0
zpět
 

diskuze k tématu: Ford Focus 1.8TDCi nebo Seat Leon 1.9TDi?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla, americká vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.09.2007 13:45, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Spíš bych řekl, že po 5 letech bude mít najeto na 100% přes 200.000. Nový auto za 600 si koupí z 99% někdo kdo opravdu jezdí určitě přes 50.000 ročně.
za 600 000,- 99% lidí 50 000 km ročně??!! Ty seš ale jouda. Anebo důchodce. Já osobně neznám nikoho kdo by najezdil s tak "drahým autem" pokud není obch. zástupce tolik kiláků. Pokud nepočítám nějaké taxikáře se 100 000km ročně tak naopak minimum lidí najede tolik kiláků ročně. Nazdar
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.09.2007 13:47, RE: bez předmětu
anonym napsal:
jednoznačně TDI. Forda nebrat, naftu má na hovno a benzíny neskutečně chlastaj.
Benzínový motory chlastaj tomu, kdo s nima neumí jezdit. Fordovy benzínové motory obecně patří k těm úspornějším.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.09.2007 14:31, RE: bez předmětu
Koloděj napsal:
Benzínový motory chlastaj tomu, kdo s nima neumí jezdit. Fordovy benzínové motory obecně patří k těm úspornějším.
Focus je dobrý auto,benzínový dvoulitr je motor mého gusta ale nemůžu ho kvůli tomu jeho posazu za volantem-jak v dodávce-kolmo k podlaze.Leon bych nebral-španělská nekvalita
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.09.2007 14:38, RE: Proboha proč??
anonym napsal:
doufám že jsi to nemyslel vážně s tím motorem 18 20V,nemám nic proti VW a spol,ale tohle to jsou nejhorší motory co kdy vytvořili,obecně ono všechny benzíny stojej za prd od VW,myslím si že maj dieslovy motory jedny z nejlepších
ne 1,8 20V, ale 1,8 20V Turbo, to je uplne jina liga
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.09.2007 15:46, RE: bez předmětu
watchtower napsal:
za 600 000,- 99% lidí 50 000 km ročně??!! Ty seš ale jouda. Anebo důchodce. Já osobně neznám nikoho kdo by najezdil s tak "drahým autem" pokud není obch. zástupce tolik kiláků. Pokud nepočítám nějaké taxikáře se 100 000km ročně tak naopak minimum lidí najede tolik kiláků ročně. Nazdar
Ale, ale ! IMHO minimálně 75% všech aut nad půl melouna jsou kupovaný na firmu a podle toho lítaný. Do druhý ruky jsou stočený v lepším případě na polovic a šťastný kupec nadšen. Já sedím 3 týdny v měsíci v kanclu, týden jezdím a přesto stihnu 30-40 kkm za rok. Většina obchoďáků má tenhle poměr opačný - už jsem viděl jednoho měnit auto i po 2 letech (nejmenovaný pivovar -mění referentská auta buď za 3 roky nebo po 200kkm, podle toho co je dřív). Takže vesele do bazarů a kupujte Passaty, Octavie a Focusy z firemních zdrojů se zaručenými 123kkm tacho, přátelé ! A že se jich teď nějak urodilo ...
JP
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pátek 07.09.2007 18:27, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Spíš bych řekl, že po 5 letech bude mít najeto na 100% přes 200.000. Nový auto za 600 si koupí z 99% někdo kdo opravdu jezdí určitě přes 50.000 ročně.
Zajmavá myšlenka, co tě k ní přivedlo?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 09:03, RE: bez předmětu
anonym napsal:
Ale, ale ! IMHO minimálně 75% všech aut nad půl melouna jsou kupovaný na firmu a podle toho lítaný. Do druhý ruky jsou stočený v lepším případě na polovic a šťastný kupec nadšen. Já sedím 3 týdny v měsíci v kanclu, týden jezdím a přesto stihnu 30-40 kkm za rok. Většina obchoďáků má tenhle poměr opačný - už jsem viděl jednoho měnit auto i po 2 letech (nejmenovaný pivovar -mění referentská auta buď za 3 roky nebo po 200kkm, podle toho co je dřív). Takže vesele do bazarů a kupujte Passaty, Octavie...
