když se jim motor přidře. Člověk, co kupuje ojetinu, by si o tom motoru pochopitelně měl zjistit co nejvíc, ale ne každý má známé mechaniky specializované na dCi nebo ho nebaví pročítat diskusní fóra.
Přesně tak. Sice se nemám za odborníka, ale nějaké povědomí přecijen snad mám a pro mě relativní novinka. Sice je pravda, že jsem se o tento motor nikdy podrobněji nezajímal ale je pravda, že zvěsti o KO 1.5 dCi jsem zaznamenal, třeba i z Nissanů Qashqai. Přesto jsem 1.5 dCi měl ve škatulce "jeden z mála dieselů, o kterých by se možná vyplatilo uvažovat". Nyní už u něj mám červený vykřičník. Díky.A je fakt, že většina zájemců nekupuje stylem, že vleze na internet a začne prohledávat fóra atp. Navíc nevím, co jako laik udělal podle některých zde tento majitel špatně? Zřejmě si nechal vůz prověřit v autoriz. servisu, uvedl, že vůz absolvoval veškeré předepsané úkony... Že mu tento "detail" neřekli v Renault servisu je bohužel fušeřina a neodbornost toho servisu, ale možná už jásali z budoucího klienta ...Zeptal bych se autora, jestli to bylo Opportunity, Jih nebo Pokorný?Jinak docela pěkný článek, sice postrádám nějakou osnovu, která by dala článku hlavu a patu, ale i tak dobré, určitě zazněly přínosné informace a to je, oč tu běží především.


