Hanz90 napsal:
Ani to nemusí být nafta,ale chci jezdit bez nějakého omezování do 7 litrů.Vůbec nevim jak se ty benzíňáky pohybují se spotřebou,teď mám focuse 1,8 16v 85kw a jezdím pořád tak za 9-10 a to už nechci :)
za 7 bez omezování s benzínem rozumného výkonu nepůjde, nicméně 9-10 s 85 kW znamená pořád ve městě (kam se tedy nafta moc nehodí) nebo pěkný "drcení" motoru nebo také špatný styl jízdy. Za tolik jezdím se šestiválcovým Mondeem s jeden a půl násobným výkonem.
U nafty nejde ani tak o to, že se s ní ani při necitlivém stylu jízdy dá jezdit úsporně, ale spíše o to, že je to konstrukčně složitější motor s drahými životně důležitými náhradními díly. Vzhledem ke stanovené ceně, není zdaleka vyloučené, že se na motoru nevyskytne závada, která dodatečně srovná (nebo i navýší, záleží jen na závadě a km proběhu) náklady na provoz = palivo + údržba. Sice to nebude vypadat, že peníze do auta sypete u pumpy, ale ty peníze se stejně do auta dostanou. Je to pak jen o vnitřních preferencích, který balík peněz k autu přiznáváte, a který ne.
Na druhé straně samozřejmě neustále stojí argument, že za palivo se musí zaplatit vždy, ale opravy přijít můžou, ale nemusí a vyhráno je až v okamžiku, kdy už auto sedlá někdo jiný, protože po dobu vlastnictví ten Damoklův meč nad majitelem visí a může doposud dobrou bilanci rázem setřít.