Ty seš ale rozumbrada.... Na firmu jsem koupil manželce auto (taky za katalogových 600, chcete-li), za 3,5 roku najeto 30 tkm. A buď si jistej, takových jsou mraky.... P.S. Samo je to v benzínu, jezdí se s tím po městě a krátké trasy.... A debat o tacho a českých bazarech tu už byly mraky. Ale k věci - jelikož se řeší auta typu hatch (podle mě ne pro rodinu), tak bych bral focuse kvůli jízdním vlastnostem. Ta poznámka od T. Dusila byla velmi příhodná (leon vypadá sportovněji než ve skutečnosti je) - už jsem viděl dost "sportovních" seatů, kteří rádi vypochodovali ze silnice....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 10:30, Můj názor
A kdo z Vás chytráků jel v obou autech,aby jste mohli chválit,či hanit???!
Já jo.Seat je shit,ale čest vyjímce vozu LEON 1.8T 20VT 4x4. Kdo jel v Leonu pochopí,že to je ta správná volba.Focus je takovej nějakej i při jízdě..takových je mraky.Jen to naftu prosím do kamen,nebo do traktoru!!!
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 12:04, Servis
Nedávno jsem vybíral auto. Proti sobě stály tři varianty - Stilo, Focus a Leon. Leon vedl designem, ale nakonec šel z kola ven, protože má sice spolehlivej, ale výkonově nejhorší motor. Focus vypadnul po něm ze dvou důvodů - jeden byla nemožnost vypnout přední airbag, což je vzhledem k dvouměsíční dcerce dost podstatný, navíc to Ford ani není schopen do auta dodělat. A druhá, podstatnější věc, byla zkušenost kámoše, co mi servisuje auta, kterej tvrdí, že Focusy jsou z týhle kategorie na servis nejdražší, protože jsou při stejném stáří nejopotřenovanější. Takže jsem nakonec koupil Stilo, které mělo nejvýkonnější motor 1.9 JTD 16V (140k/305Nm), dalo se koupit s dvouzónovou automatickou klimou a spoustou dalších věcí, o kterých ty dvě zbylá auta ve výběru snad ani neví. Zatím jsem naprosto spokojen. Ale mám s tím najeto 10000, takže se teprve uvidí. Hlavně tu nereagujte ve stylu Fiat je sra... apod. To tazateli při výběru moc nepomůže, že?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 12:09, RE: Michal
anonym napsal:
Měl jsem Focuse sice v benzinu 1.6 ale nic horšího jsem něměl, vše tam rezne a nenašla by se ani jedna elektro součástka co by se neposrala.Focuse NEBRAT
Přesně tohle mi říkal kámoš, co mi servisuje auta... na Focusu odchází po třech letech spousta věcí. A takovejch, co se u jinejch aut nepodělaj ani za deset let.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 12:26, RE: Servis
anonym napsal:
Nedávno jsem vybíral auto. Proti sobě stály tři varianty - Stilo, Focus a Leon. Leon vedl designem, ale nakonec šel z kola ven, protože má sice spolehlivej, ale výkonově nejhorší motor. Focus vypadnul po něm ze dvou důvodů - jeden byla nemožnost vypnout přední airbag, což je vzhledem k dvouměsíční dcerce dost podstatný, navíc to Ford ani není schopen do auta dodělat. A druhá, podstatnější věc, byla zkušenost kámoše, co mi servisuje auta, kterej tvrdí, že Focusy jsou z týhle kategorie na servis n...
Teď jsem se musel usmát. Přesně z téhož důvodu vypadl z výběru focus kombi i nám. Airbag sice lze odpojit, ale jen v servisu, což je pěkná hovadina, že. Stilo to zase nevyhrálo z důvodu 4 místného otypování při přestavbě na N1. To jen tak naokraj....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 13:58, seat nebo ford
Při větším nájezdu km bych volil jednoznačně seat. Ford se začně po 150 - 200 tis. sypat. Navíc tdi motor i přes svou relativní zastaralost je opravdu velký držák. Podvozkově jsou auta srovnatelná a obě mají v dané třídě nejlepší jízdní vlastnosti - pouze focus je o něco měkčí a pohodlnější ale zase seat má dle mého názoru přesnější řízení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 17:08, spolehlivost
Těm lidem kteří tady kritizují špatnou spolehlivost Focuse a informace o tomto autě mají z třetí ruky, doporučuji podívat se na statistiky spolehlivosti. Podle mého nazoru je lepší se řídit statistikou než nepravdivými informacemi od lidí, kteří namají rádi Fordy a nemají ani s nimy žádné zkušenosti nebo nanejvýš s nějakým tím Escortem který spolehlivostí opravdu neoplýval. I já mám známé automechaniky kteří říkají, že fordi jsou sračky a když se jich člověk zeptá jestli k nim jezdí i focusy tak se vykrucují že spíše Escorti ale zato že fakticky hodně a že se na nich všechno sype a že by forda nikdy nechtěli.
