Solymr napsal:
I když Vás neznám a nevím, jaké máte zkušenosti s jednotlivými značkami aut a jejich modely, tak děkuji za příspěvek a budu rád za další reakce, nejen Vaše. A například jak jsou na tom auta z dovozu - Německo, mluvili jsme s jedním pánem, co je sem dováží a právě říkal, že nyní tam není nic slušného (což mi zní jako že sám tam žádný šrot nekoupí, protože by měl problémy jej prodat dále) a právě on dováží nejvíce jedničkové Octavie, že je např. do týdne prodá, jiné auta jen na zakázku a právě na ony TDi jsme slyšeli dobré reference od rodinného mechanika, mechanika od tohoto prodejce, že dovezou Octavii a za dna dny nebo týden je pryč či na internetu pod některými příspěvky se vyskytují informace u Oct. 1 jako "poslední slušný dieselový motor s nízkou spotřebou a náklady" apod. Třídveřák bych ale nechtěl - nepraktické.Jsem z toho zmaten - na trhu ojetin se vyskytují kvanta a kvanta aut a vybrat vhodného kandidáta je velmi obtížné...Můžete někdo potvrdit či vyvrátit tyto domněnky, co se říkají (třeba jako mýty):Fordem tam, vlakem zpátky...Japonské auta - drahé náhradní díly...Peugeot - problémy s elektronikou...U vybraného kusu nejvíce hledím na spotřebu, nechtěl bych jezdit za více jak 6l kombinovaně, ale zároveň, aby to mělo motor alespoň 1,4, nějaký ten výkon a nebylo to úplně malé jako Yaris či Stilo...Jak jsou na tom např. Seaty - Ibiza, Leon, Toledo, Renault Laguna, Megane (ale ne ten s tím useklým zadkem), Citroen C5, Peugeot 307Budu rád za každé další podněty, příspěvky či rady...
Na internetu koluje řada dříve ryze hospodských keců, které dávno posledních 20 let neplatí, neboť je tu globalizace. Například u vysmívaných italských aut, pokud už něco zlobí, obvykle to má na sobě napsáno "Bosch" (teď velmi zobecňuji). Globalizace také znamená, že různí výrobci dodávají stejné součástky (aspoň typově, ne-li konkrétně) napříč automobilovým trhem. Cena spotřebních dílů je tedy velmi podobná. A díly specifické (včetně karosářských) se u auta za pár peněz (což je i váš případ) nekupují v autorizovaném servisu, ale na vrakovišti nebo u překupníků (existují jak specializované servery s prodejem použitých dílů, tak třeba Aukro). Není tedy důvod žehrat nad cenami dílů například japonských vozů.
Stilo není malé auto, tím je punto. Stilo bylo mezi soudobými vozy v dané třídě mezi největšími. Malým autem je tradičně punto, navíc v generaci "grande punto" (2005+) jen těžko snese označení "malé" v reálném měřítku - je stejně velké jako VW Golf III. Takové auto pro 1-2 lidi velikostně bohatě dostačuje. A mezi auta nižší střední třídy jako leon, 307, octavia míchat přerostlou "loď" C5, to už je pro jednoho normálního člověka s minimálním ročním nájezdem jako kupovat si vilu s 5 ložnicemi na víkendový nocleh jednou za měsíc.
Jestli se někdo živí dovážením aut, tak vám samozřejmě napovídá to, co se mu shání a prodává nejlépe - to zdaleka neznamená, že to musí být nejlepší volba.
Ale dám vám k zamyšlení ještě jednu věc - Škoda je v ČR absolutně nejkradenější značkou. Zatímco od ostatních značek zloději ukradnou průměrně 500-600 aut, škodovek zmizí 4 100, a z toho je 2 300 octavií. I poměrném počtu na registrace je to nejkradenější auto vůbec. Opravdu si chcete koupit něco, co se pro vaše potřeby vůbec nehodí, a ještě s takovým rizikem, že vám to brzo ukradnou? Notabene tím, že se to v ČR (lokální specifikum) prodává jako housky na krámě, tak je samozřejmě riziko, že vám dovozce přitáhne šrot - a pokud to vy náhodou poznáte, on to zítra nemá problém prodat jinému hejlovi.
V prvé řadě, než se začnete věnovat výběru konkrétního auta, se vraťte na začátek a srovnejte si požadavky a účel toho auta. Pokud platí, co jste napsal na úvod, zapomeňte na velká auta a zapomeňte na naftový motor. Pak si z toho zbytku vytipujte nějaké vozy, které se vám líbí, a běžte se s nimi projet, ať víte, zda vám něco na nich nevadí prakticky (výhled, rozmístění ovladačů apod.). Vyberte vyhovující modely a začněte mezi nimi hledat konkrétní zachovalý kus s doloženou údržbou. Auto za pár peněz se kupuje hlavně s ohledem na aktuální stav, značka ani model až tak rozhodující nejsou. Auta v této cenové relaci se k nám ze zahraničí totiž mnohdy dostanou proto, že za hranicemi by už skončila na vrakovišti.