0
zpět
 

diskuze k tématu: Octavia II 1.6 MPi nebo 1.6 FSi?

kategorie zařazení tématu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, česká vozidla, typ vozidla, osobní
nepřihlášený uživatel
počet příspěvků-
datum registrace-
Čtvrtek 04.09.2014 17:38, Octavia II 1.6 MPi nebo 1.6 FSi?
Dobrý den, plánuji pořídit Škodu Octavii II a váhám nad motorizacemi MPi a FSi. Který motor je lepší z hlediska spotřeby, spolehlivosti a dynamiky? Ročně najezdím cca 10000 km převážně po městě (nepočítám km najeté služebním TDi.. :) U motorů FSi jsem narazil na dost negativních recenzí, co se poruchovosti a dynamiky týká. Navíc prý dobře funguje jen s benzínem 98 oktanů a více. U MPi chválí jeho neporuchovost, ale zároveň vyčítají nevalný projev, špatné dynamické vlastnosti a spotřebu oleje. K jaké variantě by jste se přiklonili? S pozdravem Výmola, Valašské Meziříčí
reagovat
brin
počet příspěvků727
datum registrace28.03.2011
Čtvrtek 04.09.2014 19:55, MPi
FSi motor jede docela obstojně i na 95, ale má vyšší spotřebu paliva. Jinak se ale jedná o poměrně přidušený motor, který pod 3000 otáček nic nepředvede. Já ho mám v podstatně lehčí a menší A2, kde jede skvěle (má o něco méně kW, ale i tak). O poruchovosti nic nevím, o ničem jsem moc neslyšel, je potřeba mu dopřávat pravidelný servis a vše je OK. MPi je totální klasika, jede dobře od volnoběhu, spotřeba průměr, držák na kterém se nemá co rozbít. Osobně bych se spíš rozhodoval mezi 1,6 MPi a 2,0 FSi, protože spotřeba těch motorů bude zhruba stejná, ale styl svezení úplně jiný.
reagovat
Albi1
počet příspěvků91
datum registrace26.01.2009
Čtvrtek 04.09.2014 22:15, FSI
Když už FSI, tak 2.0, jelikož má 6ti rychlostní převodovku, která by se hodila, když vyjedete z města. Ale do města 100 koní stačí. Navíc 1.6 MPi bude větší výběr.
reagovat
Paul
počet příspěvků773
datum registrace07.11.2008
Pátek 05.09.2014 10:50, RE: Octavia II 1.6 MPi nebo 1.6 FSi?
nepřihlášený uživatel napsal:
Dobrý den, plánuji pořídit Škodu Octavii II a váhám nad motorizacemi MPi a FSi. Který motor je lepší z hlediska spotřeby, spolehlivosti a dynamiky? Ročně najezdím cca 10000 km převážně po městě (nepočítám km najeté služebním TDi.. :) U motorů FSi jsem narazil na dost negativních recenzí, co se poruchovosti a dynamiky týká. Navíc prý dobře funguje jen s benzínem 98 oktanů a více. U MPi chválí jeho neporuchovost, ale zároveň vyčítají nevalný projev, špatné dynamické vlastnosti a spotřebu oleje. K jaké variantě by jste se přiklonili? S pozdravem Výmola, Valašské Meziříčí


Podobný dotaz se tu řešil nedávno, akorát šlo myslím o Golf. Informace máte správné. 1.6 Mpi žere olej hlavně u více jetých kusů (nad 200tkm), ale v dobrém stavu je to lepší volba. Jestli jste klidný řidič a nepřevážíte pravidelně hodně osob a materiálu, svezte se i s 1.4 16V. V drtivé většině jde o vozy po soukromnících v dobrém stavu, za dobré peníze a rozdíl v dynamice oproti 1.6 Mpi, není překvapivě výrazný, např. v Golfu jde o poměrně častý motor a málokdo si stěžuje, Octavia přitom není o tolik těžší. Navíc 1.4 16V je spolehlivější.
reagovat
smazaný uživatel
počet příspěvků
datum registrace
Čtvrtek 11.09.2014 22:44, RE:
Dobrý den. Atmosférické FSI jednotky měly díky přímému vstřikování potenciál k nižší spotřebě paliva, praxe ale ukázala spíše opak. Potenciální rizikovost je oproti MPI verzi vyšší, motor vytváří poměrně hodně karbonu a je důležitá pravidelná výměna oleje. Provoz na Natural 95 potom znamená snížený výkon a vyšší spotřebu, a z dlouhodobého hlediska se nedoporučuje. Z těchto dvou motorizací tedy doporučuji starší MPI.
reagovat


aktualizovat
toto téma sledujete

přestat sledovat toto téma

podobná vozidla v nabídce:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.