Spolehlivost je spíše závislá na aktuálním stavu vozu a zacházení původního majitele.

Je dobré, že uživatel má jasnou představu z jaké množiny typů aut bude vybírat, takže se může při výběru soustředit na stav konkrétního vzorku což je důležitější než obecné řeči o spolehlivosti.
Protože se jedná o diesel je riziko nákupu je větší než v případě benzínu. Jsem si jistý, že oba tyto vozy se při nešetrném zacházení dají v pohodě odrovnat po 100t km (nápravy, poloosy, spojka, setrvačník, turbo ...).

PS.: Přikládám zajímavý odkaz o dieselech. Nemyslím si že to co je tam psáno je tak žhavé ale je dobré o tom všem vědět:
http://www.autoweb.cz/tema-tydne/tyden-s-naftou-diesel-z-druhe-ruky-je-past-na-kupujici/articles.html?id=11624
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 17:36, RE: seat nebo ford
anonym napsal:
Při větším nájezdu km bych volil jednoznačně seat. Ford se začně po 150 - 200 tis. sypat. Navíc tdi motor i přes svou relativní zastaralost je opravdu velký držák. Podvozkově jsou auta srovnatelná a obě mají v dané třídě nejlepší jízdní vlastnosti - pouze focus je o něco měkčí a pohodlnější ale zase seat má dle mého názoru přesnější řízení.
Seat a Focus nie su podvozkovo zrovnatelné autá ako tu niekto tvrdí. Focus je podvozkovo lepší. Autá s vynikajúcimi podvozkami čo čítam VW niesu ale naopak sú to: Mondeo, Focus, Mazda 6, Nissan Primera, Almera, BMW
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 19:17, RE: seat nebo ford
anonym napsal:
Při větším nájezdu km bych volil jednoznačně seat. Ford se začně po 150 - 200 tis. sypat. Navíc tdi motor i přes svou relativní zastaralost je opravdu velký držák. Podvozkově jsou auta srovnatelná a obě mají v dané třídě nejlepší jízdní vlastnosti - pouze focus je o něco měkčí a pohodlnější ale zase seat má dle mého názoru přesnější řízení.
Focus sa sype? No čo ja viem...Mame doma pomaly druhy rok Escorta Turnier Ghia 98, 1,6 a už má nabehaných cez 230 000km, kupovali sme ho pri 190 000 a zatiaľ sa posralo jedine cidlo volnobeznych otacok (bolo zakarbonovane), okrem toho (samozrejme neratam spotrebne veci) zatial nic, a jazdi sa s nim denne. Neviem, ci je to len extra vydareny kusok, alebo co. Ked zoberem do uvahy, ze vsade sa pise, ze Focus bol svojho casu bomba, Escort sa ani len nechyta, jaka je Focus vychytávka, tak mi prijde dost divne, ze by sa mal "sypat"...Nesypú sa len stocené haraburdy z bazárov? Focusov je totiz dost vela...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 22:45, RE: seat nebo ford
anonym napsal:
Seat a Focus nie su podvozkovo zrovnatelné autá ako tu niekto tvrdí. Focus je podvozkovo lepší. Autá s vynikajúcimi podvozkami čo čítam VW niesu ale naopak sú to: Mondeo, Focus, Mazda 6, Nissan Primera, Almera, BMW
záleží co myslíte dobrým podvozkem - zda preferujete komfort nebo tvrdší naladění, které je na svezení na kvalitních silnicích dle mého názoru lepší( bohužel na kvalitních) - je pravda, že u Forda se podařilo téměř tyto dvě chararakteristiky, tedy komfort + stabilitu auta sladit velmi dobře dohromady a v tomto ohledu je zhlediska běžného uživatele ford lepší- na druhou starnu pocitově na dobrých cestách mně vyhovoval více seat ( hlavně perfektní odezva řízení) . Není také pravda že koncernové vozy, které užívají stejný podvozek mají podobné jízdní vlastnosti a právě seat je toho dokladem. Dokonce i stejné motory se v různých koncernových vozech chovájí dosti rozdílně! ( projeďte se třeba v audi 4 103 kw a oktávkou a uvidíte ten rozdíl) . Japonci a korejci+ francouzi mi podvozkově nesedí).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 08.09.2007 22:57, RE: spolehlivost
anonym napsal:
Těm lidem kteří tady kritizují špatnou spolehlivost Focuse a informace o tomto autě mají z třetí ruky, doporučuji podívat se na statistiky spolehlivosti. Podle mého nazoru je lepší se řídit statistikou než nepravdivými informacemi od lidí, kteří namají rádi Fordy a nemají ani s nimy žádné zkušenosti nebo nanejvýš s nějakým tím Escortem který spolehlivostí opravdu neoplýval. I já mám známé automechaniky kteří říkají, že fordi jsou sračky a když se jich člověk zeptá jestli k nim jezdí i focusy ta...
