Muroň napsal:
Pavlik napsal:
Roman AX napsal:
Je radost narazit na takového kosa. Tomu bych prodal i moje Clio 1,5 dCi, které má najeto 208 tisíc po deseti letech jako voňavku s 90 tisíci. Navíc má v pořádku šálky i hrnečky.
Naprostý souhlas. Proč si člověk kupující ojetinu nezjistí ani základní informace je mi záhadou. Přidírání klikových ložisek u silnějších variant 1,5 i 2,0 dci je poměrně známý problém. Renault doporučuje výměnu ložisek po 120 tisících u 1,5dci a 150 tisících u 2,0 dci. Je to sice nemilé, ale motory jinak drží bez problémů a oprava není moc drahá.
A v jaké komunitě je to známý problém? Podle mě většína majitelů těch motorů, co je mají odnova, o tom netuší. Jestli to není v servisním plánu a v servise jim to vyloženě nedoporučí, tak to mění až tehdy, když se jim motor přidře. Člověk, co kupuje ojetinu, by si o tom motoru pochopitelně měl zjistit co nejvíc, ale ne každý má známé mechaniky specializované na dCi nebo ho nebaví pročítat diskusní fóra.
Přesně tak. Sice se nemám za odborníka, ale nějaké povědomí přecijen snad mám a pro mě relativní novinka. Sice je pravda, že jsem se o tento motor nikdy podrobněji nezajímal ale je pravda, že zvěsti o KO 1.5 dCi jsem zaznamenal, třeba i z Nissanů Qashqai. Přesto jsem 1.5 dCi měl ve škatulce "jeden z mála dieselů, o kterých by se možná vyplatilo uvažovat". Nyní už u něj mám červený vykřičník. Díky.
A je fakt, že většina zájemců nekupuje stylem, že vleze na internet a začne prohledávat fóra atp. Navíc nevím, co jako laik udělal podle některých zde tento majitel špatně? Zřejmě si nechal vůz prověřit v autoriz. servisu, uvedl, že vůz absolvoval veškeré předepsané úkony... Že mu tento "detail" neřekli v Renault servisu je bohužel fušeřina a neodbornost toho servisu, ale možná už jásali z budoucího klienta ...
Zeptal bych se autora, jestli to bylo Opportunity, Jih nebo Pokorný?
Jinak docela pěkný článek, sice postrádám nějakou osnovu, která by dala článku hlavu a patu, ale i tak dobré, určitě zazněly přínosné informace a to je, oč tu běží především.