0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaký koupit spolehlivý vůz do 150tis.Kč?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, francouzská vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 12:42, Japonci
Pokud se vybere technicky zachovalá japonská ojetina (nikoli novější Nissan, ale spíš Honda, Mazda, Mitshubishi), pak bude náročnost na provoz auta přibližně stejná jako u nového auta, ale je potřeba mít někoho kdo se v těch autech vyzná. I šikovný mechanik který vám už 10 let servisuje starou Škodovku dokáže na takovém autě udělat víc škody než užitku. Japonci jsou na údržbu a provoz nenáročná auta, ale pokud už na tu údržbu a případné opravy dojde, musí se to udělat pořádně a především u někoho kdo ví co dělá (tím třeba u Hondy odpadají všechny značkové servisy v ČR), jinak může to auto přidělat majiteli poměrně hodně vrásek na čele. Nevýhodou je druhovýroba dílů, která na japonce prostě v určitých ohledech není a také fakt, že do těchto aut se kvůli riziku následných oprav vůbec nevyplatí cpát díly které seženete na vrakovišti nebo jako nejlevnější druhovýrobu. Vidím to denně v servisu, až 70% majitelů do svých aut cpe to nejlevnější co někde seženou, japonec jim potom není vhod, protože při osazení větší skupinou takových dílů se z toho auta stane nepojízdný vrak během pár měsíců
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 13:06, RE: Japonci
Rover623 napsal:
Pokud se vybere technicky zachovalá japonská ojetina (nikoli novější Nissan, ale spíš Honda, Mazda, Mitshubishi), pak bude náročnost na provoz auta přibližně stejná jako u nového auta, ale je potřeba mít někoho kdo se v těch autech vyzná. I šikovný mechanik který vám už 10 let servisuje starou Škodovku dokáže na takovém autě udělat víc škody než užitku. Japonci jsou na údržbu a provoz nenáročná auta, ale pokud už na tu údržbu a případné opravy dojde, musí se to udělat pořádně a především u někoh...
Ano přesně tak to je, ale my se bavíme o "zánovním" autě, kde výběrem lze nutnost negarančního servisu snížit na minimum. Je potřeba taky rozeznávat levný servis často a drahý málo. Osobně raději málo a dráž, než často a levně
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 13:50, RE: Japonci
Rover623 napsal:
Pokud se vybere technicky zachovalá japonská ojetina (nikoli novější Nissan, ale spíš Honda, Mazda, Mitshubishi), pak bude náročnost na provoz auta přibližně stejná jako u nového auta, ale je potřeba mít někoho kdo se v těch autech vyzná. I šikovný mechanik který vám už 10 let servisuje starou Škodovku dokáže na takovém autě udělat víc škody než užitku. Japonci jsou na údržbu a provoz nenáročná auta, ale pokud už na tu údržbu a případné opravy dojde, musí se to udělat pořádně a především u někoh...
Nissan bych nezatracoval, třeba Note by asi vyhovoval...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 15:25, Článek
Poněkud v článku postrádám odpověď na to, na co se paní ptala. Jako řada žen vybírala podle toho, co se jí líbí. V tom má asi jasno. Z aut, na které se ptala, jsou v článku rozebrány 2, třetí odvrhnuto a ostatní úplně chybí. Myslím, že pokud by paní zajímala corsa, asi by to řekla. Naopak o cliu nebo grande puntu neví nic. A když už teda alternativa, tak mezi ženami oblíbený yaris by určitě taky nebyl od věci.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 15:42, Ford Fusion
Ford Fusion 1,4 16 V nebo 1,6 16V - jednoduché, spolehlivé, dobře vybavené již v základu. Hlavně servisně a finančně nenáročné auto. Auto dělník.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 20:43, Vyber auta
Ja osobne bych volil nejake 2 - 4 roky stare auto v dobrem stavu, da se na takovem aute dost usetrit a presto servis a spolehlivost u takto "mladeho" auta nebude nijak narocna. Grande Punto, Corsa C nejsou vubec spatna auta kdyz se vybere vhodny motor. Jak autor zminil ani auta jako Astra, golf ci Focus nejsou uplne k zahozeni. Pokud pani nema vylozene znameho servisaka tak to neni zadny problem, staci jakykoli mensi servis co nevypada jak JZD ale zase aby nebylo vse pomalu vykladano zlatem...proste zlata stredni cesta a hodny soused urcite poradi kde je v okoli nejaky rozumny autoservis......pokud by pani chtela jeste nejak rozebrat alternativy ci nejak pomoct s vyberem vozu tak at se mi ozve na [email protected]
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 20:43, RE: Ford Fusion
hum34 napsal:
Ford Fusion 1,4 16 V nebo 1,6 16V - jednoduché, spolehlivé, dobře vybavené již v základu. Hlavně servisně a finančně nenáročné auto. Auto dělník.
