0
zpět
 

diskuze k tématu: Top 12 rodinných aut s nejnižší spotřebou

kategorie zařazení tématu: česká vozidla, německá vozidla, francouzská vozidla, německá vozidla
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 19:05, CNG
jakékoliv auto na zemní plyn bude úspornější než chrochtavec...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 20:34, RE: CNG
Michal napsal:
jakékoliv auto na zemní plyn bude úspornější než chrochtavec...
Jako výkřik pěkné, ale CNG má také nevýhody:
- auta originál prodávaná jako CNG velmi mírně řečeno nejedou a jsou nabízena za tučný příplatek,
- neoriginální přestavba je velmi drahá, prostorově náročná (o hmotnosti ani nemluvím) a tím značně omezuje praktickou využitelnost vozu,
- síť čerpacích stanic je minimální,
- spotřeba je v porovnání s benzínem podstatně vyšší což citelně snižuje rentabilitu.
CNG se vyplatí pouze jako flotilové palivo pro "rozvážkovou službu" a to ještě za předpokladu že buď je v daném městě plnička nebo si firma za nemalý peníz pořídí plničku z běžné plynové sítě. Jinak je to "šetření za každou cenu".
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 21:25, opravdu?
A uvedené údaje jsou skutečné nebo opsané z propagačních materiálů a na litry vzdálené realitě?
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 21:29, RE: CNG
Pavlik napsal:
Jako výkřik pěkné, ale CNG má také nevýhody:
- auta originál prodávaná jako CNG velmi mírně řečeno nejedou a jsou nabízena za tučný příplatek,
- neoriginální přestavba je velmi drahá, prostorově náročná (o hmotnosti ani nemluvím) a tím značně omezuje praktickou využitelnost vozu,
- síť čerpacích stanic je minimální,
- spotřeba je v porovnání s benzínem podstatně vyšší což citelně snižuje rentabilitu.
CNG se vyplatí pouze jako flotilové palivo pro "rozvážkovou službu" a to ještě za předpokla...
viděl jsem jeden test v český televizi a asi pět na německý a nezdálo se mi, že by to bylo tak nevýhodný, v těch testech dopadaly auta dobře (passat, xc70, outback ), některý byly předělávaný, některý origoš, ale i ty předělaný si prej na sebe vydělají a vcelku rychle, tak to aspoň bylo v těch reportážích, jo síť stanic to je jiná, ty německý testy s ní počítají u nás spíš rarita, to bude problém
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 21:32, docela rozptyl
jináč teda docela rozptyl přes všechny možný kategorie, chybí už jen skútr a rogalo
označit mini clubman za rodinný auto je celkem odvaha, no i tý fabii bych tak neříkal
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Pondělí 13.08.2012 21:35, RE: CNG
Pavlik napsal:
Jako výkřik pěkné, ale CNG má také nevýhody:
- auta originál prodávaná jako CNG velmi mírně řečeno nejedou a jsou nabízena za tučný příplatek,
- neoriginální přestavba je velmi drahá, prostorově náročná (o hmotnosti ani nemluvím) a tím značně omezuje praktickou využitelnost vozu,
- síť čerpacích stanic je minimální,
- spotřeba je v porovnání s benzínem podstatně vyšší což citelně snižuje rentabilitu.
CNG se vyplatí pouze jako flotilové palivo pro "rozvážkovou službu" a to ještě za předpokla...
Jako bývalý vlastník auta na CNG se ho musím trochu zastat, kupoval jsem ojetou Multiplu /po dobré zkušenosti s vozy na LPG/ a co se týče plynu tak absolutně bez problému za 4 roky co jsem to auto měl. Čerpačku mám 4km od domu...
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 00:06, Tip na příští žebříček...
Top 12 rodinných aut s největším kufrem, nejnižší letákovou spotřebou a cenou (ta může být samozřejmě podmíněna výhodným úvěrem od autosalonu).
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 10:11, Smysl článku?
