Pavlik napsal:
Jako výkřik pěkné, ale CNG má také nevýhody:
- auta originál prodávaná jako CNG velmi mírně řečeno nejedou a jsou nabízena za tučný příplatek,
- neoriginální přestavba je velmi drahá, prostorově náročná (o hmotnosti ani nemluvím) a tím značně omezuje praktickou využitelnost vozu,
- síť čerpacích stanic je minimální,
- spotřeba je v porovnání s benzínem podstatně vyšší což citelně snižuje rentabilitu.
CNG se vyplatí pouze jako flotilové palivo pro "rozvážkovou službu" a to ještě za předpokla...
Uvedu některé argumenty pro CNG, konkrétní zkušenost s Passat Ecofuel (origo zástavba):
- není pravda, že auto "nejede". 1,4TSI 110kW 220Nm (kompresor + turbo). Na plyn to subjektivně jede líp než na benzín. Plyn má snad vyšší cetanové číslo, takže asi proto.
- auto není výrazně dražší než benzínová 1,4 TSI (dá se sehnat za cca 650tis vč. DPH, i méně)
- origo zástavba neomezuje kufr, pouze na místě rezervy je lepící sada
- spotřeba do 5kg plynu/100km (1kg CNG stojí cca 22-26Kč), normální provoz
- dojezd 400 km plyn + 400km benzín, opět normální provoz
- v ČR je 39 plnících stanic, jen v Praze, kde se pohybuju, je jich 6. Je to limitující, ale dá se to zkousnout.
CNG je na západě hodně populární, u nás už se také víc prosazuje.