Já to auto mám a už bych si ho znova nekoupil. Kór, pokud by jej měla paní vozit do autorizovaného servisu. Můj kus rozhodně není spolehlivý a zlobí na něj ty "maličkosti", co dokážou při cestě otrávit celý den (například rozvrzané sedadlo řidiče při 50 tkm, přičemž auto mám od novoty a svou vahou jsem lehčí než polovina dnešních oplácaných náctiletých holek; nebo vrzající těsnění dveří, které výrobce odmítl reklamovat a řešit, protože nebyla vadná série; vadné řazení od výroby, rovněž nevyreklamovatelné, už je jen perlička). Ne, fusion ne, nikdo neví, který je ten páteční z konce šichty (asi jako ten můj).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 16.12.2011 21:59, RE: VW Polo
dagošek napsal:
No zrovna teda 1,4 16V nepovažuji za spolehlivou záležitost,uspává se egr.,regulace volnoběhu a ze spotřebou to taky není zázrak,co takhle poslední 206ka.1,4 8V je vychataná a naprosta spolehlivá.
1,4 16V je na VW pomery dobry motor s velmi rozumnou spotrebou ve meste (cca 7l), diky kratkemu zprevodovani je i pomerne zivy, ale na dalnici je schopen si vzit to co sestivalec od BMW. Oprava EGR je jednoducha a za par korun, trochu nebezpecnejsi je ucpane odvetravani klikove skrine a cvakajici ventily - ted mam zrovna jeden rozebrany na dilne. Oproti konkurenci je i vyssi spotreba oleje. Co me ale docela prekvapilo, tak je draha vymena rozvodu. Jenom material v nakupkach vysel na 6 tis. - jsou, tam dva remeny, dva napinaky, vodni pumpa...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 17.12.2011 10:12, RE: VW Polo
Antonín Kunst napsal:
1,4 16V je na VW pomery dobry motor s velmi rozumnou spotrebou ve meste (cca 7l), diky kratkemu zprevodovani je i pomerne zivy, ale na dalnici je schopen si vzit to co sestivalec od BMW. Oprava EGR je jednoducha a za par korun, trochu nebezpecnejsi je ucpane odvetravani klikove skrine a cvakajici ventily - ted mam zrovna jeden rozebrany na dilne. Oproti konkurenci je i vyssi spotreba oleje. Co me ale docela prekvapilo, tak je draha vymena rozvodu. Jenom material v nakupkach vysel na 6 tis. - jso...
hele, s těma cenama.. rozvody se daj sehnat v nemecke prvovyrobe za 3000 bez vodni pumpy, s pumpou za necely 4000.. a to je bez slevy... takze klid.. jinak tento motor 1.4 16V 63kW mam ve fabii combi, najeto 5000km spotřeba prumer 6,5 l/100km, jezdím s tím denne 55km do práce mesto i mimo mesto.. pri rychlosti 100km toci motor 2800 otacek. rozhodne lepsí volba nez problemove Tsi a daleko lepsi nez HTP.. a to, že musím udělat rozvody v 90 000 km mě u nového auta vůůbec netrápí.. dle mého nájezdu 15 000km za rok je budu dělat za 5 let minimálně..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 17.12.2011 10:15, RE: VW Polo
dagošek napsal:
No zrovna teda 1,4 16V nepovažuji za spolehlivou záležitost,uspává se egr.,regulace volnoběhu a ze spotřebou to taky není zázrak,co takhle poslední 206ka.1,4 8V je vychataná a naprosta spolehlivá.
každý motor má svoje mouchy a vyžaduje určité opravy..a netvrd tu, že existuje v dané cenové relaci motor, do kterého po cca 200 000 km leješ jen benzín a měníš olej , brzdovku a fridex... rozumbrado..
