PetrT napsal:
Koupil bych si benzín. Na 17km poskakování ve výsledku ani ta 1,9tdi nebude brát méně než 7l. Dostane záhul turbo i mechanika, v zimě se taktak ohřeje na provozní teplotu. Benzín 1,6 - 2l to vydrží uplně v klidu, podle mě vyjde při tomto způsobu provozu i do budoucna levněji. 1,4 63kw v tom roomsteru žere opravdu reálných 7l i v dost drsném provozu, měl jsem ji v praktikovi na skákání po městě. Když už teda nafta musí být tak to tdi, ojetou 1,6hdi bych asi nechtěl. Myslím že u obou motorizací jsou verze s i bez filtru, záleží kde se to prodalo. Možná bych mrknul na stilo jtd a ušetřený peníze nechal na pozdější servis který jistě nastane.
Neviděl bych to tak tragicky, 17 km jedna cesta je už celkem dost a jak se 1.9 TDI aspoň trochu zahřeje, jde spotřeba rapidně dolů, takže reálně bude jezdit pouze do práce za 6l. Když k tomu přidá sem tam delší cestu dostane se dlouhodobě pod 6. TDI s pravidelným a správným olejovým servisem to vydrží. Znám v okolí dost lidí co s tímto motorem pouze poskakují a maximálně řešili zatuhlou regulaci turba. V Roomsteru bych ale šel do 1,6 16V benzínu. Vezme si sice kolem 7,5l, ale jinak jede pěkně, je spolehlivý a jako jeden z mála VW benzínů má bezproblémový řetěz, takže hned ušetřených 8 ticíc a samozřejmě se nebude řešit drahá spojka, turbo... A taky bude v lepším stavu než TDI za stejnou cenu, s daleko menším rizikem podvodu. Kdo chce Roomstera - nejlepší volba.