Docela bych se divil, kdyby o uvedeném problému značkový servis neinformoval. Mě na doporučenou výměnu ložisek upozornil jak autorizovaný servis, tak značkový autorizovaný servis mimo síť Renault.
reagovat
stanikk
počet příspěvků61
datum registrace06.05.2013
Pátek 23.08.2013 17:32, Nevím. Nevím...
... ale nacpat do auta za dva roky 90 kKč mi přijde docela dost... docela by mě zajímali zkušenosti jiných uživatelů s takovým typem vozu.
reagovat
mirous.j
počet příspěvků1
datum registrace16.10.2013
Středa 16.10.2013 21:12, Pravdivost informace
Chtěl bych všem co zde čtou tento můj článek říci, že skutečně nejsem žádný znalec problematiky automobilových motorů a jiných částí vozu. Jsem jen velmi zaměstnaný člověk,potřebující svůj vůz ke každodennímu dojíždění. Chápu tedy, že na mě někdo může pohlížet jako na úplného"diletanta" - tedy neodborníka v těchto věcech. Chtěl jsem tímto krátkým článkem pravdivě upozornit na rizika ,se kterými jsem se musel potýkat po koupi ojetého vozu Renault Scénic II. Každý z vás může mít jiné zkušenosti,to je jasné.Je zde ale jedna věc na kterou zde narážím a je specialitou v ČR.Tedy neinformování kohokoliv o skutečném stavu věcí.Opět mě někdo může nazvat "naivním", ale již při koupi v auto-bazaru mi byly zamlčeny informace o technickém stavu vozu. Byly odhaleny až v autorizovaném servisu Brno-Jih, kde jsem byl celou dobu velmi spokojeným zákazníkem. To že jsem nebyl informován o výměně šálků v motoru v servisu Renault - v servisním rozpisu nebylo o takové výměně ani slovo a mě skutečně nenapadlo se na tohle zeptat. Poněvadž jak tady někdo píše - jsem si to měl asi zjistit sám, nějak si to vycucat z prstu. Holt jsem přiliš spoléhal na pravdivost údajů mi sdělených. Mám známého s Renaultem,který dopadl stejně jako já s rozsypaným motorem 1,5 dci po 100 000 Km.Také o tomto problému nevěděl - vůz Renault Megane(r.v. 2008).Tak se můžu jen ptát, podléhají některé vozy Renault tak brzy skáze,co se týče použitých materiálů?Zatím mi vychází že ano, ale Renaultů jezdí a bude jezdit spousta,takže rozhodně neháži všechny vozy Renault do jednoho pytle.Přeji všem spokojeným uživatelům značky Renault, aby neměly takové potíže jako já a aby najezdili spousty bezproblémových kilometrů. Já jsem to štěstí s ojetým vozem Renault Scénic II bohužel neměl......
reagovat
Kubuš
počet příspěvků4
datum registrace09.04.2014
Čtvrtek 10.04.2014 17:43, RE: skvělý kupující
Pavlik napsal:
rohYpnol napsal:
Muroň napsal:
Pavlik napsal:
Roman AX napsal:
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.
Naprostý souhlas. Proč si člověk kupující ojetinu nezjistí ani základní informace je mi záhadou. Přidírání klikových ložisek u silnějších variant 1,5 i 2,0 dci je poměrně známý problém. Renault doporučuje výměnu ložisek po 120 tisících u 1,5dci a 150 tisících u 2,0 dci. Je to sice nemilé, ale motory jinak drží bez problémů a oprava není moc drahá.
A v jaké komunitě je to známý problém? Podle mě většína majitelů těch motorů, co je mají odnova, o tom netuší. Jestli to není v servisním plánu a v servise jim to vyloženě nedoporučí, tak to mění až tehdy, když se jim motor přidře. Člověk, co kupuje ojetinu, by si o tom motoru pochopitelně měl zjistit co nejvíc, ale ne každý má známé mechaniky specializované na dCi nebo ho nebaví pročítat diskusní fóra.
Přesně tak. Sice se nemám za odborníka, ale nějaké povědomí přecijen snad mám a pro mě relativní novinka. Sice je pravda, že jsem se o tento motor nikdy podrobněji nezajímal ale je pravda, že zvěsti o KO 1.5 dCi jsem zaznamenal, třeba i z Nissanů Qashqai. Přesto jsem 1.5 dCi měl ve škatulce "jeden z mála dieselů, o kterých by se možná vyplatilo uvažovat". Nyní už u něj mám červený vykřičník. Díky.A je fakt, že většina zájemců nekupuje stylem, že vleze na internet a začne prohledávat fóra atp. Navíc nevím, co jako laik udělal podle některých zde tento majitel špatně? Zřejmě si nechal vůz prověřit v autoriz. servisu, uvedl, že vůz absolvoval veškeré předepsané úkony... Že mu tento "detail" neřekli v Renault servisu je bohužel fušeřina a neodbornost toho servisu, ale možná už jásali z budoucího klienta ...Zeptal bych se autora, jestli to bylo Opportunity, Jih nebo Pokorný?Jinak docela pěkný článek, sice postrádám nějakou osnovu, která by dala článku hlavu a patu, ale i tak dobré, určitě zazněly přínosné informace a to je, oč tu běží především.
Docela bych se divil, kdyby o uvedeném problému značkový servis neinformoval. Mě na doporučenou výměnu ložisek upozornil jak autorizovaný servis, tak značkový autorizovaný servis mimo síť Renault.


Já mám od nova scenic 1.5dci. Dnes má 4 roky a najeto přesně 208.000km Pravidelně měním olej, snažím se netankovat na no name pumpách. Za studena ho netočím, na dálnici dochlazuju, ale jinak, když je v provozní teplotě, tak ho nijak nešetřím.
Auto je v super stavu, minulý týden jsem ho měl u kamaráda v servisu a dělali jsme technickou, tak jsme ho docela prolezly.
Jediné investice za celou dobu provozu byli do spotřebních věcí (akorát zadní kotouče jsou docela palba) a jednou mi odešla hadice od klimy(cca 2.500,-) ve 170.000km
S autem jsem spokojený nad míru, a na doporučení garážmistra nechám příští týden udělat preventivně šály na klice, což je cca za 3.000,- (olej dám zpátky, je tam asi 1.000 km)
Podotýkám, že nejsem nějaký fanda Renault, ale mám vlastní zkušenost, (do firmy jsem koupil 2 Trafficy) a ta je výborná. Ale asi je to kus od kusu, jako u každé značky.

reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.