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 17.12.2011 10:57, RE: VW Polo
gottak napsal:
Polo ze nema prijatelnou benzinovou motorizaci? A co treba 1.4 16V, spolehlivy motor s vydrzi, 55kW nebo 63kW , co najezdi 400tisic?? To pan redaktor nevi???
Měl jsem ten motor před 4 lety v 55kW verzi v krátké fabii a ve spojení s automatem žral po městě 10-12 litrů. Když jsem to auto kupoval, mělo najeto 16 000 km, takže už by si spotřeba měla sednout, ale ani v 25 tisících to dolů nešlo, tak jsem fabku poslal dál. Celkem by mě zajímalo, kolik stejné auto žere s manuálem. 1.4 MPI 50 kW mi brala tak 8 a HTP 40 kW 7-8, tam se pohybuju i s dvojkovou fabkou s 1.4 63 kW v manuálu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 18.12.2011 23:08, Swift? Yaris? atd ?
Thalia je taková méně šťastná, prostě lepší Lada Kalina. Japonská auta nižších tříd nemají ten správný image a sex appeal. Nicméně z pohledu uživatele se nejeví vůbec špatně ať chceme nebo ne. Nechal bych si finanční rezervu 10-20 tis (provoz auta není jen nákup+benál) a kolem 130tis koupil Suzuki Swift, Yarise nebo podobné.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 08:31, RE: Ford Fusion
Giorgio napsal:
Já to auto mám a už bych si ho znova nekoupil. Kór, pokud by jej měla paní vozit do autorizovaného servisu. Můj kus rozhodně není spolehlivý a zlobí na něj ty "maličkosti", co dokážou při cestě otrávit celý den (například rozvrzané sedadlo řidiče při 50 tkm, přičemž auto mám od novoty a svou vahou jsem lehčí než polovina dnešních oplácaných náctiletých holek; nebo vrzající těsnění dveří, které výrobce odmítl reklamovat a řešit, protože nebyla vadná série; vadné řazení od výroby, rovněž nevyrekla...
Souhlasím, Fordy Fusiony máme ve firmě od nového a tak problémové auto jsme snad ještě neměli, cívky zapalování, katalyzátor, svítící kontrolka motoru, pořád něco na všech 4 kusech.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 10:50, RE: VW Polo
Giorgio napsal:
Měl jsem ten motor před 4 lety v 55kW verzi v krátké fabii a ve spojení s automatem žral po městě 10-12 litrů. Když jsem to auto kupoval, mělo najeto 16 000 km, takže už by si spotřeba měla sednout, ale ani v 25 tisících to dolů nešlo, tak jsem fabku poslal dál. Celkem by mě zajímalo, kolik stejné auto žere s manuálem. 1.4 MPI 50 kW mi brala tak 8 a HTP 40 kW 7-8, tam se pohybuju i s dvojkovou fabkou s 1.4 63 kW v manuálu.
HTP 1.2 6V 40kW po 200 tkm jezdi bezne do 6L na sto....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 11:18, RE: VW Polo
panelak napsal:
hele, s těma cenama.. rozvody se daj sehnat v nemecke prvovyrobe za 3000 bez vodni pumpy, s pumpou za necely 4000.. a to je bez slevy... takze klid.. jinak tento motor 1.4 16V 63kW mam ve fabii combi, najeto 5000km spotřeba prumer 6,5 l/100km, jezdím s tím denne 55km do práce mesto i mimo mesto.. pri rychlosti 100km toci motor 2800 otacek. rozhodne lepsí volba nez problemove Tsi a daleko lepsi nez HTP.. a to, že musím udělat rozvody v 90 000 km mě u nového auta vůůbec netrápí.. dle mého nájezdu...
