0
zpět
 

diskuze k tématu: Jaké kotouče a destičky na Octavii?

kategorie zařazení tématu: poradna, technické dotazy, automobilky, česká vozidla
dj_ully€
počet příspěvků3
datum registrace13.11.2015
Pátek 13.11.2015 15:07, Jaké kotouče a destičky na Octavii?
Ahoj všichni, moje oktávka už má něco naježděno a budu muset vyměnit před technickou brzdy. Jak na potvoru chci kupovat na vánoce přítelkyni dražší dárek, takže se mi bude hodit každá koruna. Máte prosím někdo zkušenosti s těmito kotouči Vika? http://www.nd-skoda-volkswagen.cz/cz/autodily-skoda/octavia-ii/brzdovy-system/kotouce-bubny/16326-brzdovy-kotouc-predni-280x22mm-vika-octavia-ii-2004-2013.html

Brzdové destičky bych taky dal tu samou značku, ale rád bych někoho, kdo to má ověřené, že je to ok. Můžeme mi poradit? Díky.
reagovat
Marek - TipCars.com
počet příspěvků52
datum registrace03.11.2015
Úterý 24.11.2015 16:31, re:
Dobrý den. Pokud zvažujete použití náhradních dílů z druhovýroby, doporučuji se poradit s mechanikem. Někteří výrobci jsou na tom s kvalitou a výdrží velmi špatně.
reagovat
Zdeny60
počet příspěvků1247
datum registrace08.09.2009
Středa 25.11.2015 17:41, Dobrý dotaz
O problému s brzdami na oktávii I 1,9TDI (2 kusy) a na SUperbu V6 2,5TDI bych mohl psát romány.
Se všemi auty jsem jezdil jako se služebními. Ročně jsem najížděl 60-70 tisíc km. Z toho si lze vyvodit obrázek, jak se asi jezdilo. Naštěstí to bylo v letech 1995 a dále, co auto, to 2-3 roky. Jezdilo se tedy rychle a dnes tomu říkáme brzda plyn. Jinka to nešlo, když měl ráno člověk ze Šumperka do Loučovic pod Lipnem a tamv papírně udělat nějaký servis, odpoledne jet do Větřní a pak v podvečer do Budějovic, druhý dne do plzně, pak do Ostrova, následně do České kamenice a přes Štětí a KRPU v Hostinném domů, tak nemohl koukat na nějaké to omezení moc důkladně, to by si nevydělal na slanou vodu. (Poznámka: ještě štěstí, že 14 let tohoto divočení mám za sebo a dnes už si mou jen užívat klidnějšího života!). No a stylu jízdy odpovídlo i rychlé opotřebneí brzd. Na první Oktávce mi přední brzdy v tomto režimu vydržely rok - to je cca těch 60-65 tisíc. Pak se měnily a v rámci "vylepšení" mi servis nasadil jakési Bremba. Po 2 tisících plus mínus šly do šmelcu jako totálně zkroucené. Stejná situace byla s Zemmermany. Pak s ATE a další rádoby slutné značky. Mechanici pak začali svádět vinu na styl jízdy a nic mi nepomohly argumenty, že původní kotouče od Sˇkodovky mi vydržely rok! Měnili mi tlumiče torzních kmitů, silnetbloky, tyčky s tím, že tam jsou vůle a ty způsobují kmitání kol při brždění. Tenrkát jsem o tom ještě moc nevděl, dnes bych tyhle borce posílál do zádele. Nakonec to vyřešil u nás v Šumperku škodovácký servcis, tehdejší techik (dej mů Pan Bůh věčnou slávu) řekl památečnou větu - máš auto za půl milionu ( v té době), tak nešetři a dej tam originální díly. Jak pravil, tak udělal. A eihle - trampoty ustaly jak mávnutím kouzelného proutku. Zcela setjná situace se mi několikrát povtrdila u další Oktávky, kterou jsem si posléze od firmy odkoupil a chtíc ušetřit pár kaček, kuopil jsem z blbosi opět slovutné ATE a ty ostatní,. Navlas stejná situace. Po neuzaných reklamacích jsem zakoupil značkové brzdy a hele -klid. Horší to bylo u Superba, s tím už jezdila do servisu manželka, protože v té době jsem pobýval často v zahraničí a u servisu jsem tak nemohl být. I u tohoto vozu se potvrdilo to, co u dvou oktávek.. Divím se, že jsme si tehdá nevzali ponaučení a opět si nechali vyměnit kotouče za ty šmejdy. Stejně nakonec skončily na autě originály a zase se již po xtí potvrdilo, ežoriginální brzodvý kotouč prostě nasadím a 40-60 tisíc km o něm nevím. Desky jakbysmet.
Dnes už kupuji jen originální díly a s brzdami nemám posledních 10 let nejm,enší problém. nevíém, co je kroucení, kmitání a bůhví co. Tyhle zmetky jako ATE, brembo a pod. vyráběné ze dřeva kdesi v Číně mi už na auto nesmějí. Jak říká jeden z fachamnů, co má u nás na starosti materiálový výběr - litina, aby byla dobrá, musí pět let ležet na mrazu a dešti v kopřivách. Pak z ní vytočíš kotouč a ten se ani nehne. Dnes už mu věřím.
reagovat
dj_ully€
počet příspěvků3
datum registrace13.11.2015
Pátek 27.11.2015 09:37, Děkuji
Ahoj, děkuji Ti za super dlouhý a poučný text. Tvé argumenty jsou rozumné, možná je fakt blbost šetřit zrona na takových věcech. Tak zainvestuji a budu mít raději na nějakou dobu klid! Fakt díky, má to něco do sebe.
reagovat
David V
počet příspěvků2067
datum registrace16.05.2007
Pátek 27.11.2015 11:22, RE: Děkuji
dj_ully€ napsal:
Ahoj, děkuji Ti za super dlouhý a poučný text. Tvé argumenty jsou rozumné, možná je fakt blbost šetřit zrona na takových věcech. Tak zainvestuji a budu mít raději na nějakou dobu klid! Fakt díky, má to něco do sebe.