Nějak jsem nepochopil smysl článku. Vozy různé třídy i cenové kategorie porovnávané dle tabulkové spotřeby, která v reálu může klidně o 2 litry vyšší. Také se neřeší servisní náklady a celková ekonomická výhodnost, protože model s užranějším motorem může být celkově výhodnější. Výkřikem do tmy jsou pak uvedené hybridy od Peugeotu, které jsou pro běžnou rodinu velmi drahé a reálná o půl litru na 100 menší spotřeba oproti běžnému dieselu posunuje návratost do daleké budoucnosti. O zbavení se ojetého francouzského hybridu ani nemluvě... navíc mi tu chybí rodinná auta na LPG a CNG, která by české rodiny co hodně najezdí mohla oslovit a ekonomická návratnost takové investice je taky velmi zajímavá - např. O2 1,6 LPG, Zafira CNG, aj.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 13:15, RE: CNG
Alda napsal:
Jako bývalý vlastník auta na CNG se ho musím trochu zastat, kupoval jsem ojetou Multiplu /po dobré zkušenosti s vozy na LPG/ a co se týče plynu tak absolutně bez problému za 4 roky co jsem to auto měl. Čerpačku mám 4km od domu...
Také jezdím kolem čerpačky (prakticky denně) a tak jsem si ze zvědavosti projel multiplu a zafiru s origo CNG - můj dojem je následující:
- dynamika naprosto neúnosná, respektive pojem dynamika tyto vozy neznají,
- cenou výrazně převyšovala dieselový agregát mající neporovnatelné dynamické možnosti,
- omezený akční rádius cca 250 km.
Osobně mne tyto zkutečnosti naprosto odradili od koupě a zůstal jsem u dieselu.
O Passatu se moc rozepisovat nebudu, stačí že za něj chtějí téměř milion 1,4 TSI CNG.....
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 13:19, RE: opravdu?
janad napsal:
A uvedené údaje jsou skutečné nebo opsané z propagačních materiálů a na litry vzdálené realitě?
Třeba uvedený megane DCi jezdí reálně za 4,5 na sto při zapnuté klimatizaci. Platí to ale jen pro slabší varianty, silnější berou v reálu 5-5,5 na sto.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 13:48, RE: CNG
Pavlik napsal:
Také jezdím kolem čerpačky (prakticky denně) a tak jsem si ze zvědavosti projel multiplu a zafiru s origo CNG - můj dojem je následující:
- dynamika naprosto neúnosná, respektive pojem dynamika tyto vozy neznají,
- cenou výrazně převyšovala dieselový agregát mající neporovnatelné dynamické možnosti,
- omezený akční rádius cca 250 km.
Osobně mne tyto zkutečnosti naprosto odradili od koupě a zůstal jsem u dieselu.
O Passatu se moc rozepisovat nebudu, stačí že za něj chtějí téměř milion 1,4 TSI CNG.....
Souhlas s Vašimi dojmy, až na ten dojezd: jen dálnice až 550km / město a mimoměsto +- 400km
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 15:17, RE: CNG
Alda napsal:
Souhlas s Vašimi dojmy, až na ten dojezd: jen dálnice až 550km / město a mimoměsto +- 400km
Pojem akční rádius značí vzdálenost kam se dopravní prostředek dostane a ještě se bez doplnění paliva dokáže vrátit, proto jsem uvedl dosah oněch 250 km. Dojezd v provozu byl u zafiry cca 350-400 km (multiplu si nepamatuji), což mi při známé hustotě čerpacích stanic CNG a rezervní nádrži na 15 litrů benzínu nepříjde mnoho.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 15:48, RE: CNG
Pavlik napsal:
Pojem akční rádius značí vzdálenost kam se dopravní prostředek dostane a ještě se bez doplnění paliva dokáže vrátit, proto jsem uvedl dosah oněch 250 km. Dojezd v provozu byl u zafiry cca 350-400 km (multiplu si nepamatuji), což mi při známé hustotě čerpacích stanic CNG a rezervní nádrži na 15 litrů benzínu nepříjde mnoho.