U forda je problém nižší životnost naftových motorů, které např. u tdi dosahují proběhu kolem 500tis., Zatímco fordovské diesel motory to mají většinou po 250 tis, za sebou a nebo žádají velké investice. samozřejmě záleží na zacházení, údržbě apod.. u Forda bych šel spíše do benzínu,ale ten zas dost žere. Pravda že Focus je opravdu pro forda zlomové a velmi povedené auto - ale jezdit s ním je na rozdíl od seatu leon trochu nuda.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 09.09.2007 03:37, RE: spolehlivost
anonym napsal:
U forda je problém nižší životnost naftových motorů, které např. u tdi dosahují proběhu kolem 500tis., Zatímco fordovské diesel motory to mají většinou po 250 tis, za sebou a nebo žádají velké investice. samozřejmě záleží na zacházení, údržbě apod.. u Forda bych šel spíše do benzínu,ale ten zas dost žere. Pravda že Focus je opravdu pro forda zlomové a velmi povedené auto - ale jezdit s ním je na rozdíl od seatu leon trochu nuda.
kdepak jsi na to přišel že benzíny od forda dost chlastaj,já mám escorta 18,16 V a myslím si že na dálku za 6 litrů je docela dobrá spotřeba,po městě to je trochu horší
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 09.09.2007 08:30, RE: spolehlivost
anonym napsal:
U forda je problém nižší životnost naftových motorů, které např. u tdi dosahují proběhu kolem 500tis., Zatímco fordovské diesel motory to mají většinou po 250 tis, za sebou a nebo žádají velké investice. samozřejmě záleží na zacházení, údržbě apod.. u Forda bych šel spíše do benzínu,ale ten zas dost žere. Pravda že Focus je opravdu pro forda zlomové a velmi povedené auto - ale jezdit s ním je na rozdíl od seatu leon trochu nuda.
Ten 1.8 diesel od Forda je velice povedeny motor. S tou zivotnosti bych ale souhlasil. Vic nez 300tis bych mu nedaval. To ale zadnemu z modernich soucasne vyrabenych dieselu (v zivotnosti nevidim rozdil mezi HDI, TDI PD, TDCi ...). Je mozne ze TDI vydrzi i 500tis (takove auto jsem sice nevidel ale podle toho jak je tento motor konstrukcne jednoduchy a nevybaveny soucastmi "modernich" dieselu) ale je otazka kolik je potreba investovat do zbytku auta aby tech 500t vydrzel. MOTOR NENI JEDINA SOUCAST VOZU DO KTERE SE MUSI PRI TAK VYSOKEM NAJEZDU INVESTOVAT.
Jestlize rikate ze Fordovy benziny dost zerou mate mozna pravdu. V pripade 1.6 ve Focusu to vsak neplati. Rekl bych ze na svou dobu (a mozna stale) to byl jeden z nejlepsich motoru s vybornym vykonem a spotrebou, ktery presne do tohoto auta zapadnul a byl v harmonii s moznostmi podvozku (napriklad motor 1.6 vOctavii se s timto motorem neda vubec srovnat). Kombinovana spotreba se pri normalnim jezdeni pohybuje kolem 7mi litru
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Neděle 09.09.2007 11:05, RE: bez předmětu
anonym napsal:
jednoznačně TDI. Forda nebrat, naftu má na hovno a benzíny neskutečně chlastaj.
To platilo ta kdo TDdi. TDCi jsou OK. Ty od Peugeota zvlast.
Tak nemachruj kdyz mas to hovno v puse.
reagovat
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.