V tomto bych Zdenyho podpořil. Stejnou zkušenost udělalo na Ford fóru mnoho uživatelů a já si z toho odnesl závěr, že mi to dodá a namontuje autorizovaný servis. K dnešku mají najeto 20 tkm a zatím žádný problém.
reagovat
spiteful
počet příspěvků71
datum registrace18.06.2015
Čtvrtek 17.12.2015 04:15, já bych zas tak ty ATE neodsuzoval
S Oktávou jsem se taky něco najezdil, než u současný generace do ní dali sedačky ve kterejch se nedá sedět.... Jedničku jsem měl v sedanu 100 koňovou benzinovovou (umřela ve 190.000km), pak čipnutou face 1.9 dehet (šla do světa, měla 336.000km) a pak dvojkovou 2.0 dehet (ta šla do světa po 413.000km). Oproti Golfu prostě Oktáva vždycky brzdila blbě, pokud se vzala u huby. Jednou-dvakrát za sebou zabrzdila, potřetí už nee.... (teď se ale bavim o jízdě s porušováním dopravních předpisů). Pokud se nejelo "na krev", tak auto fungovalo jak mělo - vždy ale byly použity origoš náhradní díly včetně kotoučů a destiček. U dvojkový Oktávky se mi ale dvakrát stalo, že jsem rychlost dost přehnal (na okresce ráno ve 3 hodiny přes 168 km/h) a dostal jsem jí trochu do vzduchu a to seriový kotouče už nedaly.... No dopadlo to dobře, mě to vytrestalo, že už jsem s autem pak přestal dělat blbiny... ale ponaučilo mě to, proběhla výměna za kotouče ATE POWER DISC a keramický destičky ATE a pak už auto dalo v poho i Grossglocknerhochalpenstrasse, se kterou seriovky měly problem Ale jinak souhlas, oni mechanici ve škodovce ví, proč doporučujou originál díly !!! Pokud se s autem jezdí normálně, funguje vše dobře. Nicméně přešel jsem na BMW, to zabrzdí vždy.
reagovat
driver111
počet příspěvků528
datum registrace13.03.2013
Čtvrtek 17.12.2015 10:09, OI brzdy
Já jsem na oktávkách nikdy problém s brzdami neměl a to na jedničkové firemní 66 kw byly ještě bubny. Dával jsem tam odvrtávané zimmermany a nalítalo se s nimi kolem 80 tisíc a to auto bylo docela zatěžované - neustále plně naložené docela těžkými věcmi po střechu, takže brzdy musely brzdit a nikdy jsem neměl problém. Na mojí soukromé jedničkové mi vydržely zimmermany 100 tisíc.možná je to tím, že nebrzdím .
reagovat
danet - redakce TipCars
počet příspěvků562
datum registrace16.11.2012
Pátek 18.12.2015 09:18, RE: já bych zas tak ty ATE neodsuzoval
spiteful napsal:
S Oktávou jsem se taky něco najezdil, než u současný generace do ní dali sedačky ve kterejch se nedá sedět.... Jedničku jsem měl v sedanu 100 koňovou benzinovovou (umřela ve 190.000km), pak čipnutou face 1.9 dehet (šla do světa, měla 336.000km) a pak dvojkovou 2.0 dehet (ta šla do světa po 413.000km). Oproti Golfu prostě Oktáva vždycky brzdila blbě, pokud se vzala u huby. Jednou-dvakrát za sebou zabrzdila, potřetí už nee.... (teď se ale bavim o jízdě s porušováním dopravních předpisů). Pokud se nejelo "na krev", tak auto fungovalo jak mělo - vždy ale byly použity origoš náhradní díly včetně kotoučů a destiček. U dvojkový Oktávky se mi ale dvakrát stalo, že jsem rychlost dost přehnal (na okresce ráno ve 3 hodiny přes 168 km/h) a dostal jsem jí trochu do vzduchu a to seriový kotouče už nedaly.... No dopadlo to dobře, mě to vytrestalo, že už jsem s autem pak přestal dělat blbiny... ale ponaučilo mě to, proběhla výměna za kotouče ATE POWER DISC a keramický destičky ATE a pak už auto dalo v poho i Grossglocknerhochalpenstrasse, se kterou seriovky měly problem Ale jinak souhlas, oni mechanici ve škodovce ví, proč doporučujou originál díly !!! Pokud se s autem jezdí normálně, funguje vše dobře. Nicméně přešel jsem na BMW, to zabrzdí vždy.


Dobrý den, napište prosím o své Octavii recenzi : http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagovat


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všechna práva vyhrazena.