citace:
reakce na: sparcoo, 11.02.2021 12:06 (Dobrý den, vybírám auto pro 3 ...)
Dobrý den, za mě by to bylo Sandero, už jen proto, že je to poctivý hatchback segmentu B, daleko prostornější než Fábie, která má rozchod kol stejný jako např. Hyundai i10, to není vtip! To pak z ní dělá nestabilní vůz na dálnici, při bočním větru nebo dešti a zejména pak sněhu a ledu(bydlím v Beskydech a F3 občas mám)
Ze svých vlastních zkušeností bych Vám mnohem více doporučil Škodu Rapid Spaceback
+ stejný motor 1.0 TSI, což je výborný spolehlivý motor s nízkou spotřebou
+ ikdyž je to hatchback, má skvělý kufr 410l, což oceňuje moje manželka každý den
+ vzadu si na rozdíl od Fábie3 sednou i lidé 180cm+, to opět není vtip, Fábie je opravdu malá a stísněná v druhé řadě
+ Rapid má o řád větší rozvor kol a vzadu i rozchod kol, což znamená daleko jistější a hlavně bezpečnější podvozek na dálnici, při bočním větru a diametrálně pak na sněhu
+ Rapid má nadčasovější přístrojovou desku, neuráží ani dnes
- mínusy má Rapid stejné jako Fábie: horší rejd, tvrdé plasty v interiéru a poněkud nízko řadící páku... díky podvozku a prostornosti ale právě vede Rapid
Na druhou stranu nová Dacia Sandero je prostě jiná písnička, je v ní vidět moderní vůz v tom dobrém slova smyslu. Vůz má podvozek podobný Š.Scale, vzadu je dokonce Sandero šírší v rozchodu kol, všude je dostatek prostoru, čerstvý dizajn interiéru patří k tomu nejlepšímu v dané ceně dle mého. Motor 1.0 TCe si ponechává nepřímé vstřikovaní, takže nebude trpět krátkými trasami jako malé turbomotory u konkurence, má již chlazené svody, takže nemusí chladit motor obohacováním směsi atd. Můžete si koupit poslední číslo časopisu Světa Motorů, kde právě porovnávají Fábii 3 vs Snadero v základní výbavě s motory 1.0 MPI a 1.0 Sce.
Dle mého u Sandera je dobré také sáhnout po výbavě komfort a přidat jen zadní parkovací senzory(bezpečnější), zadní el. ovládání oken(diskutabilní) a rezervní kolo.
Skoro Vám závidím, Sandero bych si také rád koupil
Mám rád, když člověk si může udělat přehled a proto bych velmi doporučoval projet se:
- VW Polo cca 2019+, Polo je totiž daleko větší než Fábie, tj. vzadu více místa, větší kufr, jistejší širší podovzek, zkrátka jde větší paltformu MQB A0jako dostala Scala. Polo je také fortelněji postavený vůz, to ale poznáte až po 5.letech provozu, schválně sledujte souseda s Fábií
- Do 300tis.kč si můžete dovolit zánovní Fiat Tipo 1.4i, který přes všechnu snahu novinářů prostě funguje skvěle, je prostorné, kufr hatchbacku má neuvěřitelných 440l a motor si poradí i s dálnicí, když je třeba(6 kvalt). Je to stará škola nepřímovsřikový atmoférický motor a ten vydrží prakticky životnost vozu.
- Do 300tis.kč bych zkusil projet rovněž korejce zánovní i30/ceed 1.4 CVVT ale pozor vždy tu novější Kappa verzi. Novější 1.5 DPI je také nepřímovstřikový atmosférický motor, ale je příliš nový na nějaký závěr s spolehlivosti.
Tož držím palec!