Hele tak mi je za ty prachy a v kvalite prvovyroby sezen. Ted jsem je delal a zminene ceny vychazeji z cenovek Elitu, kde nakupuji vetsinu dilu. Origo dily VW nebo ve Skodovce vychazely jeste draz. Navic v Golfu je jeden z napinaku jiny (drazsi) nez ve Skodovce a je to tak udajne proto, ze je modifikovany a mel by vydrzet vic.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 11:22, RE: VW Polo
gottak napsal:
HTP 1.2 6V 40kW po 200 tkm jezdi bezne do 6L na sto....
Tak mozna z kopce dolu a vypnutym motorem Nedavno jsme byly se znamymi na dovolene v Italii a plne nalozena Fabia Combi 1,2 HTP jim sezrala stejnych 9,5l benzinu na sto jako moje sestivalcova E46.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 19:19, RE: VW Polo
Antonín Kunst napsal:
Tak mozna z kopce dolu a vypnutym motorem Nedavno jsme byly se znamymi na dovolene v Italii a plne nalozena Fabia Combi 1,2 HTP jim sezrala stejnych 9,5l benzinu na sto jako moje sestivalcova E46.
Musis s tim umet jezdit, ja takhle jezdim normalne a rozhodne nejsem brzda provozu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 20:56, RE: VW Polo
gottak napsal:
Musis s tim umet jezdit, ja takhle jezdim normalne a rozhodne nejsem brzda provozu...
Je provoz a "provoz". HTP byl svou charakteristikou navržen do města, ale tam prostě žere, to je neoddiskutovatelný fakt. Stejné je to s ním při zátěži, ale tam je to stejné pro všechny malé motory - jen obvykle užrané HTP se stává super užraným. 40kW verze ve fabii je dynamikou velmi podobná puntu II 1.2 8V se 44 kW, ovšem spotřeba toho punta je minimálně o 1 l/100 km nižší v jakémkoliv režimu.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 22:41, RE: VW Polo
Giorgio napsal:
Je provoz a "provoz". HTP byl svou charakteristikou navržen do města, ale tam prostě žere, to je neoddiskutovatelný fakt. Stejné je to s ním při zátěži, ale tam je to stejné pro všechny malé motory - jen obvykle užrané HTP se stává super užraným. 40kW verze ve fabii je dynamikou velmi podobná puntu II 1.2 8V se 44 kW, ovšem spotřeba toho punta je minimálně o 1 l/100 km nižší v jakémkoliv režimu.
S Yarisem 1.0L (tuším 48 kW) jsme po 14 dnech na Tenerife kde je to hodně kopcovaté (zvlášť když jedeš z jedné strany ostrova na druhý) měli výslednou spotřebu 5,2. Jezdili jsme 2 dospělí a 2 děti. Cca 50% dálnice 120-130 tacho, jinak kopce, pobřeží, města. S Yarisem 1,3 jsem doma na dlouhodobé spotřebě 5.9, (cca 50:50 Praha-venkov). Těch 40kW u Fabie je asi už málo. To je motor spíš tak pro Citigo.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 19.12.2011 22:50, RE: Swift? Yaris? atd ?
Fénix56 napsal:
Thalia je taková méně šťastná, prostě lepší Lada Kalina. Japonská auta nižších tříd nemají ten správný image a sex appeal. Nicméně z pohledu uživatele se nejeví vůbec špatně ať chceme nebo ne. Nechal bych si finanční rezervu 10-20 tis (provoz auta není jen nákup+benál) a kolem 130tis koupil Suzuki Swift, Yarise nebo podobné.
Yaris minulé generace, do roku 2011, měl výhodu posuvných zadních sedaček. Kdy pokud řidič jede sám nebo veze vzadu malé děti, tak může posunout zadní sedadla dopředu a kufr má slušných 360L. Vešel se tam pak i klasický kočárek. Naopak když jede 5 dospělých bez zavazadel, tak zadní sedadla posunutá dozadu a navíc mírně poklopená udělají vzadu dost slušný prostor. Současný Yaris model 2011 je sice víc kůl, ale tuhle vychytávku už nemá. A to je podle mě trochu škoda, protože není na malé auto už tak univerzální a ztratil ve své kategorii výhodu, kvůli které jsme ho tehdy koupili.
reagovat
1 2 3 4


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.