No jo, rychleji asi píšu než čtu Jinak Multipla měla nádrž na 30l benzínu, jestli si dobře vzpomínám.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Úterý 14.08.2012 22:50, RE: CNG
Pavlik napsal:
Jako výkřik pěkné, ale CNG má také nevýhody:
- auta originál prodávaná jako CNG velmi mírně řečeno nejedou a jsou nabízena za tučný příplatek,
- neoriginální přestavba je velmi drahá, prostorově náročná (o hmotnosti ani nemluvím) a tím značně omezuje praktickou využitelnost vozu,
- síť čerpacích stanic je minimální,
- spotřeba je v porovnání s benzínem podstatně vyšší což citelně snižuje rentabilitu.
CNG se vyplatí pouze jako flotilové palivo pro "rozvážkovou službu" a to ještě za předpokla...
Uvedu některé argumenty pro CNG, konkrétní zkušenost s Passat Ecofuel (origo zástavba):
- není pravda, že auto "nejede". 1,4TSI 110kW 220Nm (kompresor + turbo). Na plyn to subjektivně jede líp než na benzín. Plyn má snad vyšší cetanové číslo, takže asi proto.
- auto není výrazně dražší než benzínová 1,4 TSI (dá se sehnat za cca 650tis vč. DPH, i méně)
- origo zástavba neomezuje kufr, pouze na místě rezervy je lepící sada
- spotřeba do 5kg plynu/100km (1kg CNG stojí cca 22-26Kč), normální provoz
- dojezd 400 km plyn + 400km benzín, opět normální provoz
- v ČR je 39 plnících stanic, jen v Praze, kde se pohybuju, je jich 6. Je to limitující, ale dá se to zkousnout.
CNG je na západě hodně populární, u nás už se také víc prosazuje.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 06:54, Rodinné vozy????????
Obávám se, že ani jeden snad mimo R.Megane nemlže být hodnocen přívlastkem "rodinný vůz". Smysl těchto článků je zcela mizivý a takto sestavený žebříček je totáln í nesmysl. V praxi tyhle vozy budou jezdit v 99% po městech a ani jeden z nich "papírové" spotřeby v praxi nedosáhne a ani se jí nepřiblíží - dle metodiky sjou uváděné spotřeby teoretické, vypočítané z provozu na stolici.

A pokud jde o hodnoty naměřené v praxi, pak klobou dolů. Článek jsem ani nečetl, protože jak tohle vidím, je mi hned na blití.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Středa 15.08.2012 17:05, RE: CNG
Jouda01 napsal:
Uvedu některé argumenty pro CNG, konkrétní zkušenost s Passat Ecofuel (origo zástavba):
- není pravda, že auto "nejede". 1,4TSI 110kW 220Nm (kompresor + turbo). Na plyn to subjektivně jede líp než na benzín. Plyn má snad vyšší cetanové číslo, takže asi proto.
- auto není výrazně dražší než benzínová 1,4 TSI (dá se sehnat za cca 650tis vč. DPH, i méně)
- origo zástavba neomezuje kufr, pouze na místě rezervy je lepící sada
- spotřeba do 5kg plynu/100km (1kg CNG stojí cca 22-26Kč), normální provoz...
Passat 1,4 TSI Ecofuel (tedy CNG) začíná na 730 000,-kč a to nemá v ceně ani automatickou klimu....prostě auto střední třídy made in VW.
Lepící sadu místo rezervy si můžu dát i do auta na naftu, benzín nebo LPG a pořád to bude mizerné řešení.
reagovat
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Sobota 25.08.2012 19:30, RE: Smysl článku?
Paul napsal:
Nějak jsem nepochopil smysl článku. Vozy různé třídy i cenové kategorie porovnávané dle tabulkové spotřeby, která v reálu může klidně o 2 litry vyšší. Také se neřeší servisní náklady a celková ekonomická výhodnost, protože model s užranějším motorem může být celkově výhodnější. Výkřikem do tmy jsou pak uvedené hybridy od Peugeotu, které jsou pro běžnou rodinu velmi drahé a reálná o půl litru na 100 menší spotřeba oproti běžnému dieselu posunuje návratost do daleké budoucnosti. O zbavení se ojeté...
Smysl to má v "nastavení" dotací. Francouz ušetří při koupi (a provozu za 1. rok) hybridu vyrobeného ve Francii (Toyota, Peugeot) až 6000 euro na daních. V případě RXH má navíc 4 kolku, předokolku, nebo trolejbus dle výběru...
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.